Anonym bruker Skrevet 1. november 2022 #2 Skrevet 1. november 2022 Bedre enn deg! Anonymkode: c9f38...5b7
Anonym bruker Skrevet 1. november 2022 #3 Skrevet 1. november 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Bedre enn deg! Anonymkode: c9f38...5b7 Hvordan spør jeg? Anonymkode: 8b635...e80
Anonym bruker Skrevet 1. november 2022 #4 Skrevet 1. november 2022 Det kommer jo an på hva det er, men ved småting i dagliglivet fungerer det fint med litt sjokolade og en løpetur. Anonymkode: 9ebd3...4ce
Anonym bruker Skrevet 1. november 2022 #5 Skrevet 1. november 2022 Det kommer jo an på situasjonen. Jeg kan godt bli lei meg om det er en stor skuffelse, til og med gråte og synes skikkelig synd på meg selv en dag eller to hvis det er skikkelig ille, men så må man jo bare legge det bak seg og gå videre. Man vinner ikke noe på å grave seg ned i det. Mindre skuffelser rister jeg av meg, eventuelt lærer av det hvis det er samme type situasjon eller person som er årsaken bak. Anonymkode: 0fcb6...02f
Anonym bruker Skrevet 1. november 2022 #6 Skrevet 1. november 2022 Ved å akseptere skuffelsen, og gå videre. Anonymkode: 695b9...aee
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 1. november 2022 #7 Skrevet 1. november 2022 Ved å gjøre noe med det jeg kan endre og la det jeg ikke får gjort noe med ligge.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2022 #8 Skrevet 1. november 2022 Livet er fullt av skuffelser, i alle fall om man velger å lete etter dem. De fleste er det ikke så mye jeg kan gjøre noe med, så da er det bare å børste dem av meg og gå videre. De jeg kan gjøre noe med, vurderer jeg om det er vits i å gjøre noe med dem, eller om det er noe jeg kunne gjort for at det ikke hadde blitt en skuffelse. I de fleste tilfeller er det bare å ta det til etterretning og gå videre. Noen ganger må jeg ta noen grep for å minske sjansen for at det skjer igjen. Er det noen som skuffer meg, må jeg vurdere om jeg skal ta det opp med vedkommende, eller bare sette det på lista over sånn som skjer. Det hender jeg synes synd på meg selv, men har inngått en avtale om at det ikke skal vare så lenge. Anonymkode: 23be5...8d8
Anonym bruker Skrevet 1. november 2022 #9 Skrevet 1. november 2022 Svaret mitt er det samme som sist du spurte. Anonymkode: 8b460...540
Anonym bruker Skrevet 1. november 2022 #10 Skrevet 1. november 2022 Hva er skuffelser da? Jeg kan sette meg ned og bli skuffet og bitter over det jeg har opplevd, eller jeg kan tenke at det bare er en del av livets bølgedaler og variabler, og gå videre. Kan ikke si jeg er skuffet så ofte, og de gangene det skjer velger jeg å legge det bak meg. Hjelper ingen, og aller minst meg selv, å gruble og bli bitter over ting som skjer. Anonymkode: b934c...043
Anonym bruker Skrevet 1. november 2022 #11 Skrevet 1. november 2022 Blir aldri skuffet jeg. Ser bare fremover og løsninger. Er en konflikt innad i familien, der er det skuffelse, men hva skal man gjøre? Jeg gir det ikke energi, derfor blir jeg ikke fanget av skuffelsen. Anonymkode: f3dbd...e47
Anonym bruker Skrevet 1. november 2022 #12 Skrevet 1. november 2022 Jeg har gitt deg lange og konstruktive svar på dette tidligere, HI. Samme har flere andre gjort. Kan du ikke finne tilbake til de trådene og lese de svarene på nytt, de er like gyldige nå som tidligere. De var velment også, og det endrer seg heller ikke. Men når du spør på nytt og på nytt om det samme, og folk har brukt mye av sin tid på å svare deg flere ganger før, da ender du med at folk ikke orker å svare lenger. Finn frem de gamle trådene, ta utskrift av de svarene som du føler gir deg mest, og les dem når du har behov for det - og husk at hver av de svarene var velmente og ment for å hjelpe. Men du må også gjøre din del av jobben, og det gjør du ikke når du fortsetter å spørre om det samme på nytt og på nytt, for da viser du liten respekt for de som har svart deg flere ganger, eller at du tar folk her for gitt, at andre skal gi deg svarene du trenger i ditt liv. Jeg tror ikke det er slik du mener det, men det er slik det oppfattes. Ta til deg de positive svarene som du har sagt har gitt deg noe, følg rådene du har fått, mange av dem har vært helt konkrete og på detaljnivåer for hvordan mestre hverdagen når man har det slik du har det - og søk hjelp igjen av lege/psykolog! Og bestem deg for at du før jul skal ha funnet en eller annen aktivitet eller hobby du kan begynne med som gjør at du vil treffe nye folk som du kan gjøre noe du liker sammen med. Du må skaffe deg et bedre og større nettverk i tillegg til å jobbe med behandling og det å endre livet og hverdagen din til noe bedre. ❤️ Anonymkode: 865d7...46f
Anonym bruker Skrevet 1. november 2022 #13 Skrevet 1. november 2022 Du da HI? Hvordan håndterer DU skuffelser? Annet enn å syte her inne og sulle deg inn i selvmedlidenhet. Anonymkode: 2736c...efa
Gjest NotNaomi Skrevet 1. november 2022 #14 Skrevet 1. november 2022 (endret) Man trenger ikke å håndtere så mange skuffelser. Det handler mer om å være realistisk og ikke forvente for mye rett og slett. Har man høye forventninger uten å stikke fingeren i jorda, ja så blir det selvfølgelig skuffelser. Så skjer det selvsagt iblant likevel. At noen bryter et løfte. At noen viser et nytt ansikt. At du ikke kom inn på drømmestudiet. Da får du jo bare være skuffet, men også gå og kjøpe deg en flaske vin og invitere bestevenninnene på klagekveld ( som oftest ender i latter ) Sett på musikk du liker og gi fan i resten av verden. Gå tur i regnværet om det er der 🙂 Eller best av alt : lag god mat og hiv innpå mens du ser en bra film. Eller leser en bra bok. Det kan du gjøre helt alene, og ha det helt fint. Endret 1. november 2022 av NotNaomi
Anonym bruker Skrevet 1. november 2022 #16 Skrevet 1. november 2022 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Anonymkode: 8b635...e80 Herlighet, er du virkelig en av dem som sitter og googler etter "ordtak" som bekrefter hvor miserabelt du har det? Du må virkelig snappe ut av selvmedlidenheten din altså, om dette er hvordan du er sammen med venner blir det mer og mer forståelig at de ikke orker å bli trukket ned av deg. Du må søke proff hjelp, vi vanlig dødelige klarer ikke dra deg opp av hengemyra du graver deg selv lenger og lenger ned i... Anonymkode: b934c...043
Anonym bruker Skrevet 1. november 2022 #17 Skrevet 1. november 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Herlighet, er du virkelig en av dem som sitter og googler etter "ordtak" som bekrefter hvor miserabelt du har det? Du må virkelig snappe ut av selvmedlidenheten din altså, om dette er hvordan du er sammen med venner blir det mer og mer forståelig at de ikke orker å bli trukket ned av deg. Du må søke proff hjelp, vi vanlig dødelige klarer ikke dra deg opp av hengemyra du graver deg selv lenger og lenger ned i... Anonymkode: b934c...043 Det var ikke HI som la ut da Anonymkode: c9f38...5b7
Anonym bruker Skrevet 1. november 2022 #18 Skrevet 1. november 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det var ikke HI som la ut da Anonymkode: c9f38...5b7 Jeg tar det tilbake! Feil tråd Anonymkode: c9f38...5b7
Luksusdyret Skrevet 1. november 2022 #19 Skrevet 1. november 2022 Jeg driter i dem og går videre. Livet er for kort til å sitte og surmule over skuffede forventninger og drømmer.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2022 #20 Skrevet 1. november 2022 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Det var ikke HI som la ut da Anonymkode: c9f38...5b7 Jo? Er samme anonymkode. Anonymkode: 0fcb6...02f
Anonym bruker Skrevet 1. november 2022 #21 Skrevet 1. november 2022 Masse bra svar. Anonymkode: 8b635...e80
Anonym bruker Skrevet 2. november 2022 #22 Skrevet 2. november 2022 Du har fått utallige svar og råd i trådene du oppretter. Ingenting hjelper. Du er like negativ og bare luller deg inn i selvmedlidenehet. Uffameg. Hvordan jeg håndterer skuffelser trenger jeg egentlig ikke si så mye om, for du er kun ute etter bekreftelser på at du selv er mislykka. Skal man ta lærdom av ting i livet, er man faktisk nødt til å lære seg basic ting. Som å kunne kommunisere med de rundt deg. Med det sagt, du har ikke Asbergers? Har du vært utredet? Anonymkode: 979a0...2dc
Anonym bruker Skrevet 2. november 2022 #23 Skrevet 2. november 2022 Og det ordaket du har googla frem. Be a good person… Er du det? Hva gjør du som føles bra for andre? Er du en person man liker å omgåes? Anonymkode: 979a0...2dc
Anonym bruker Skrevet 2. november 2022 #24 Skrevet 2. november 2022 Slutt å sutre. Det du klager over er jo bare bagateller du selv kan være med å styre utfallet av! Skuffelser man ikke kan styre derimot, de svir! Men det går over det også! Anonymkode: c9f38...5b7
Anonym bruker Skrevet 2. november 2022 #25 Skrevet 2. november 2022 Anonym bruker skrev (19 timer siden): Du da HI? Hvordan håndterer DU skuffelser? Annet enn å syte her inne og sulle deg inn i selvmedlidenhet. Anonymkode: 2736c...efa Jeg håndterer det veldig dårlig. Kan gå rett i kjelleren og føler alt svart og er trist, lei og mister gnisten. Så går dagene og man må gjerne., Anonymkode: 8b635...e80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå