Gå til innhold

Samboere og husleie

Anbefalte innlegg

Hva synes dere? 

Jeg har fått meg kjærest. Han leide da jeg møtte ham, for han hadde kommet ut av et forhold der han lot kona beholde huset (med masse gjeld på).

Nå vil vi bo sammen i min leilighet.

Hva bør han betale pr måned? Noen tanker? Han sier selv han vil betale, og det er jeg jo enig i....  

Det er jo eiendomsskatt i kommunen her i tillegg til strøm, renovasjon,  kommunale avgifter, forsikring ol,,,,,,,

Anonymkode: a2f10...3cf

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435267-samboere-og-husleie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legg sammen alle utgifter som strøm, vann, innboforsikring, internett osv, så får du en viss pekepinn. Han betalte vel for lånet til de som han leide av før, i tillegg betalte han sikkert for det meste listet opp over her. 

Anonymkode: fd0ca...ec0

Gjest NotNaomi

Hvis han sier at han vil betale så er hans neste skritt å be om oversikt over faste utgifter. Alt det begge bruker av + avdrag på lån deles på begge to. Hvis han tenkte at det er ditt ansvar å sette en sum, så tar du det skrittet han burde tatt, helt naturlig når han kommer inn på økonomi. 

Annonse

Jeg ville sjekket hva en tilsvarende leilighet i området koster, og så ville jeg tatt halvparten av det. Og så selvsagt halvparten av strøm og evt vann. Renovasjon, kommunale avgifter og forsikring må du betale uansett om han bor der eller ikke. Og hvis det meste av tingene der er dine og det eneste han eier er klær, så tenker jeg at han enten kan ha en egen innboforsiktig, eller han kan betale mellomlegg for å senke egenandelen din. 

Anonymkode: 721fd...619

Tusen takk for mange svar. 

Det er jo greit å si at han skal betale halvparten av alle faste utgifter. 

Det som er litt mer vanskelig er jo om han skal betale noe i tillegg for å bo her, "husleie". Han måtte jo betalt det om han bodde alene, men det er vanskelig å vite hva den bør være på.....

Jeg aner ikke om det er noen sammenliknbare steder jeg kan finne ut hva han måtte betalt for å leie i området....dyrt område uten leiligheter.... 

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Hva synes dere? 

Jeg har fått meg kjærest. Han leide da jeg møtte ham, for han hadde kommet ut av et forhold der han lot kona beholde huset (med masse gjeld på).

Nå vil vi bo sammen i min leilighet.

Hva bør han betale pr måned? Noen tanker? Han sier selv han vil betale, og det er jeg jo enig i....  

Det er jo eiendomsskatt i kommunen her i tillegg til strøm, renovasjon,  kommunale avgifter, forsikring ol,,,,,,,

Dere deler på strøm, avgifter og renter på boliglånet 

Anonymkode: d5e99...b34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...