Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2022 #101 Del Skrevet 31. oktober 2022 NotNaomi skrev (2 minutter siden): Akkurat. Så nå prøver du å insinuere at jeg får oss med ADHD/ADD til å fremstå dumme? Det var nå jeg som skrev at vi kan begrense avtaler, men at noen må vi følge opp. Så fortsatte du diskusjonen til jeg spurte deg helt enkle spørsmål du ikke svarte på, for da hadde jeg konstruert en problemstilling. Right... Det kan virke som at du refererer til meg her og at du ikke har sjekket anonymkodene. Det er jeg som skrev det med konstruering av problemstilling, ikke den du svarer her. Mulig jeg tar feil. Jeg svarte deg på spørsmålene om hastetime osv. "Hvordan skal jeg vite det?", sa jeg. Anonymkode: 4b265...0b7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435285-de-med-ulike-diagnoser-som-s%C3%B8ker-likesinnede/page/5/#findComment-149863924 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 31. oktober 2022 #102 Del Skrevet 31. oktober 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): I utgangspunktet var det du som nevnte det med avtaler. Se i innlegg 40: Når det gjelder ansvarsfraskrivelse så tenker jeg fks på det med rutiner, å ha orden samt det å holde avtaler. Ja, det kan absolutt være en større utfordring, men det er ikke sånn at man kan la være fordi man har ADHD/ADD. Så har forskjellige deltakere ment litt ulikt om det, men hovedpoenget er at avtaler er et eksempel på ting som kan være vanskelig for folk med ADHD. Det er ikke slik at ingen med ADHD klarer å holde avtaler, og det er irrelevant å diskutere det i detalj. Noen klarer det, andre klarer det ikke. Folk med ADHD har ulike utfordringer i ulike grader, og vi kan bare anta at alle disse menneskene har behov for ulike tilpasninger og har ulike strategier. Og du kan mene at folk må lære seg å takle stress til du blir blå i ansiktet. Det betyr ikke at alle klarer det. De skulle mest sannsynlig ønske at de klarte det, men de får det ikke til. De må da leve med stresset, som er en belastning. Det var det jeg siktet til da jeg skrev at du har konstruert en hypotetisk problemstilling rundt det med avtaler. Jeg vet at vi har snakket om det i tråden, jeg mener ikke å si at du finner det på. I det siste avsnittet ditt forstår jeg ikke hva du referer til når du skriver "slike ting", og jeg forstår ikke hva du refererer til når du sier at jeg har vist deg det du stiller spørsmål ved. Hva har jeg vist deg? Anonymkode: 4b265...0b7 Ja, og det er eksempler jeg diskuterer. Eller trekk vi med ADHD/ADD har. Men like greit å sette punktum for diskusjonen nå. Det blir bare sirkelargumentasjon, og tråden var bra den ( når en ser bort fra avsporinger ) Så hvis noen vil så får dere diskutere videre her uten meg. Fikk ihvertfall mange relevante kommentarer, og det er bra. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435285-de-med-ulike-diagnoser-som-s%C3%B8ker-likesinnede/page/5/#findComment-149863925 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2022 #103 Del Skrevet 31. oktober 2022 NotNaomi skrev (8 minutter siden): Akkurat. Så nå prøver du å insinuere at jeg får oss med ADHD/ADD til å fremstå dumme? Det var nå jeg som skrev at vi kan begrense avtaler, men at noen må vi følge opp. Så fortsatte du diskusjonen til jeg spurte deg helt enkle spørsmål du ikke svarte på, for da hadde jeg konstruert en problemstilling. Right... Jeg tror du må få orden på anonymkodene. Du er jo helt febrilsk her. Anonymkode: 1a067...7f1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435285-de-med-ulike-diagnoser-som-s%C3%B8ker-likesinnede/page/5/#findComment-149863929 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2022 #104 Del Skrevet 31. oktober 2022 NotNaomi skrev (3 timer siden): hvorfor må vi alltid snakke så mye om det som er problematisk og vanskelig? Hvor konstruktivt og bra for oss er det? Å ta opp ting og snakke alvor om vanskeligheter er helt okay, men i grupper så blir det veldig ensporet og massivt. Dette er da merkelig å påstå, at det blir ensporet og massivt? Grupper er bra fordi det virker, og det er ikke sånn at det er noe jeg bare føler altså. «Participants in the support group had increased scores on each of the six subscales, with significant increases on four of the subscales, including perceived social acceptance, perceived athletic competence, perceived physical appearance, and perceived global self-worth.» https://sigmapubs.onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/j.1547-5069.2003.00225.x?casa_token=t19_u44xjfoAAAAA:klSNe-IZUV73g5Ll5cBWUIISWD4NNtghpXQYtTp3sKAUroGFpVb1tTqVgGTDSmmlFG-5SJ268P12ifs «The parents promoted a homogeneity of viewpoints and experiences within the group and constructed a shared and consensual narrative to endorse a specific understanding of ADHD. The production of both homogeneity within the group and a shared narrative served to absolve parents of guilt, helped parents to signify their experience within a blaming social context, and preserved their identities as “good parents.”» https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/1049732315586553?casa_token=iynNHpKGGOYAAAAA%3Ab9FmHPmLuWJ15qAtnudUHrGRKhO5bYxoZPK0x6mtr2lfVz-VsZspnFatx2AAj-H4Zi851WpEcPMT "Another provided a support group on self-management for freshman boys with ADHD who were also treated with medication only. In both projects, the disruptive behavior of the participants decreased by the end of the group sessions." https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/12201656/ Anonymkode: d8efd...7f6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435285-de-med-ulike-diagnoser-som-s%C3%B8ker-likesinnede/page/5/#findComment-149863945 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2022 #105 Del Skrevet 31. oktober 