Gå til innhold

Drittmat på lekeland

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er jo bare hysteri! Vi er hvertfall ikke på lekeland hver dag,så om han får pølse og pom frites til lunsj en dag så hadde det virkelig ikke gjort noe! Nå må dere slutte å være så hysterisk! Når vi skal på sånne gøye aktiviteter så er litt av opplevelsen å også kunne gi barnet den maten han ønsker der;å det gjør jeg med god samvitighet!

Anonymkode: ae79e...56e

Enig i at mat på lekeland er av forferdelig kvalitet. Dvask pommes frites, tilberedt av ungdom uten opplæring. 

Akkurat om det er sunt eller ikke er ikke så viktig for meg, for man er jo ikke på lekeland hver dag, men det burde ikke være vanskelig å ha en fruktkurv eller noe smoothie eller liknende. 

Men de skal vel ha maks inntjening, og da er det nok enklest med dårlig søppel at. 

Anonymkode: 5f926...b1c

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Enig i at mat på lekeland er av forferdelig kvalitet. Dvask pommes frites, tilberedt av ungdom uten opplæring. 

Akkurat om det er sunt eller ikke er ikke så viktig for meg, for man er jo ikke på lekeland hver dag, men det burde ikke være vanskelig å ha en fruktkurv eller noe smoothie eller liknende. 

Men de skal vel ha maks inntjening, og da er det nok enklest med dårlig søppel at. 

Anonymkode: 5f926...b1c

De kunne jo tilbudt sunnere, hjemmelaget mat og priset det deretter. Vedder på at de ikke hadde solgt noe som helst.

Man kan seriøst ikke forvente sunn og billig mat på et lekeland altså. Spis før og etter, så går det helt fint uten mat.

Anonymkode: d332a...679

Annonse

Problemet er jo at det ikke selger....

De kan tilby de sunneste retter, også må det kastes etter stengetid fordi ingen har kjøpt det.

De få gangene barna er på lekeland vil de ha pølse eller pommes frites, men du står da fritt til å mate ungene før dere drar og si at dere ikke skal kjøpe noe.

Anonymkode: 4e60e...c54

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Kjære vene, så tafatt. Ta med deg mat,  eller finn på noe bedre å gjøre med ungene dine enn å dumpe dem på lekeland så du slipper å ha med dem å gjøre. 

Anonymkode: 9b7a3...19c

Jo, men det er jo ikke lov å ta med medbragt. 

Jeg er for så vidt enig i at det et sjelden besøk på lekeland ikke velter kostholdet for friske mennesker. Men det er noe med prinsippet - hvorfor må kosemat / hurtigmat og for ikke å snakke om barnemenyer stort sett bestående av pølser, hamburgere, nuggets eller annen drittmat. Og synes egentlig unger at det er så innmari godt?

Og bør vi foreldre gå i oss selv og se om vi rett og slett lærer ungene våre at det er sånn mat som er kosemat? Ja, jeg tror det. For om det er den maten ungene vil ha, og jeg tviler ikke på det, så er det ikke ungenes skyld, men oss som er foreldre til disse ungene. Så skal utvalget av bedre mat bli bedre, må vi foreldre rett og slett sørge for at ungene spiser det. 

Det kan jo for så vidt fremdeles være enkel mer eller mindre kosemat, det trenger ikke å være kokt torsk med gulrøtter. Men mindre frityr, mer grønnsaker.

Anonymkode: c1e0d...430

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jo, men det er jo ikke lov å ta med medbragt. 

Jeg er for så vidt enig i at det et sjelden besøk på lekeland ikke velter kostholdet for friske mennesker. Men det er noe med prinsippet - hvorfor må kosemat / hurtigmat og for ikke å snakke om barnemenyer stort sett bestående av pølser, hamburgere, nuggets eller annen drittmat. Og synes egentlig unger at det er så innmari godt?

Og bør vi foreldre gå i oss selv og se om vi rett og slett lærer ungene våre at det er sånn mat som er kosemat? Ja, jeg tror det. For om det er den maten ungene vil ha, og jeg tviler ikke på det, så er det ikke ungenes skyld, men oss som er foreldre til disse ungene. Så skal utvalget av bedre mat bli bedre, må vi foreldre rett og slett sørge for at ungene spiser det. 

Det kan jo for så vidt fremdeles være enkel mer eller mindre kosemat, det trenger ikke å være kokt torsk med gulrøtter. Men mindre frityr, mer grønnsaker.

Hva skal vi lære barna da? At torsk er kosemat? 😂😂  Du er helt på bærtur!

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hos oss kunne faktisk torsk ha vært kosemat, for det er noe ungene er veldig glade i. Men så vidt jeg kan se, skrev jeg ingenting om at torsk er kosemat.

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det er ganske kjipt å lære ungene at blek og dvask pommes frites og en kjip pølse er kosemat. Pølse og pommes frites kan være godt, det, men tipper at Lekeland-pølsen ikke akkurat er smakfull med knekk…

Endret av amandine
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Favoritt maten til sønnen min er sushi, og sjømat. Det har det vært i alle år. 

Anonymkode: 70c49...c43

Lekeland som er i artikkelen her hadde mer utvalg og sunnere før, men det var jo ingen som kjøpte det. Så jeg skjønner hvorfor det bare er dette igjen. Om ikke maten skaø være for dyr, så må det være mst som blir solgt. Blir for dyrt om de må kaste mye.

Selv ser jeg ikke noe problem med det, vi var ikke der så ofte til at en pølse der utgjorde ett usunt kosthold. Hade jeg vært så ofte på slike steder med ungene at denne maten ahdde vært ett problem ville jeg heller gått i meg selv og tenkt  hvilke andre ting kan vi gjøre oftere. Dra inni ett lekeland ofte er ikke noe jeg har gjort med mine fire unger selv om vi har det ett nede i gata. 
Mine unger spiser før vi drar på slike steder, og jeg orker aldri å være der så lenge at vi må spise der. Om vi har lyst er en annen ting, men må har vel ikke skjedd. 

Anonymkode: db764...8ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...