Gå til innhold

Etter at mamma døde.

Anbefalte innlegg

Jeg mistet mamma for 2 år siden. 
Jeg hadde ikke noe sånt ekstra godt forhold til hun, men etter at hun døde  har jeg mistet lysten til å pynte til jul osv osv  Det er ikke noe  poeng liksom. 
jeg gjør det jo men det er ikke noe viktig mer.  Det var jo ikke for mamma jeg pyntet  men allikevel. 

Jeg har pyntet huset til Halloween gjort alle forberedelser men  finner ikke gleden. 
andre som har hatt det sånn ? 

Anonymkode: 10556...92b

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435293-etter-at-mamma-d%C3%B8de/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Nei, men hva med for barna dine?

Anonymkode: 9f53f...b85

Jo da, vi har mest sanselig gatas mest pyntet hus og de blodigste kostymene. Blir jo glad når barna er glade.  Mine barn merker nok ikke store forskjellen. Vi har forberedt oss i hele oktober. 😀 

men den ekstra piffen/gleden er liksom borte. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg pynter og feirer høytider for barna. og fordi det er koselig å samles med familien.

Jeg følger glede i å feire med familien selv om min mor er død.

Anonymkode: d814e...2c4

Jo  selvfølgelig vi koser oss i  høytidene. 
har videreført familie middag en gang i mnd. 
søstre med familie, pappa, broren min 

i går hadde vi middag totalt 14 stk rundt bordet. 
middag med Halloween tema kjempe hyggelig . 
november er det pappa som står for middag

så jeg koser meg og har det hyggelig men piffen for å løpe den ekstra mila er borte. 

Annonse

Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Hva ville din mamma ønsket? Hun ville nok ønsket at du skulle løpt den ekstra mila og kose deg, pynte ekstra mm

Hun ville nok det, snakket med en kollega dag som mistet mamman sin hun følte noe av det samme og at det blir bedre. At sorgen etter å ha mistet en foredler/ektefelle kan ta opptil 10 år før Sorgen slipper taket helt. At det blir bedre og bedre år for år. 🧡

Jeg mistet min bestemor (som var som en mamma) i 2018, og etter det mista jeg helt piffen. Men jeg gjør det da, for ungene. I år tror jeg vi reiser bort til svigers, jeg orker ikke styre og stelle så mye hjemme for "bare" oss. Bestemor var selve symbolet på en nydelig julaften, og jeg har rett og slett ikke lyst.

Anonymkode: bc7f8...ee3

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg hadde ikke noe sånt ekstra godt forhold til hun, men etter at hun døde  har jeg mistet lysten til å pynte til jul osv osv  Det er ikke noe  poeng liksom. 
jeg gjør det jo men det er ikke noe viktig mer.  Det var jo ikke for mamma jeg pyntet  men allikevel. 

Jeg har pyntet huset til Halloween gjort alle forberedelser men  finner ikke gleden. 

Jeg forstår hva du mener. Jeg gjør det jo for ungene men savner at hun alltid var så stolt av det jeg fikk til 😔
Det er fortsatt folk som er stolte av meg men det er ikke helt det samme. Hun døde for bare 3 måneder siden og jeg savner henne. 

Anonymkode: 5d09c...a3c

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Ja, da jeg var deprimert 

Gjorde alt jeg skulle, men klarte ikke glede meg

Anonymkode: 047b5...691

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Hva ville din mamma ønsket? Hun ville nok ønsket at du skulle løpt den ekstra mila og kose deg, pynte ekstra mm

Hun ville nok det, snakket med en kollega dag som mistet mamman sin hun følte noe av det samme og at det blir bedre. At sorgen etter å ha mistet en foredler/ektefelle kan ta opptil 10 år før Sorgen slipper taket helt. At det blir bedre og bedre år for år. 🧡

Jeg følte det sånn etter at min mamma døde. Å gå i butikker og kikke på ting var plutselig blitt helt meningsløst. Det var delvis fordi jeg var generelt trist, men også fordi dette var noe vi hadde gjort mye sammen, og det ble ikke det samme uten henne. Etter hvert har det blitt bedre, og jeg klarer til og med å glede meg over fine eller morsomme ting jeg tror hun ville ha likt.

Anonymkode: f9b78...082

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...