Gå til innhold

Jeg tenker livet er mest skuffelser!

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Men du svarer jo ikke på hva forløpet til dette var? I fylla gjør folk mye rart, og de fleste blir ikke sur for sånt. Jeg kan fint reise hjem igjen uten å si ifra, selv om vi gikk ut sammen. Men stikker ikke bare av da, det er hvis vi har møtt på andre som vi snakker med. Henger ikke nødvendigvis sammen hele kvelden. 

Anonymkode: d9d62...b09

Så du tenker jeg overreagerer her? Og ikke har grunn. 

Anonymkode: c5cd1...f24

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Du kommuniserer garantert like dårlig med folk i virkeligheten som du gjør her, så sannsynligheten for at du ikke blir forstått er stor. 

Anonymkode: 63c8f...f0e

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Vanskelig å vite når du ikke forteller noe annet enn at de dro fra deg.

Vanskelig å vite når du ikke forteller noe annet enn at de dro fra deg.

Jeg har jo forklart det det er å fortelle om kvelden. Fikk en meld i går, men valgte å ikke svare. 

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Jeg har jo forklart det det er å fortelle om kvelden. Fikk en meld i går, men valgte å ikke svare. 

Men var der sammen til de gikk ut for å røyke? Spurte de om du ville bli med? Selvfølgelig lar du være å svare, for da blir jo alt mer dramatisk og sårt. Kanskje du kan miste noen venner også. Er du 14 år?

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Men var der sammen til de gikk ut for å røyke? Spurte de om du ville bli med? Selvfølgelig lar du være å svare, for da blir jo alt mer dramatisk og sårt. Kanskje du kan miste noen venner også. Er du 14 år?

Ja, og kom aldri tilbake. Nei, ble ikke spurt. Var på samme plass hele tiden jeg. 

Annonse

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Vet ikke det. Får se hva som skjer. Bare lei meg nå og orker ikke forholde meg til det. Er ikke 14. 

Anonym bruker skrev (På 2022-10-31 den 22.47):

Jeg bare lurer på hvor mange skuffelser det skal være. Og i alle varianter. Så søndag og i dag er kjelleren her. 

Du kunne valgt å drite i det. Ha en fin søndag. Du velger selv. 

Anonymkode: 0badb...508

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Du kunne valgt å drite i det. Ha en fin søndag. Du velger selv. 

Anonymkode: 0badb...508

Du har rett. Det har jeg jo ikke klart. Kanskje i morgen? 

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Hva sto i meldingen?

Er dette de samme som dro fra deg sist? 

Anonymkode: 9f4db...710

Slik jeg oppfatter dette så er ikke disse oppriktige gode venner. De svikter deg jo stadig vekk. Hvorfor vet ikke jeg, men de gjør det jo uansett, så hadde ikke stolt mer på dem. Hadde jeg overhodet ikke forstått hvorfor de gjør som de gjør så ville jeg absolutt spurt rett ut om det. Avhengig av svaret hadde jeg faset dem ut om det ikke var så positivt. Venner skal man kunne stole på, og ha det morro med. Hva er ellers vitsen? 

Anonymkode: f1da8...14c

Det er kjipt å føle seg forlatt og uviktig i andre menneskers liv. Det jeg ser at andre prøver på her, er å si at den følelsen kanskje ikke er helt reell. Mange gjør mye rart i fylla. Jeg er en sånn en som ofte ble sittende og snakke med andre, som kan gå hjem uten å si ifra. Det er ingen andre sin feil. Det er bare meg! 
Så når jeg våknet dagen etter, med fylleangst, kunne jeg sende melding til de jeg var sammen med, for å få en bekreftelse på at alt var greit... 

Hvis disse vennene dine konspirerer for å forlate deg alene ute på byen, er de ikke verdt å ta vare på. 
Hvis de er som meg, som blir ubrukelig i fylla, men er ganske omtenksom ellers, så må du kanskje vurdere om følelsen din er litt overdreven.... 

Anonymkode: 7b6b3...461

Annonse

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Det er kjipt å føle seg forlatt og uviktig i andre menneskers liv. Det jeg ser at andre prøver på her, er å si at den følelsen kanskje ikke er helt reell. Mange gjør mye rart i fylla. Jeg er en sånn en som ofte ble sittende og snakke med andre, som kan gå hjem uten å si ifra. Det er ingen andre sin feil. Det er bare meg! 
Så når jeg våknet dagen etter, med fylleangst, kunne jeg sende melding til de jeg var sammen med, for å få en bekreftelse på at alt var greit... 

Hvis disse vennene dine konspirerer for å forlate deg alene ute på byen, er de ikke verdt å ta vare på. 
Hvis de er som meg, som blir ubrukelig i fylla, men er ganske omtenksom ellers, så må du kanskje vurdere om følelsen din er litt overdreven.... 

Jeg vet ikke hva og hvorfor? Kjenner bare at det sårer om de gjør det bevisst. Om ikke synes jeg allikevel er dårlig. 

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Hva sto i meldingen?

Er dette de samme som dro fra deg sist? 

Samme personen. 

Det sto at hun hadde kost seg lørdag og håpte jeg og hadde det selvom vi ikke var sammen på slutten av kvelden. Og ha en fin dag. Ingen beklagelse av noe slag. 