2022 NotNaomi skrev (46 minutter siden): Ja, og det er eksempler jeg diskuterer. Eller trekk vi med ADHD/ADD har. Men like greit å sette punktum for diskusjonen nå. Det blir bare sirkelargumentasjon, og tråden var bra den ( når en ser bort fra avsporinger ) Så hvis noen vil så får dere diskutere videre her uten meg. Fikk ihvertfall mange relevante kommentarer, og det er bra. Som vanlig når motargumentene blir for gode. Anonymkode: 1a067...7f1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435285-de-med-ulike-diagnoser-som-s%C3%B8ker-likesinnede/page/5/#findComment-149863948 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2022 #106 Del Skrevet 31. oktober 2022 NotNaomi skrev (2 timer siden): Det er slike utsagn som vedr avtaler som faktisk kan være viktige i en diskusjon om ADHD/ADD. Nå prøver du å få det til at ingen påsto at noen ikke klarer å holde avtaler, og enda en her skriver at man kan la være å inngå avtaler på grunn av stress! Så når jeg sier at nei, man er faktisk nødt til det, og man må lære seg å takle stress ifb med dette, så gjør du dette om til noe jeg har konstruert! Det er skikkelig dårlig debattskikk og det er veldig rart at du også prøver å belære meg her. Det er jo akkurat slike ting som gjør meg skeptisk til effekten slike grupper har! At man lager større problemer enn hva det kan være, og at andre adopterer dem! Men takk ihvertfall for at du i praksis viser hva jeg stiller spørsmål ved. Stiller du ikke spørsmål til det at du hele tiden kommer i slike diskusjoner som du gjør her inne? Hvorfor oppsøker du denne "gruppen", når du mener det er så mye negativt med å være her, negativt med brukerne på forumet? Likevel fortsetter du å messe videre og videre og videre. Og ser ikke at du gjør akkurat det samme som du kritiserer andre for å gjøre når de søker grupper med andre som har samme diagnoser. Her er alle forskjellige, men det er tydelig at du velger å bruke forumet svært negativt, stadig gnager på det som er negativt, stadig ønsker å oppdra forumet osv. osv. osv. Du lager jo selv langt større problemer enn hva det kan være - så du viser selv i praksis det du kritiserer andre for å gjøre. Ser du virkelig ikke dette selv? Anonymkode: a7ad9...bdd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435285-de-med-ulike-diagnoser-som-s%C3%B8ker-likesinnede/page/5/#findComment-149863971 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Admin Skrevet 1. november 2022 #107 Del Skrevet 1. november 2022 Tråden er ryddet for brukerangrep og svar til dette. Admin Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435285-de-med-ulike-diagnoser-som-s%C3%B8ker-likesinnede/page/5/#findComment-149864243 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 1. november 2022 #108 Del Skrevet 1. november 2022 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Stiller du ikke spørsmål til det at du hele tiden kommer i slike diskusjoner som du gjør her inne? Hvorfor oppsøker du denne "gruppen", når du mener det er så mye negativt med å være her, negativt med brukerne på forumet? Likevel fortsetter du å messe videre og videre og videre. Og ser ikke at du gjør akkurat det samme som du kritiserer andre for å gjøre når de søker grupper med andre som har samme diagnoser. Her er alle forskjellige, men det er tydelig at du velger å bruke forumet svært negativt, stadig gnager på det som er negativt, stadig ønsker å oppdra forumet osv. osv. osv. Du lager jo selv langt større problemer enn hva det kan være - så du viser selv i praksis det du kritiserer andre for å gjøre. Ser du virkelig ikke dette selv? Anonymkode: a7ad9...bdd Siden jeg antok at dette var både avsporing og brukerdebatt så svarte jeg ikke på det. Nå ser jeg at admin lot det stå etter rydding, så da kan jeg jo svare deg så enkelt som at dette ikke er en gruppe. Dette er et forum hvor ingen trenger å hverken samhandle eller ha noe felles. Ikke trenger vi ha samme mål heller. Det er blant annet slike ting som definerer en gruppe, og det eneste vi har felles her på forumet er at vi må følge reglene. Og ikke engang det skjer alltid her.. Jeg syns ikke at det er negativt å være her, for da hadde jeg ikke vært her. Jeg skriver heller ikke om samme tema. Jeg skjønner egentlig ikke sammenligningen din ved å være på et forum kontra å være med i en gruppe. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435285-de-med-ulike-diagnoser-som-s%C3%B8ker-likesinnede/page/5/#findComment-149864251 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. november 2022 #109 Del Skrevet 1. november 2022 NotNaomi skrev (2 timer siden): Siden jeg antok at dette var både avsporing og brukerdebatt så svarte jeg ikke på det. Nå ser jeg at admin lot det stå etter rydding, så da kan jeg jo svare deg så enkelt som at dette ikke er en gruppe. Dette er et forum hvor ingen trenger å hverken samhandle eller ha noe felles. Ikke trenger vi ha samme mål heller. Det er blant annet slike ting som definerer en gruppe, og det eneste vi har felles her på forumet er at vi må følge reglene. Og ikke engang det skjer alltid her.. Jeg syns ikke at det er negativt å være her, for da hadde jeg ikke vært her. Jeg skriver heller ikke om samme tema. Jeg skjønner egentlig ikke sammenligningen din ved å være på et forum kontra å være med i en gruppe. Jeg forstår at du ikke forstår, det er jo åpenbart. Jeg holdt meg helt til det temaet som du selv har valgt for tråden, og det du deler. Det er ironisk at du er så kritisk til de som oppsøker grupper, som du mener kan gjøre at de velger å fokusere på negative ting, og så oppsøker du selv et forum hvor du stadig sprer negative holdninger om andre, sprer falsk informasjon. Selv om dette her er et forum hvor brukerne i utgangspunktet ikke har noe tilfelles, så er det likevel et møtested hvor man deler ulike erfaringer og tanker og kunnskap. Omtrent som de gjør på grupper for personer med visse diagnoser, så forskjellen er egentlig ikke veldig stor. Her er det du som oftest er den kritiske og negative - akkurat det du sier at du mener er negativt med slike grupper. Da må man jo lure på hvorfor det er det du selv velger å gjøre her på forumet, som også er en sosial gruppe, selv om man ikke knyttes sammen pga. diagnose. Og siden du ikke synes det er negativt å være her, men velger å være negativ her, forstår du ikke at du fremtrer akkurat slik du påstår de negative ved slike grupper er? Og at siden du trives med å innta den holdningen på dette forumet og trives på forumet, så kan det hende de som oppfører seg som deg på andre forum også trives med det de gjør? Anonymkode: a7ad9...bdd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435285-de-med-ulike-diagnoser-som-s%C3%B8ker-likesinnede/page/5/#findComment-149864308 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 1. november 2022 #110 Del Skrevet 1. november 2022 (endret) Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg forstår at du ikke forstår, det er jo åpenbart. Jeg holdt meg helt til det temaet som du selv har valgt for tråden, og det du deler. Det er ironisk at du er så kritisk til de som oppsøker grupper, som du mener kan gjøre at de velger å fokusere på negative ting, og så oppsøker du selv et forum hvor du stadig sprer negative holdninger om andre, sprer falsk informasjon. Selv om dette her er et forum hvor brukerne i utgangspunktet ikke har noe tilfelles, så er det likevel et møtested hvor man deler ulike erfaringer og tanker og kunnskap. Omtrent som de gjør på grupper for personer med visse diagnoser, så forskjellen er egentlig ikke veldig stor. Her er det du som oftest er den kritiske og negative - akkurat det du sier at du mener er negativt med slike grupper. Da må man jo lure på hvorfor det er det du selv velger å gjøre her på forumet, som også er en sosial gruppe, selv om man ikke knyttes sammen pga. diagnose. Og siden du ikke synes det er negativt å være her, men velger å være negativ her, forstår du ikke at du fremtrer akkurat slik du påstår de negative ved slike grupper er? Og at siden du trives med å innta den holdningen på dette forumet og trives på forumet, så kan det hende de som oppfører seg som deg på andre forum også trives med det de gjør? Anonymkode: a7ad9...bdd Dette er ikke en gruppe pr definisjon. Hvis du vil kalle det gruppe utfra din egen definisjon så er det likevel ikke riktig pr nå. Å være kritisk er heller ikke å være negativ. Ikke på noen måte, og det er synd hvis folk tror det. Å være kritisk er veldig viktig for å være nyansert og ikke tenke at alt du blir servert er riktig. Det er også viktig så man ikke tar det flertallet mener som en fasit på noen måte. At det blant noen her oppstår en gruppedynamikk hvor de har et felles mål er nok sant. Jeg er ikke i en sånn gruppe her, og flere er heller ikke det. Jeg adopterer heller ingenting herfra, som holdninger mm. Alle er forskjellige her uten at de er her av én grunn, men at det i utgangspunktet var for foreldre og relatert til den rollen er riktig, men det kan vi jo slå fast at det ikke er lenger. Dette er et sosialt medie vi kun har samme regler å forholde oss til. Endret 1. november 2022 av NotNaomi Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435285-de-med-ulike-diagnoser-som-s%C3%B8ker-likesinnede/page/5/#findComment-149864387 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. november 2022 #111 Del Skrevet 1. november 2022 NotNaomi skrev (1 time siden): Dette er ikke en gruppe pr definisjon. Hvis du vil kalle det gruppe utfra din egen definisjon så er det likevel ikke riktig pr nå. Å være kritisk er heller ikke å være negativ. Ikke på noen måte, og det er synd hvis folk tror det. Å være kritisk er veldig viktig for å være nyansert og ikke tenke at alt du blir servert er riktig. Det er også viktig så man ikke tar det flertallet mener som en fasit på noen måte. At det blant noen her oppstår en gruppedynamikk hvor de har et felles mål er nok sant. Jeg er ikke i en sånn gruppe her, og flere er heller ikke det. Jeg adopterer heller ingenting herfra, som holdninger mm. Alle er forskjellige her uten at de er her av én grunn, men at det i utgangspunktet var for foreldre og relatert til den rollen er riktig, men det kan vi jo slå fast at det ikke er lenger. Dette er et sosialt medie vi kun har samme regler å forholde oss til. Jo, det kan absolutt sammenlignes, dette forumet er en gruppe på nett, en form for sosialt medium, samme med slike grupper for diagnoser på sosiale medier. Der diskuteres i hovedsak diagnosene og alt rundt dem, men også akkurat samme ting som diskuteres her på forumet. Forskjellen er egentlig ikke særlig stor, bortsett fra at det her er mindre snakk om enkeltdiagnoser og mer snakk om alt annet. Felles er at medlemmene søker seg bevisst til akkurat dette forumet eller en bestemt gruppe, og bidrar mer og mindre til det sosiale på forumet eller gruppen. Årsakene til at folk blir med her eller i en slik gruppe kan også være svært ulike, og man har ikke nødvendigvis mange felles mål selv om man er i en diagnosegruppe. Alle som er på slike diagnosegrupper er forskjellige, har ulike erfaringer med sykdommen, behandlinger, medisinering, livsmestring, utfordringer med jobb, partner, barn, familie, sosialt liv osv. De har kanskje, eller kanskje ikke, felles diagnose, og har kanskje et ønske om å lære mer om ev. egen diagnose. Her på forumet har vel alle felles at de ønsker å bruke forumet som underholdning og noe sosialt, men graderingen av det vil nok være svært forskjellig, også hva annet man ev. legger i det og har av ønsker for forumet. Før du kom var det absolutt en langt mer felles/generell, positiv gruppedynamikk på forumet, før du begynte det du selv kaller å oppdra forumet. Du lykkes ikke med oppdragelsen, og om noe er den "oppdragelsen", som er basert på negativitet, like lite vellykket som om om man forsøker å oppdra barn ved å stadig være kritisk til barn som skal oppdras og så tro at de blir trygge og glade... Man lykkes heller ikke i oppdragelse eller ved å spre positivitet eller kunnskap hvis man stadig nekter å forholde seg til beviselige fakta, nekter å anerkjenne seriøse kilder. Og samme er det i slike diagnosegrupper - det er som regel en eller et fåtall som kjører på med egne kunnskapsløse synsing om ting de har for lite kunnskap om, de nekter å ta til seg nyere forskning som forteller at det de sier er helt feil, og de nekter gjerne også å godta at andre kan ha helt andre opplevelser med å leve med diagnosen enn andre har. Dette er med på å ødelegg slike grupper, for de som er mest oppegående, de velger som regel bare å melde seg ut, fordi man kaster bort energi på de negative elementene - som som regel alltid bare hevder at de bare er kritiske... Du mestrer ikke forskjellen på saklig kritikk og det å være negativ. Det finnes utallige tråder på forumet hvor du har vist dette, hvor du har startet tråder for å rakke ned på andre, ofte brukt påstander som beviselig er feil. Da er du ikke kritisk, da sprer du negativitet med vilje. Og det er jo nettopp den oppførselen som du kritiserer personer i slike diagnosegrupper for å holde på med, nettopp samme holdninger du selv viser - som du kritiserer andre for å ha. Ser du virkelig ikke det? Anonymkode: a7ad9...bdd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435285-de-med-ulike-diagnoser-som-s%C3%B8ker-likesinnede/page/5/#findComment-149864440 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 1. november 2022 #112 Del Skrevet 1. november 2022 (endret) Anonym bruker skrev (53 minutter siden): Jo, det kan absolutt sammenlignes, dette forumet er en gruppe på nett, en form for sosialt medium, samme med slike grupper for diagnoser på sosiale medier. Der diskuteres i hovedsak diagnosene og alt rundt dem, men også akkurat samme ting som diskuteres her på forumet. Forskjellen er egentlig ikke særlig stor, bortsett fra at det her er mindre snakk om enkeltdiagnoser og mer snakk om alt annet. Felles er at medlemmene søker seg bevisst til akkurat dette forumet eller en bestemt gruppe, og bidrar mer og mindre til det sosiale på forumet eller gruppen. Årsakene til at folk blir med her eller i en slik gruppe kan også være svært ulike, og man har ikke nødvendigvis mange felles mål selv om man er i en diagnosegruppe. Alle som er på slike diagnosegrupper er forskjellige, har ulike erfaringer med sykdommen, behandlinger, medisinering, livsmestring, utfordringer med jobb, partner, barn, familie, sosialt liv osv. De har kanskje, eller kanskje ikke, felles diagnose, og har kanskje et ønske om å lære mer om ev. egen diagnose. Her på forumet har vel alle felles at de ønsker å bruke forumet som underholdning og noe sosialt, men graderingen av det vil nok være svært forskjellig, også hva annet man ev. legger i det og har av ønsker for forumet. Før du kom var det absolutt en langt mer felles/generell, positiv gruppedynamikk på forumet, før du begynte det du selv kaller å oppdra forumet. Du lykkes ikke med oppdragelsen, og om noe er den "oppdragelsen", som er basert på negativitet, like lite vellykket som om om man forsøker å oppdra barn ved å stadig være kritisk til barn som skal oppdras og så tro at de blir trygge og glade... Man lykkes heller ikke i oppdragelse eller ved å spre positivitet eller kunnskap hvis man stadig nekter å forholde seg til beviselige fakta, nekter å anerkjenne seriøse kilder. Og samme er det i slike diagnosegrupper - det er som regel en eller et fåtall som kjører på med egne kunnskapsløse synsing om ting de har for lite kunnskap om, de nekter å ta til seg nyere forskning som forteller at det de sier er helt feil, og de nekter gjerne også å godta at andre kan ha helt andre opplevelser med å leve med diagnosen enn andre har. Dette er med på å ødelegg slike grupper, for de som er mest oppegående, de velger som regel bare å melde seg ut, fordi man kaster bort energi på de negative elementene - som som regel alltid bare hevder at de bare er kritiske... Du mestrer ikke forskjellen på saklig kritikk og det å være negativ. Det finnes utallige tråder på forumet hvor du har vist dette, hvor du har startet tråder for å rakke ned på andre, ofte brukt påstander som beviselig er feil. Da er du ikke kritisk, da sprer du negativitet med vilje. Og det er jo nettopp den oppførselen som du kritiserer personer i slike diagnosegrupper for å holde på med, nettopp samme holdninger du selv viser - som du kritiserer andre for å ha. Ser du virkelig ikke det? Anonymkode: a7ad9...bdd En av de første trådene jeg deltok i her, så var det flere som ga uttrykk for at det var ganske mange dårlige og ekle tilbakemeldinger her. At flere valgte å være anonyme på grunn av at noen brukere gikk etter dem for å stalke uansett hvilken tråd de var i. Jeg derimot skrev at det var bedre her enn på visse andre forum, men det ble jeg i klare ordelag fortalt at det ikke var. Det store flertallet her lar være å bruke nick av den grunn fikk jeg vite. Grunnen til at jeg begynte å skrive her, etter å ha lest her en stund, var at jeg så det jeg betrakter som hets mot enkekte. Jeg hadde ikke skrevet noe før det, og jeg skrev også ganske lenge uten nick. Klaging på andre har det vært hele tiden. Stalking og motvilje mot enkelte brukere likeså. Så å legge skylden på meg for at stemningen her er blitt dårligere er både uriktig og sleipt, rett og slett. En annen ting er at hvis du tror eller vil få andre til å tro at du og flere som "kritiserer" meg kun går på meg, så er også det helt uriktig. De som vil stalke og kritisere gjør det også mot andre. Det er ikke så vanskelig å skjønne og se. Så at jeg sikkert har fått flere mot meg kan jeg tro på, da jeg blåser i det i mye større grad. Jeg søkte hit inn kun for å diskutere ting jeg selv er interessert i, og jeg får veldig ofte bekreftet hva jeg både mener og tror. Det er ingen interessegruppe utover det. Jeg leser bra innlegg her, og jeg får også bra kommentarer på innlegg, men som du vet så går visse brukere mer på person enn sak. At du har hengt deg opp i at jeg skal oppdra er jo interessant. Jeg fikk spørsmål og kritikk for at jeg prøvde å oppdra, og da svarte jeg at ja, og det trengs. Nettopp fordi noen her lager sin egen mal for hvordan det skal være her, akkurat som du gjør her nå. Og dere er ikke alle her. Dere er ikke flertallet. Dere er i hovedsak tre, fire brukere og toppen ti som holder på med dette. Det hadde ikke gått i en annen gruppe, nettopp fordi de ville hatt et felles mål. Jeg har fått relevante svar på det jeg tok opp her. Det har jeg fått flere ganger. Og nei, kanskje ikke av flere enn noen få. Akkurat det ser jeg på som et pluss fremfor minus. For det skal I hvertfall sies, at de som svarer sånn alltid er brukere som virker saklige og kan sette ord på ting. Nei, vi trenger ikke å være enige, men det er helt okay! Det er faktisk tvert i mot ofte bra også. Dette er ikke en gruppe som du fremlegger det, og det sier jo diskusjonen mellom oss her i tråden alt om. Vi er her begge to. Forskjellen er at du vil ha meg bort, mens jeg takler jævli fint at du er her. Jeg klarer nemlig også helt fint å ignorere hvis jeg ikke ser noen hensikt i å svare. Endret 1. november 2022 av NotNaomi Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435285-de-med-ulike-diagnoser-som-s%C3%B8ker-likesinnede/page/5/#findComment-149864458 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. november 2022 #113 Del Skrevet 1. november 2022 NotNaomi skrev (1 time siden): En av de første trådene jeg deltok i her, så var det flere som ga uttrykk for at det var ganske mange dårlige og ekle tilbakemeldinger her. At flere valgte å være anonyme på grunn av at noen brukere gikk etter dem for å stalke uansett hvilken tråd de var i. Jeg derimot skrev at det var bedre her enn på visse andre forum, men det ble jeg i klare ordelag fortalt at det ikke var. Det store flertallet her lar være å bruke nick av den grunn fikk jeg vite. Grunnen til at jeg begynte å skrive her, etter å ha lest her en stund, var at jeg så det jeg betrakter som hets mot enkekte. Jeg hadde ikke skrevet noe før det, og jeg skrev også ganske lenge uten nick. Klaging på andre har det vært hele tiden. Stalking og motvilje mot enkelte brukere likeså. Så å legge skylden på meg for at stemningen her er blitt dårligere er både uriktig og sleipt, rett og slett. En annen ting er at hvis du tror eller vil få andre til å tro at du og flere som "kritiserer" meg kun går på meg, så er også det helt uriktig. De som vil stalke og kritisere gjør det også mot andre. Det er ikke så vanskelig å skjønne og se. Så at jeg sikkert har fått flere mot meg kan jeg tro på, da jeg blåser i det i mye større grad. Jeg søkte hit inn kun for å diskutere ting jeg selv er interessert i, og jeg får veldig ofte bekreftet hva jeg både mener og tror. Det er ingen interessegruppe utover det. Jeg leser bra innlegg her, og jeg får også bra kommentarer på innlegg, men som du vet så går visse brukere mer på person enn sak. At du har hengt deg opp i at jeg skal oppdra er jo interessant. Jeg fikk spørsmål og kritikk for at jeg prøvde å oppdra, og da svarte jeg at ja, og det trengs. Nettopp fordi noen her lager sin egen mal for hvordan det skal være her, akkurat som du gjør her nå. Og dere er ikke alle her. Dere er ikke flertallet. Dere er i hovedsak tre, fire brukere og toppen ti som holder på med dette. Det hadde ikke gått i en annen gruppe, nettopp fordi de ville hatt et felles mål. Jeg har fått relevante svar på det jeg tok opp her. Det har jeg fått flere ganger. Og nei, kanskje ikke av flere enn noen få. Akkurat det ser jeg på som et pluss fremfor minus. For det skal I hvertfall sies, at de som svarer sånn alltid er brukere som virker saklige og kan sette ord på ting. Nei, vi trenger ikke å være enige, men det er helt okay! Det er faktisk tvert i mot ofte bra også. Dette er ikke en gruppe som du fremlegger det, og det sier jo diskusjonen mellom oss her i tråden alt om. Vi er her begge to. Forskjellen er at du vil ha meg bort, mens jeg takler jævli fint at du er her. Jeg klarer nemlig også helt fint å ignorere hvis jeg ikke ser noen hensikt i å svare. Her var det jammen mye tull og diktning! Du ble gjort oppmerksom på at én bruker var blitt stalket utenfor forumet, fordi den hadde delt så mye at det var mulig å finne personen. Den som gjorde dette og begynte å true og stalke brukeren herfra i virkeligheten, det var jo tydelig en ikke frisk person. Friske personer holder ikke på slik. Dette var det du ble fortalt. Og så har det vært en eller noen få som har vært litt over snittet opptatt av få brukere her som skriver med nick, men disse har et mer eller mindre samlet forum også fortalt at den oppførselen ikke er akseptabel på forumet. Og det bedret seg. Du må gjerne vise link til at det er verre her enn på andre forum, for jeg har i mine år her aldri lest annet enn det motsatte. Så hvor leste du det du påstår her? Du snakker om en bestemt tråd, så det er nok ikke vanskelig å finne? Det er mange brukere på forumet som veldig mange ganger har skrevet det samme som meg, nemlig at stemningen på forumet forverret seg markant etter at du begynte med alle dine negative og hetsende tråder om div. grupper i samfunnet, nordmenn, forumbrukerne osv. Du skrev anonymt til å begynne med - og da dette startet sammenfaller i tid med når du opprettet din bruker på forumet. I motsetning til det du har gjort i månedsvis på forumet, så har jeg ikke opprettet tråder som rakker ned på alt fra andre grupper i samfunnet, forumbrukere, norske aviser. Jeg har aldri startet tråder med falsk informasjon. Er det uenigheter om fakta så sjekker jeg alltid fakta fra seriøse kilder, jeg er da ikke faktaresistent, jeg fremmer ikke falske nyheter og driver ikke feilinformering på forumet. Ja, jeg svarer deg, fordi du gjør alt dette. Og det er akkurat den oppførselen din på dette forumet som er den typen oppførsel du selv kritiserer brukere av andre sosiale medier å ha. At du ikke liker at det blir påpekt, det endrer ikke det du selv viser når du skriver her. Og nei, folk her inne trengs ikke å oppdras med dine selvmotsigende metoder hvor du i praksis sier "gjør som jeg sier, men overse det jeg selv gjør". Du er faktisk den eneste på forumet som holder på slik du gjør, og det er svært mange av forumbrukerne som har gitt tilbakemeldinger i trådene dine og i de trådene du har ødelagt at de ikke bruker forumet så mye som før pga. din oppførsel her. Jeg har skrevet til deg før, at på forumet her er alle velkomne, men at hver enkelt har ansvar for egen adferd, velge å ikke stadig være negativ mot andre grupper i samfunnet, drive et spill som du stadig gjør som ødelegger tråder, ikke overholder ordinære diskusjonsregler. Og jeg har skrevet at jeg tar fullstendig avstand fra den stadige spammingen med feilinformasjon som du har bedrevet. For det er samme oppførsel som ødelegger forumet her som også ødelegger slike grupper som du tar opp her. Og da er det ironisk at det er den oppførselen du selv har valgt på forumet, samtidig som du kritiserer sporadiske uregelmessigheter på forumet fra spredte brukere. Anonymkode: a7ad9...bdd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435285-de-med-ulike-diagnoser-som-s%C3%B8ker-likesinnede/page/5/#findComment-149864501 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 1. november 2022 #114 Del Skrevet 1. november 2022 (endret) Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Her var det jammen mye tull og diktning! Du ble gjort oppmerksom på at én bruker var blitt stalket utenfor forumet, fordi den hadde delt så mye at det var mulig å finne personen. Den som gjorde dette og begynte å true og stalke brukeren herfra i virkeligheten, det var jo tydelig en ikke frisk person. Friske personer holder ikke på slik. Dette var det du ble fortalt. Og så har det vært en eller noen få som har vært litt over snittet opptatt av få brukere her som skriver med nick, men disse har et mer eller mindre samlet forum også fortalt at den oppførselen ikke er akseptabel på forumet. Og det bedret seg. Du må gjerne vise link til at det er verre her enn på andre forum, for jeg har i mine år her aldri lest annet enn det motsatte. Så hvor leste du det du påstår her? Du snakker om en bestemt tråd, så det er nok ikke vanskelig å finne? Det er mange brukere på forumet som veldig mange ganger har skrevet det samme som meg, nemlig at stemningen på forumet forverret seg markant etter at du begynte med alle dine negative og hetsende tråder om div. grupper i samfunnet, nordmenn, forumbrukerne osv. Du skrev anonymt til å begynne med - og da dette startet sammenfaller i tid med når du opprettet din bruker på forumet. I motsetning til det du har gjort i månedsvis på forumet, så har jeg ikke opprettet tråder som rakker ned på alt fra andre grupper i samfunnet, forumbrukere, norske aviser. Jeg har aldri startet tråder med falsk informasjon. Er det uenigheter om fakta så sjekker jeg alltid fakta fra seriøse kilder, jeg er da ikke faktaresistent, jeg fremmer ikke falske nyheter og driver ikke feilinformering på forumet. Ja, jeg svarer deg, fordi du gjør alt dette. Og det er akkurat den oppførselen din på dette forumet som er den typen oppførsel du selv kritiserer brukere av andre sosiale medier å ha. At du ikke liker at det blir påpekt, det endrer ikke det du selv viser når du skriver her. Og nei, folk her inne trengs ikke å oppdras med dine selvmotsigende metoder hvor du i praksis sier "gjør som jeg sier, men overse det jeg selv gjør". Du er faktisk den eneste på forumet som holder på slik du gjør, og det er svært mange av forumbrukerne som har gitt tilbakemeldinger i trådene dine og i de trådene du har ødelagt at de ikke bruker forumet så mye som før pga. din oppførsel her. Jeg har skrevet til deg før, at på forumet her er alle velkomne, men at hver enkelt har ansvar for egen adferd, velge å ikke stadig være negativ mot andre grupper i samfunnet, drive et spill som du stadig gjør som ødelegger tråder, ikke overholder ordinære diskusjonsregler. Og jeg har skrevet at jeg tar fullstendig avstand fra den stadige spammingen med feilinformasjon som du har bedrevet. For det er samme oppførsel som ødelegger forumet her som også ødelegger slike grupper som du tar opp her. Og da er det ironisk at det er den oppførselen du selv har valgt på forumet, samtidig som du kritiserer sporadiske uregelmessigheter på forumet fra spredte brukere. Anonymkode: a7ad9...bdd Orker ikke å lese alt. Men du kan gå inn på tråden om da det ble bokstaver på de som hadde nick. Det samme står der. Den tråden er lett å finne under ros&ris. Tråden heter : hva er greia med bokstavbilder. Endret 1. november 2022 av NotNaomi Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435285-de-med-ulike-diagnoser-som-s%C3%B8ker-likesinnede/page/5/#findComment-149864504 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. november 2022 #115 Del Skrevet 1. november 2022 NotNaomi skrev (3 minutter siden): Orker ikke å lese alt. Men du kan gå inn på tråden om da det ble bokstaver på de som ikke hadde nick. Det samme står der. Den tråden er lett å finne under ros&ris. Du er faen så arrogant! Du skriver hele avhandlinger selv, men avfeier motsvar med at du ikke gidder. Du tilfører ikke dette forumet noe positivt og mange har forsvunnet grunnet deg og din oppførsel. Og så har du den frekkhet å klage på at forumet er negativt?!?! Du eier ikke selvinnsikt og er en pest og en plage. Får håpe at dette er kort nok til at du klarer å lese. Anonymkode: 1a067...7f1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435285-de-med-ulike-diagnoser-som-s%C3%B8ker-likesinnede/page/5/#findComment-149864508 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 1. november 2022 #116 Del Skrevet 1. november 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du er faen så arrogant! Du skriver hele avhandlinger selv, men avfeier motsvar med at du ikke gidder. Du tilfører ikke dette forumet noe positivt og mange har forsvunnet grunnet deg og din oppførsel. Og så har du den frekkhet å klage på at forumet er negativt?!?! Du eier ikke selvinnsikt og er en pest og en plage. Får håpe at dette er kort nok til at du klarer å lese. Anonymkode: 1a067...7f1 Jeg gidder ikke det samme som går på repeat jeg altså. Om igjen og om igjen. Jesus. Vi er uenige. Basta. Finito Lev med det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435285-de-med-ulike-diagnoser-som-s%C3%B8ker-likesinnede/page/5/#findComment-149864510 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. november 2022 #117 Del Skrevet 1. november 2022 NotNaomi skrev (4 minutter siden): Jeg gidder ikke det samme som går på repeat jeg altså. Om igjen og om igjen. Jesus. Vi er uenige. Basta. Finito Lev med det. Hva du gidder eller ikke er min minste bekymring. Lev med det. Anonymkode: 1a067...7f1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435285-de-med-ulike-diagnoser-som-s%C3%B8ker-likesinnede/page/5/#findComment-149864514 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. november 2022 #118 Del Skrevet 1. november 2022 NotNaomi skrev (16 minutter siden): Orker ikke å lese alt. Men du kan gå inn på tråden om da det ble bokstaver på de som hadde nick. Det samme står der. Den tråden er lett å finne under ros&ris. Tråden heter : hva er greia med bokstavbilder. Jeg skjønner ikke hvorfor du drar inn andre tråder. Hva fan er meninga med det?? Ikke gidder du å linke heller. Du er den mest ufordragelige brukeren på dette forumet. Det er min mening og det får du leve med. Anonymkode: 009b0...cf9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435285-de-med-ulike-diagnoser-som-s%C3%B8ker-likesinnede/page/5/#findComment-149864523 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 1. november 2022 #119 Del Skrevet 1. november 2022 (endret) Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Hva du gidder eller ikke er min minste bekymring. Lev med det. Anonymkode: 1a067...7f1 Det er jo helt beviselig over her og gjennom tråden i din interesse. Jeg skal komme med et forslag til deg og dine meningsfeller ang meg, og det er et både godt og nyttig forslag om det er i en gruppe eller på et forum : Overse meg. Ikke gå inn på mine tråder. Ikke gi meg ett sekunds oppmerksomhet. La de som svarer i mine tråder svare, og ikke bry dere om hva som blir svart og kommentert. Hold dere til andre tråder hvor dere kan spre mer glede og optimisme. Gjør dette forumet bedre selv. Ikke forvent at jeg skal gjøre det dere mener jeg skal gjøre. Gjør det beste for dette forumet selv og ta ansvaret på dere som medlemmer av denne gruppa ( hvis dere anser det som gruppe ) eller forumet. Glem meg. Dette vil gjøre det mye lettere for dere. Kanskje tilogmed givende å være her, som det er for meg. Bare... lat som at jeg ikke fins. Kort og godt 🙂 Endret 1. november 2022 av NotNaomi Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435285-de-med-ulike-diagnoser-som-s%C3%B8ker-likesinnede/page/5/#findComment-149864525 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. november 2022 #120 Del Skrevet 1. november 2022 NotNaomi skrev (22 minutter siden): Det er jo helt beviselig over her og gjennom tråden i din interesse. Jeg skal komme med et forslag til deg og dine meningsfeller ang meg, og det er et både godt og nyttig forslag om det er i en gruppe eller på et forum : Overse meg. Ikke gå inn på mine tråder. Ikke gi meg ett sekunds oppmerksomhet. La de som svarer i mine tråder svare, og ikke bry dere om hva som blir svart og kommentert. Hold dere til andre tråder hvor dere kan spre mer glede og optimisme. Gjør dette forumet bedre selv. Ikke forvent at jeg skal gjøre det dere mener jeg skal gjøre. Gjør det beste for dette forumet selv og ta ansvaret på dere som medlemmer av denne gruppa ( hvis dere anser det som gruppe ) eller forumet. Glem meg. Dette vil gjøre det mye lettere for dere. Kanskje tilogmed givende å være her, som det er for meg. Bare... lat som at jeg ikke fins. Kort og godt 🙂 Det går ikke an å late som at du ikke er her. Grunnen til det er at du er i nesten alle tråder. Det går ikke an å være i en tråd du er i, da du tar over så å si alle tråder du deltar i. Anonymkode: 009b0...cf9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435285-de-med-ulike-diagnoser-som-s%C3%B8ker-likesinnede/page/5/#findComment-149864543 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. november 2022 #121 Del Skrevet 1. november 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du er faen så arrogant! Du skriver hele avhandlinger selv, men avfeier motsvar med at du ikke gidder. Du tilfører ikke dette forumet noe positivt og mange har forsvunnet grunnet deg og din oppførsel. Og