Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2022 #1 Del Skrevet 30. oktober 2022 Jobber tett sammen og jeg er utslitt av denne personen. Jeg gir beskjed om at jeg trenger ro til å utføre jobben min, men kollegaen glemmer dette etter en halvtime. Jeg hører ofte at navnet mitt ropes fra andre enden av rommet og at jeg må komme. Etterhvert har jeg skjønt at det sjelden gjelder noe viktig, stortsett bare at kollegaen trenger bekreftelse/oppmerksomhet for noe småtteri. Kollegaen ler stadig høyt for å få oppmerksomhet og i det siste har jeg begynt å overse mer og mer av denne oppførselen. Jeg kommer stadig hjem med hodepine på grunn av situasjonen og lurer på hva jeg kan gjøre? Anonymkode: 9cb30...1f0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435275-slitsom-kollega/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2022 #2 Del Skrevet 30. oktober 2022 "Kari, nå må jeg ha helt ro inntil jeg er ferdig med denne oppgaven. Dvs. jeg trenger helt ro, ingen kommentarer, ingen henvendelser utover alvorlige akuttbehov. Når jeg er ferdig sier jeg fra, inntil det forventer jeg at jeg får den roen jeg trenger for å kunne gjøre jobben min." Og også en mer generell variant at med alt det småsnakket, roping på deg osv. så får du generelt ikke gjort det du må få gjort i løpet av dagen, så du håper det kan respekteres at du ikke vil involveres i småsnakk og småting, at de heller får bruke lunsjen og ellers samle sammen ting de ev. lurer på og be om tid for å få tatt opp disse tingene. Fungerer ikke det så må du nesten ta det opp med lederen deres. Om mulig ville jeg bedt om et eget kontor - og vist til at du stadig blir mer sliten av det urolig arbeidsmiljøet denne personen skaper, og stadig oftere får hodepine på jobben pga. alt maset. Du kan jo også vise til at nyere forskning viser at de som jobber i kontorlandskap er mindre effektive og oftere syke enn de som har egne kontorer - kanskje det kan få sjefen til å revurdere hvordan dere jobber. Anonymkode: 34467...e48 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435275-slitsom-kollega/#findComment-149863349 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2022 #3 Del Skrevet 30. oktober 2022 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): "Kari, nå må jeg ha helt ro inntil jeg er ferdig med denne oppgaven. Dvs. jeg trenger helt ro, ingen kommentarer, ingen henvendelser utover alvorlige akuttbehov. Når jeg er ferdig sier jeg fra, inntil det forventer jeg at jeg får den roen jeg trenger for å kunne gjøre jobben min." Og også en mer generell variant at med alt det småsnakket, roping på deg osv. så får du generelt ikke gjort det du må få gjort i løpet av dagen, så du håper det kan respekteres at du ikke vil involveres i småsnakk og småting, at de heller får bruke lunsjen og ellers samle sammen ting de ev. lurer på og be om tid for å få tatt opp disse tingene. Fungerer ikke det så må du nesten ta det opp med lederen deres. Om mulig ville jeg bedt om et eget kontor - og vist til at du stadig blir mer sliten av det urolig arbeidsmiljøet denne personen skaper, og stadig oftere får hodepine på jobben pga. alt maset. Du kan jo også vise til at nyere forskning viser at de som jobber i kontorlandskap er mindre effektive og oftere syke enn de som har egne kontorer - kanskje det kan få sjefen til å revurdere hvordan dere jobber. Anonymkode: 34467...e48 Takk for tilbakemelding, jeg glemte å skrive i hovedinnlegget at vi jobber på samme base i barnehagen. Anonymkode: 9cb30...1f0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435275-slitsom-kollega/#findComment-149863361 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå