Gå til innhold

Hva får barna deres i julegaver av dere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her får eldste på 15: nye jazzsko, malesett til å male ett bilde, rettetang og tightser

hun på 11: tik tok joggeklær som hun ønsket seg, rund ledlys til bilder/filming, ansiktmasker, strikker osv, trådløs headsett og en ting til

Anonymkode: c2419...81f

8-åringen får sin første telefon: min gamle iPhone 12 mini (jeg har fått meg iPhone 14 Pro)

4-åringen får elektrisk tannbørste for barn (fra Jordan med frost-motiv).

Og et par andre småting.

Anonymkode: 3ee78...826

Gutt snart 14: parfyme som han ønsker seg, julepysj, sokker og et sengeteppe. 

Jente 10: Juicy Couture joggedress, charms, hudpleieprodukter, badekåpe med navnet hennes.

Jente 11: Joggedress i velour, rubixkuber, charms, halskjede, armbånd og badekåpe med navn. 
Baby: Klær og fjernkontroll😅

Anonymkode: 453ea...199

mamma til adhd gutt<3 skrev (22 timer siden):

Her blir det penger på begge to. De får 5000 kr hver og halvparten blir satt på sparing til studier/bolig. Med andre ord får de halvparten til fritt bruk nå.

Hvorfor gi de en gave de ikke får bruke?

Det er da helt idiotisk. 

Anonymkode: 74d17...9e2

Annonse

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Hvorfor gi de en gave de ikke får bruke?

Det er da helt idiotisk. 

Anonymkode: 74d17...9e2

De får bruke dem i fremtiden. Da kommer pengene godt med. Gutta er fornøyde med ordningen.

Anonym bruker skrev (På 3.11.2022 den 10.30):

Eldste på 22 får penger (500). Hun sparer til å reise til kjæresten i England

Mellomste på 14 får også penger (500) men i gavekort på Carlings 

Minste på 12 får gavekort på PlayStation (500)

Anonymkode: dbd90...5eb

500…..thats it?

Anonymkode: ae2ee...ed0

Holly Golightly skrev (På 3.11.2022 den 20.13):

Vi pleier å holde oss til “something they want, something they need, something to wear, something to read”. Jeg har begynt å kjøpe bøker, men ellers er jeg fortsatt litt blank. 

Dette ser det ut til at jeg følger, selv om jeg ikke har hørt uttrykket før.. Her er jeg i boks med bøkene, som i år er grafiske romaner, minsta får ny dagstursekk som hun trenger. Jeg har egentlig så vidt begynt å tenke😊

Annonse

Eldste flytter inn i eget hus på nyåret.  Så han får ny sofa og spisebord. 

Nr 2 får lettsykkel, hjelm, hansker og sko. 

Nr 3 får slalomski, hjelm, alpindress, sesongkort og el sparkesykkel. 

Nr 4 får Ps5, tv, to store legobiler, hjelm, brynje og støvler til cross og årskort på badeland.  

Anonymkode: 415db...0f8

Overrasket over hvor lite enkelte gir til barna. (Før folk begynner å skrike over ulik økonomi, ALLE har mulighet til å legge av noen kroner hver måned, også dere på nav, hvis dere slutter å røyke😉).

Anonymkode: d432a...75b

Eldste får jordanssko+ Litt ting til å ha i gutterommet ute (15 år - har laget ungdomsrom ute i annekset)

mellonste får trådløse høretelefoner + ledstripe til taket + litt klær 

yngste får litt klær, diverse leker som hun ønsker seg. Trenger ingenting av de store tingene, så får heller litt flere av småtingene hun har på ønskelisten. 

Anonymkode: 156cb...f03

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Overrasket over hvor lite enkelte gir til barna. (Før folk begynner å skrike over ulik økonomi, ALLE har mulighet til å legge av noen kroner hver måned, også dere på nav, hvis dere slutter å røyke😉).

Hva gir du da? 

Forsøket på å provosere er bare pinlig, forresten. 

Anonymkode: ece9c...f1d

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Er det et mål å gi mye da? Vi ga gjerne bare for et par hundrelapper da ungene var små og ønsket seg billige ting.

Anonymkode: d2561...444

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva gir du da? 

Forsøket på å provosere er bare pinlig, forresten. 

Jeg er enig med at har man dårlig råd, legger man av mitt og prioriterer. 500 i julegave. Hva får du kjøpt da liksom?

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Jeg er enig med at har man dårlig råd, legger man av mitt og prioriterer. 500 i julegave. Hva får du kjøpt da liksom?

Er 500 for lite, altså? Målt mot hva? 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Mine får dyrere gaver på bursdager, da det er dagen deres. Maks 1000,- til jul. Og som jeg ser nå, er det ikke noe de trenger til jul. 

Anonymkode: 80fee...711

On 11/3/2022 at 4:15 AM, Anonym bruker said:

Hva får barna deres i julegaver av dere? og alder på barna

Anonymkode: 98f59...89c

Min blir 10 i Februar og får bare klær i år, da hn har vokst fra alt , må ha 12-14 nå

Anonymkode: 7eba2...a98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...