Gå til innhold

Finn folk er blitt annerledes. Hva skyldes det?

Anbefalte innlegg

Innimellom pleier jeg å gi bort ting på finn. Feks, interiørting, som er tatt godt vare på, som jeg heller vil gi bort en å selge. Men det er ingen som vil ha det, så da ender jeg opp med å kaste det. Fort to tre år siden, uansett hva jeg la ut på gis bort, gikk det bare noen minutter så får jeg masse henvendelser.

Det siste året, umulig. Hva kan det skyldes? Er det flere som opplever det samme?

Anonymkode: 69ae7...834

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Facebook har tatt over størsteparten av slikt. Jeg gir selv bort ting på grupper på Facebook, det går med en gang. Samme med ti g jeg ønsker å selge. 

Anonymkode: 9107a...145

Hvordan finner jeg de gruppene? Hva søker jeg på?

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan finner jeg de gruppene? Hva søker jeg på?

Du kan starte med markedplace, men de fleste byer, fylker osv har egne grupper med kjøp og salg.

Prøv å søke på hjemstedet ditt først, og legg til kjøp salg og se hva som dukker opp.

Anonymkode: 1072a...075

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Du kan starte med markedplace, men de fleste byer, fylker osv har egne grupper med kjøp og salg.

Prøv å søke på hjemstedet ditt først, og legg til kjøp salg og se hva som dukker opp.

Anonymkode: 1072a...075

Tusen takk for nyttig tips 💐

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Facebook har tatt over størsteparten av slikt. Jeg gir selv bort ting på grupper på Facebook, det går med en gang. Samme med ti g jeg ønsker å selge. 

Anonymkode: 9107a...145

Jeg opplever det stikk motsatte. Om jeg legger ut på de lokale kjøp/salg/gibort-sidene med flere tusenvis av følger forsvinner det bare i mengden. Men legger jeg noe på gibort på Finn får jeg 3-4 henvendelser på kort tid. Legger jeg det samme ut til salgs for en lav pris (200kr for en pent brukt barnesykkel for eksempel) får jet INGEN henvendelser. Men er mange som følger med som gribber på gibort. Selv om jeg bor laangt unna Oslo og det ikke er så mange av utenlandsk bakgrunn her, er sikkert 4 av 5 av de som kontakter meg når jeg gir bort ting folk av utenlandsk opphav (utenlandske navn og skriver enten engelsk eller gebrokkent norsk) og gjerne østeuropeere. Sånn var det da jeg bodde i Oslo for ti år siden også. Ga jeg bort noe på Finn var det en østeuropeer som var klar for å hente kjapt.

Anonymkode: dbaf8...58b

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...