Gå til innhold

Vitrineskap stående på kjøkkenbenken

Anbefalte innlegg

Har kjøpt hus med fint HTH-kjøkken, men litt lite benkeplass. Det står et vitrineskap plassert på benkeplate som tar mye plass, har ikke sett denne løsningen før og lurer på om jeg burde fjerne den. Har ikke bodd her så lenge, er det noen fordel med å plassere skap på benkeplaten istedenfor å ha overskap? Bare jeg som ikke skjønner poenget?

Anonymkode: 4592a...7b9

Fortsetter under...

På bilde ser det i hvert fall ut som vanlige overskap er koblet sammen og plassert rett på benken.

Ting du må tenke på er: Har du tapet/veggfliser/panel som du enkelt kan montere bak skapet? Går benken helt inn under skapet og er den evnt skrudd i slik at du må ha ny benkeplate. Står det inntil skap du skal bevare, må også siden på det skapet være pent

Kanskje du kan bruke skapene et annet sted på kjøkkenet, evnt, tas vekk ned mot benken (hvis det er moduler) og flyttes i vanlig overskaphøyde.

Er nok laget for at kjøkkenet skal se pent ut :) Så er det gått på bekostning av benkplass. Siden du ikke har bodd der så lenge, så bo deg inn, søk smarte løsninger som passer deg, før du fort og gæli gjør noe du angrer på.

Annonse

Søsteren min har det på kjøkkenet sitt også.

Der er det ikke benkeplate under, og veggen bak har ingen skvettsone med fliser, så hun har foreløbig latt det være. Koster mye å fikse det...

Anonymkode: b52da...172

Det er en løsning som kan være fin på store kjøkken. Tror noen liker det og presser det inn på et litt for lite kjøkken og da får det ikke helt samme effekt...

Sånne kjøkken som dette er jo fint i store herskapelige hus.

Sigdal_80_cm_Vitrineskap.jpg

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Det er en løsning som kan være fin på store kjøkken. Tror noen liker det og presser det inn på et litt for lite kjøkken og da får det ikke helt samme effekt...

Sånne kjøkken som dette er jo fint i store herskapelige hus.

Sigdal_80_cm_Vitrineskap.jpg

Selve kjøkkenet er stort, men ikke mye benkeplass. For meg kan det ikke bli for mye benkeplass, det er liksom ikke mulig 😅

Anonymkode: 4592a...7b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...