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Om du drikker så mye at du får fylleangst og er bekymret for de du dro ut sammen med, da burde du drikke langt mindre eller ikke drikke i det hele tatt. For det er ikke slik at det bare er slik du er. Du velger å bli slik, velger å ignorere vennene dine - for du vet jo at du blir slik når du drikker. Da velger du også å ta dårlige valg i fylla.

Jeg forstår det du sier til HI, og tror det er viktig også, at mange gjør dumme ting i fylla som de ikke burde gjort og at det da bare er deres egen feil - ikke andres feil. Men det er likevel et valg man tar, om man stadig svikter venner når man drikker.

Anonymkode: c8e54...2a6

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Samme personen. 

Det sto at hun hadde kost seg lørdag og håpte jeg og hadde det selvom vi ikke var sammen på slutten av kvelden. Og ha en fin dag. Ingen beklagelse av noe slag. 

Du kan vinkle det annerledes enn det du gjør. Hun hadde en kjekk kveld sammen med deg og ønsker deg en god dag. Hun oppfatter ikke avslutningen som et problem. Hvis du vil kan du velge å stenge henne ute fra livet ditt eller du kan fortelle henne at du blir lei deg når hun bare går fra deg.

Livet er fullt av små og store skuffelser. Og små og store gleder. De kommer litt om hverandre. Kunsten er å samle på gledene og la de skuffelsene passere. Det krever av og til ganske bevisste valg.

Anonymkode: f7985...873

Samme personen. 

Det høres ut som hun har en helt annen oppfatning av hvorfor dere ikke var sammen på slutten. Hvorfor sender du ikke bare mld og spør? 
«Dere forsvant for meg, hva skjedde?»

Anonymkode: feb91...4ff

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Samme personen. 

Da er det jo idiotisk av deg å ikke svare på meldingen. Du kan skrive at du også koste deg, men at du syns det var dumt at dere kom fra hverandre på slutten. Og neste gang gi klar beskjed om at du vil ha beskjed når de skal gå hjem/videre. Om du ikke sier fra kan de ikke vite at det er et problem for deg. 

Om du drikker så mye at du får fylleangst og er bekymret for de du dro ut sammen med, da burde du drikke langt mindre eller ikke drikke i det hele tatt. For det er ikke slik at det bare er slik du er. Du velger å bli slik, velger å ignorere vennene dine - for du vet jo at du blir slik når du drikker. Da velger du også å ta dårlige valg i fylla.

Jeg forstår det du sier til HI, og tror det er viktig også, at mange gjør dumme ting i fylla som de ikke burde gjort og at det da bare er deres egen feil - ikke andres feil. Men det er likevel et valg man tar, om man stadig svikter venner når man drikker.

Anonymkode: c8e54...2a6

Jeg er jo selvfølgelig helt enig i det 🤷🏻‍♀️ Derfor drikker jeg nesten ikke Lenger...

Samme personen. 

Men da høres det ikke ut som de har gjort det for å være ekkel med deg? Hvorfor skulle hun gidde å sende en sånn melding etterpå da? Her er det et eller annet som har blitt misforstått mellom dere. Svar at du synes det var veldig koselig, men synes det var kjedelig at de forsvant uten å si fra. Hvis du dropper helt å svare skyver du de bare fra deg, høres ut som de bryr seg om deg

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Du kan vinkle det annerledes enn det du gjør. Hun hadde en kjekk kveld sammen med deg og ønsker deg en god dag. Hun oppfatter ikke avslutningen som et problem. Hvis du vil kan du velge å stenge henne ute fra livet ditt eller du kan fortelle henne at du blir lei deg når hun bare går fra deg.

Livet er fullt av små og store skuffelser. Og små og store gleder. De kommer litt om hverandre. Kunsten er å samle på gledene og la de skuffelsene passere. Det krever av og til ganske bevisste valg.

Anonymkode: f7985...873

Kloke ord der. Kanskje jeg må si det og være mer åpen. Må bli flinkere til å la skuffelser passere.,

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Da er det jo idiotisk av deg å ikke svare på meldingen. Du kan skrive at du også koste deg, men at du syns det var dumt at dere kom fra hverandre på slutten. Og neste gang gi klar beskjed om at du vil ha beskjed når de skal gå hjem/videre. Om du ikke sier fra kan de ikke vite at det er et problem for deg. 

Kanskje det var det, men jeg er ærlig på at jeg var skuffet og orket ikke svare. Kan gjerne skrive til henne på sikt, 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje det var det, men jeg er ærlig på at jeg var skuffet og orket ikke svare. Kan gjerne skrive til henne på sikt, 

Hvem er du ærlig mot? Hun vet jo ikke at du er skuffet når du ikke engang orker å svare... 

Anonymkode: f2cc5...333

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Men da høres det ikke ut som de har gjort det for å være ekkel med deg? Hvorfor skulle hun gidde å sende en sånn melding etterpå da? Her er det et eller annet som har blitt misforstått mellom dere. Svar at du synes det var veldig koselig, men synes det var kjedelig at de forsvant uten å si fra. Hvis du dropper helt å svare skyver du de bare fra deg, høres ut som de bryr seg om deg

Mener du det? Men hvorfor tok de meg ikke med eller spurte om jeg ville være med? Vi var jo sammen. Må gjerne snakket om dette. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...