så har du den frekkhet å klage på at forumet er negativt?!?! Du eier ikke selvinnsikt og er en pest og en plage. Får håpe at dette er kort nok til at du klarer å lese. Anonymkode: 1a067...7f1 Det er hennes faste type hersketeknikk - det er så gjennomskuelig og platt at det grenser til det komiske, eller, det er tragikomisk. Anonymkode: a7ad9...bdd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435285-de-med-ulike-diagnoser-som-s%C3%B8ker-likesinnede/page/5/#findComment-149864549 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. november 2022 #122 Del Skrevet 1. november 2022 NotNaomi skrev (1 time siden): Orker ikke å lese alt. Men du kan gå inn på tråden om da det ble bokstaver på de som hadde nick. Det samme står der. Den tråden er lett å finne under ros&ris. Tråden heter : hva er greia med bokstavbilder. Start med å oppføre deg som en normal voksen med respekt for alle, så kanskje du blir tatt seriøst på forumet. Anonymkode: a7ad9...bdd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435285-de-med-ulike-diagnoser-som-s%C3%B8ker-likesinnede/page/5/#findComment-149864550 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 1. november 2022 #123 Del Skrevet 1. november 2022 (endret) Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Det går ikke an å late som at du ikke er her. Grunnen til det er at du er i nesten alle tråder. Det går ikke an å være i en tråd du er i, da du tar over så å si alle tråder du deltar i. Anonymkode: 009b0...cf9 For noe tull. Hvis brukere ignorer meg så kan jeg ikke "ta over" noen tråd. Men dere som ikke klarer å overse det jeg skriver, dere MÅ kommentere og spørre eller kritisere og slenge dritt. Ta ansvar selv! Slutt å forvente at jeg skal hjelpe dere med det dere helt klart har et problem med! Jeg deltar i flere tråder og har helt okay kommunikasjon med flere. Så bryter dere inn og starter avsporinger, akkurat som her og nå!! Hver eneste gang. Jeg klarer helt fint å overse dere når jeg vil. Null problem. Så dere klarer nok dere også. Og da takker jeg for meg her, for det utarter seg som vanlig til gnål og offermentalitet. Endret 1. november 2022 av NotNaomi Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435285-de-med-ulike-diagnoser-som-s%C3%B8ker-likesinnede/page/5/#findComment-149864551 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. november 2022 #124 Del Skrevet 1. november 2022 NotNaomi skrev (49 minutter siden): Det er jo helt beviselig over her og gjennom tråden i din interesse. Jeg skal komme med et forslag til deg og dine meningsfeller ang meg, og det er et både godt og nyttig forslag om det er i en gruppe eller på et forum : Overse meg. Ikke gå inn på mine tråder. Ikke gi meg ett sekunds oppmerksomhet. La de som svarer i mine tråder svare, og ikke bry dere om hva som blir svart og kommentert. Hold dere til andre tråder hvor dere kan spre mer glede og optimisme. Gjør dette forumet bedre selv. Ikke forvent at jeg skal gjøre det dere mener jeg skal gjøre. Gjør det beste for dette forumet selv og ta ansvaret på dere som medlemmer av denne gruppa ( hvis dere anser det som gruppe ) eller forumet. Glem meg. Dette vil gjøre det mye lettere for dere. Kanskje tilogmed givende å være her, som det er for meg. Bare... lat som at jeg ikke fins. Kort og godt 🙂 Hvis DU brydde deg det aller minste om forumet så hadde DU valgt å oppføre deg på en måte som ikke ødelegger forumet. Begynn å ta ansvar for din egen oppførsel på forumet, for det har du enda tilgode å gjøre! Hadde forumet hatt en måte å gjøre at man ikke fikk opp dine tråder, ikke fikk opp dine svar eller andres svar til deg, da hadde man kunnet ignorere deg. Men slik du konstant og manisk spammer forumet, det er dessverre umulig å overse, fordi det ikke er mulig å blokkere deg. Anonymkode: a7ad9...bdd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435285-de-med-ulike-diagnoser-som-s%C3%B8ker-likesinnede/page/5/#findComment-149864553 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. november 2022 #125 Del Skrevet 1. november 2022 NotNaomi skrev (19 minutter siden): For noe tull. Hvis brukere ignorer meg så kan jeg ikke "ta over" noen tråd. Men dere som ikke klarer å overse det jeg skriver, dere MÅ kommentere og spørre eller kritisere og slenge dritt. Ta ansvar selv! Slutt å forvente at jeg skal hjelpe dere med det dere helt klart har et problem med! Jeg deltar i flere tråder og har helt okay kommunikasjon med flere. Så bryter dere inn og starter avsporinger, akkurat som her og nå!! Hver eneste gang. Jeg klarer helt fint å overse dere når jeg vil. Null problem. Så dere klarer nok dere også. Og da takker jeg for meg her, for det utarter seg som vanlig til gnål og offermentalitet. Du ødelegger de fleste tråder du deltar i, enten folk ignorerer deg eller ikke. Jo mer du er blitt ignorert i visse tråder, jo mer manisk og provoserende har du svart i de trådene, og har heller ikke det hjulpet så lager du en av disse evinnelige spinoff-trådene dine, hvor du snur problemstillingen helt på hodet i et forsøk på å fremstille deg selv og dine meninger om aktuelle tema som det eneste gyldige. Du er og blir så gjennomsiktig og forutsigbar! Du er den som stadig tar på deg offerrollen på forumet, påstår at du aldri bruker hersketeknikker, aldri bruker å gå til personangrep, aldri hetser andre - mens realiteten gjør du dette daglig på forumet når du blir møtt med saklige argumenter og dokumentasjon på at dine påstander er feil og ikke har noe med fakta å gjøre. Så gå litt i deg selv istedenfor å skyte vilt rundt deg. Anonymkode: a7ad9...bdd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435285-de-med-ulike-diagnoser-som-s%C3%B8ker-likesinnede/page/5/#findComment-149864557 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå