Gå til innhold

Hvordan hjelpe datteren min?

Anbefalte innlegg

Jeg er så fortvila. Hun blir utestengt og  ignorert av «venninner» nesten daglig. Hun gråter mye og jeg får så vondt av henne. Vil ikke på skolen og klager på vondt i magen veldig ofte. Det er såklart sjekket ut hos lege/sykehus, men ingenting galt. Så er nok psykisk.

Jeg har snakket med foreldre, lærer, helsesøster. Hun har også gått til samtaler hos familiesenter (som har tett samarbeid med skole), for å se om det kunne hjelpe, men ingen bedring. 

Hun er 9 år. Jeg er 100% alene med henne og storebroren. Og i denne situasjonen føler jeg meg mutters alene. Det er så fortvilt. Aner ikke hva mer jeg kan gjøre for å hjelpe henne. 

Anonymkode: 8be40...eae

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435325-hvordan-hjelpe-datteren-min/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du meldt 9a sak til skolen? Om ikke, gjør det i morgen! Blir det ikke bedring etter max(!) 1 mnd, sender du klage til Statsforvalter. 

Jeg klagde dessverre aldri til statsforvalter, selv etter år med tiltak. Vi endte med å flytte etter at jeg tok sønnen ut av 3. klasse ved påske. Da var han mobbet til selvmordstanker. 

Han har fått et nytt liv på ny skole og i nytt miljø. Men han har dessverre en del traumer med seg og noen overlevelsesmekanismer som slår ut litt uheldig innimellom. Han går nå til barnepsykolog og helsesykepleier, samt tett oppfølging av miljølærer og trivselsleder. 

Anonymkode: 91df0...ab5

Kjenner du de andre foreldrene? Kjenner du dem ikke så bør du bli kjent med dem. ‘Voksne skaper vennskap’. 
Er hun på fritidsaktiviteter? Innvolverer du deg med de i nabolaget med barn? Drar i gang felles aktiviteter med naboer eller med kollegaer med barn? 
Her kan du ikke sitte på gjerdet og vente på at skolen skal dra lasset. Hva er ditt bidrag i å skape vennskap til barnet ditt? 

Anonymkode: 85caa...2bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...