Gå til innhold

Forslag til aktiviteter i kalender?

Anbefalte innlegg

Barna får blanding av akt og gaver i kalender før jul. Barna er 8, 11 og snart 13 år. Akt til nå er pepperkake, kakemennlaging, se julefilm, tur til julebyen, lommelykttur, rush, ut å ete på restaurant. Forslag til andre ting? Har ikkje kjøpt gaver,men det blir litt forbruksvarer som sokker, penner/blyanter, visker.pleier gå innom normal, nille, søstrene Grene. Takknemlig for forslag her og 😅

Anonymkode: 4d6b0...daf

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435265-forslag-til-aktiviteter-i-kalender/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fint å se at flere gjør det som jeg pleier. Noen aktiviteter og noen greie småting. 

Mitt tips til 24.12: Å skrive at barnet skal få velge en ideell organisasjon som skal få feks 300 kroner. 

(julaften får jo barna i Norge så mange ting, så fint å lære barnet opp til å tenke på andre, og da er jo det en grei dag.) 

Jeg pleier også (klok av skade) sjekke ut hvilke dager i uka de ulike datoene er. Dersom 13. kommer i helga er det fin dag å lage Lucia-boller. Å ha praktiske aktiviteter midt i uka etter jobb, kan ofte være litt stress og lite gøy for foreldre... 🙂 Jeg legger stort sett praktiske ting til helgene i adventstida.

Anonymkode: ae946...752

Her legger vi inn blant annet at vi skal til byen og levere gaver til de som ikke får gaver. Far i huset har bursdag i desember så kakebaking til bursdagen. Vi har filmkveld hver fredag, da ligger det en julefilm og en popcornpose i kalenderen. 

Tur i svømmehall, kino, 

Anonymkode: a642e...334

Sånn kalender har vi også. Gutten min får alltid sånn sjokoladekalender til 10 kroner, 1 desember. 

Noen tips hva min har fått tidligere år. 

Pepperkakehus= lage pepperkakehus,

Kakao= kakao og julefilm, 

Julekule= pynte juletre 

Rosiner = bake lussekatter 

Pepperkakeform = bake pepperkaker 

Biletter til jul på tivoli. 

Badebombe, kjeve, forkle, julegenser, julepysj, nisseklær, godteri på lørdager, popcorn på fredager, spinner, sprettball, prompepute, termos, matboks, lue, hansker, mikadospill, fiskespill, magneter delt opp i flere gaver, liten pakke plusplus, UNO, lysfigur, klinkekuler, klemmeleke. 

Pleier å få nisseklær dagen før nissefest og ting etthvert som han trenger de, noe av tingene er ting han trenger og hadde fått uansett, noen ting er koselige aktiviteter, og noe er bare for gøy . Så planlegger jeg alltid hvilken dag de forskjellige tingene passer til. I år handlet jeg mye forskjellig på 70% på Ark i sommer, så det blir litt leker noen dager. 

Anonymkode: a200e...052

Annonse

Her i byen har de juletre med julegave ønsker på og juletre søker gaver. Vi pleier å gi til juletre søker gaver, noe ungene syns både er hyggelig å kjøpe gaver til og gå til byens hotell for å levere. Pappa gir endel penger til de som har gaveønsker, så da syns jeg det er greit vi fordeler det litt. (Pappa shopper aldri, men han smeltet helt når han så ett lnske på ett tre for noen år siden. En ungdom ønsket seg en drikkeflaske bare, det syns han var ille så da ringte han organisasjonen og spurte hvor han kunne gi penger slik at de kunne ordne gaver til de som evt ikke fikk. Så nå minner ungene han på dette hvert år, han er jo igrunn aldri der ett slikt te er) 

Anonymkode: 6f148...eb0

8 hours ago, Anonym bruker said:

Barna får blanding av akt og gaver i kalender før jul. Barna er 8, 11 og snart 13 år. Akt til nå er pepperkake, kakemennlaging, se julefilm, tur til julebyen, lommelykttur, rush, ut å ete på restaurant. Forslag til andre ting? Har ikkje kjøpt gaver,men det blir litt forbruksvarer som sokker, penner/blyanter, visker.pleier gå innom normal, nille, søstrene Grene. Takknemlig for forslag her og 😅

Anonymkode: 4d6b0...daf

hva med pg spørre barna? eller skal det være hemmelig?

Anonymkode: d8fef...e51

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...