Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2022 #1 Del Skrevet 29. oktober 2022 Alle sier det. Og det er ikke sånn at jeg gjør som andre sier, men når man hører noe ofte nok, så begynner man å tenke litt «er det virkelig sånn». For eksempel hvis alle rundet deg stadig sier «du er så pen!» så begynner man å tro på det etterhvert selv om man ikke var enig i utgangspunktet. Jeg er ikke lykkelig. Men jeg er heller ikke ulykkelig. Jeg har få jeg kan betro meg til, men de jeg kan betro meg til kan jeg virkelig betro meg til. Jeg har barn 100%, men nå begynner de å bli store og kan være litt alene hjemme. Minste er 12, og er alene etter skolen hver dag til jeg kommer hjem. To av barna har diagnoser som gjør at enkelte ting går litt tregere- feks det å være alene hjemme. Jeg føler at jeg ikke har kapasitet til flere mennesker i livet mitt. Samtidig nærmer jeg meg en alder hvor det er på tide å slå seg til ro, og jeg er inne i mine siste «attraktive år». Jeg har vært alene i over 10 år, og har så klart til tider savnet noen å sparre med PG har sett at mine beste år har gått med til å være alene og børe alt alene. Og nå er jeg blitt «gammel» og sær, og alt for vant til å være alene. Er det egentlig på tide å date før jeg går ut på dato? Anonymkode: e6a74...5dc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435240-er-det-p%C3%A5-tide-%C3%A5-date-igjen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2022 #2 Del Skrevet 29. oktober 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Alle sier det. Og det er ikke sånn at jeg gjør som andre sier, men når man hører noe ofte nok, så begynner man å tenke litt «er det virkelig sånn». For eksempel hvis alle rundet deg stadig sier «du er så pen!» så begynner man å tro på det etterhvert selv om man ikke var enig i utgangspunktet. Jeg er ikke lykkelig. Men jeg er heller ikke ulykkelig. Jeg har få jeg kan betro meg til, men de jeg kan betro meg til kan jeg virkelig betro meg til. Jeg har barn 100%, men nå begynner de å bli store og kan være litt alene hjemme. Minste er 12, og er alene etter skolen hver dag til jeg kommer hjem. To av barna har diagnoser som gjør at enkelte ting går litt tregere- feks det å være alene hjemme. Jeg føler at jeg ikke har kapasitet til flere mennesker i livet mitt. Samtidig nærmer jeg meg en alder hvor det er på tide å slå seg til ro, og jeg er inne i mine siste «attraktive år». Jeg har vært alene i over 10 år, og har så klart til tider savnet noen å sparre med PG har sett at mine beste år har gått med til å være alene og børe alt alene. Og nå er jeg blitt «gammel» og sær, og alt for vant til å være alene. Er det egentlig på tide å date før jeg går ut på dato? Anonymkode: e6a74...5dc Når går man ut på dato? Anonymkode: cecab...c39 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435240-er-det-p%C3%A5-tide-%C3%A5-date-igjen/#findComment-149862673 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2022 #3 Del Skrevet 29. oktober 2022 Går ut på dato - så teit! Anonymkode: 2bb5a...ba2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435240-er-det-p%C3%A5-tide-%C3%A5-date-igjen/#findComment-149862675 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2022 #4 Del Skrevet 29. oktober 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Når går man ut på dato? Anonymkode: cecab...c39 Varierende Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Går ut på dato - så teit! Anonymkode: 2bb5a...ba2 Hvorfor er det teit? Når man bruker sine «beste år» på ting man kanskje angrer litt på. Og *poff* så er man blitt gråhåret, litt rundere, fått en rynke her og der, og er mitt ite av form rett og slett. Dating-form altså. Aner ikke hvordan man dater… sist jeg gjorde det var på 90-tallet Anonymkode: e6a74...5dc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435240-er-det-p%C3%A5-tide-%C3%A5-date-igjen/#findComment-149862677 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2022 #5 Del Skrevet 29. oktober 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Varierende Hvorfor er det teit? Når man bruker sine «beste år» på ting man kanskje angrer litt på. Og *poff* så er man blitt gråhåret, litt rundere, fått en rynke her og der, og er mitt ite av form rett og slett. Dating-form altså. Aner ikke hvordan man dater… sist jeg gjorde det var på 90-tallet Anonymkode: e6a74...5dc Du har vel tenkt å date menn på ca samme alder, så da er det tåpelig å anse det som at du har gått ut på dato. Hvor gammel er du egentlig når du har et så umodent syn på det å bli eldre? Anonymkode: 2bb5a...ba2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435240-er-det-p%C3%A5-tide-%C3%A5-date-igjen/#findComment-149862686 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2022 #6 Del Skrevet 29. oktober 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Du har vel tenkt å date menn på ca samme alder, så da er det tåpelig å anse det som at du har gått ut på dato. Hvor gammel er du egentlig når du har et så umodent syn på det å bli eldre? Anonymkode: 2bb5a...ba2 Det er ikke umodent å se seg i speilet og se at man er blitt eldre og kjenne på at man har «brukt opp» mange av sine «beste år» på å være alene. Jeg mener kvinner er i «sin beste alder» fra 35-50. Og etter å ha vært på en del datingapper, så merker jeg jo at oppmerksomheten var større og «utvalget» bredere for 5 år siden enn det er nå Anonymkode: e6a74...5dc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435240-er-det-p%C3%A5-tide-%C3%A5-date-igjen/#findComment-149862699 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2022 #7 Del Skrevet 29. oktober 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Det er ikke umodent å se seg i speilet og se at man er blitt eldre og kjenne på at man har «brukt opp» mange av sine «beste år» på å være alene. Jeg mener kvinner er i «sin beste alder» fra 35-50. Og etter å ha vært på en del datingapper, så merker jeg jo at oppmerksomheten var større og «utvalget» bredere for 5 år siden enn det er nå Anonymkode: e6a74...5dc Ok. Da er det jo bare å gi opp. Anonymkode: 2bb5a...ba2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435240-er-det-p%C3%A5-tide-%C3%A5-date-igjen/#findComment-149862707 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2022 #8 Del Skrevet 29. oktober 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Ok. Da er det jo bare å gi opp. Anonymkode: 2bb5a...ba2 Ja, jeg må nok det. Å forvente å få svar på det man spør om er nesten umulig her inne. Anonymkode: e6a74...5dc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435240-er-det-p%C3%A5-tide-%C3%A5-date-igjen/#findComment-149862710 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2022 #9 Del Skrevet 29. oktober 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Ja, jeg må nok det. Å forvente å få svar på det man spør om er nesten umulig her inne. Anonymkode: e6a74...5dc Hva vil du egentlig ha svar på? Føler du deg klar for å date, så kjør på. Hvis du egentlig ikke bryr deg så er det også greit. Anonymkode: 2bb5a...ba2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435240-er-det-p%C3%A5-tide-%C3%A5-date-igjen/#findComment-149862712 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2022 #10 Del Skrevet 29. oktober 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Hva vil du egentlig ha svar på? Føler du deg klar for å date, så kjør på. Hvis du egentlig ikke bryr deg så er det også greit. Anonymkode: 2bb5a...ba2 Gjerne det jeg spør om sett i sammenheng med det jeg skriver Anonymkode: e6a74...5dc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435240-er-det-p%C3%A5-tide-%C3%A5-date-igjen/#findComment-149862717 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2022 #11 Del Skrevet 29. oktober 2022 Så kjipe dere er. Hun trenger bare en oppmuntring! HI: de beste årene er de man har. Du var ikke tilgjengelig de årene du selv syntes du var mest attraktiv fysisk. Sånn er livet. Hvis du ikke synes du har rom i livet til en kjæreste, skal du selvfølgelig ikke mase med det. Folk får kjærester i 50-årene, 60-årene og til og med senere. Da finner man en som liker de samme tingene som en og som selv har rynker og mage som peker nedover. Hvis du innerst inne tenker st det hadde bært hyggelig å ha en å date, og kanskje bli kjæreste med på sikt, kan du jo begynne å tenke tanken i stedet for å låse deg. Da virker du kanskje mer imøtekommende, og det kan by seg muligheter. Kjærlighet er ikke forbeholdt folk uten rynker! Den kommer i alle aldre, former og fasonger. Åpne opp øynene, det er en fin verden der ute 🙂 Anonymkode: 67325...8ad Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435240-er-det-p%C3%A5-tide-%C3%A5-date-igjen/#findComment-149862750 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2022 #12 Del Skrevet 29. oktober 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Ja, jeg må nok det. Å forvente å få svar på det man spør om er nesten umulig her inne. Anonymkode: e6a74...5dc Når du skriver ting som "går ut på dato" er det litt vanskelig å svare deg seriøst. Eller det går an å ta deg seriøst men vanskelig å ikke henge seg opp i sånne litt tåpelige utsagn. Jeg synes du virker veldig opptatt av det overfladiske, eller i alle fall mye mer enn meg. Det gjør at jeg tenker at mine råd eller "svar" trolig ikke vil kunne anvendes av deg uansett. Anonymkode: 231cb...cdb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435240-er-det-p%C3%A5-tide-%C3%A5-date-igjen/#findComment-149862801 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2022 #13 Del Skrevet 29. oktober 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Det er ikke umodent å se seg i speilet og se at man er blitt eldre og kjenne på at man har «brukt opp» mange av sine «beste år» på å være alene. Jeg mener kvinner er i «sin beste alder» fra 35-50. Og etter å ha vært på en del datingapper, så merker jeg jo at oppmerksomheten var større og «utvalget» bredere for 5 år siden enn det er nå Anonymkode: e6a74...5dc Er du deprimert, Hi? Mye av måten du ordlegger deg på er veldig negativ, nesten som om du er deprimert. Du sier du har "brukt opp dine beste år" på å være alene. Men det har vel i stor grad vært et valg du tok, har det ikke? Du sier jo også selv at du heller ikke nå har kapasitet til flere mennesker i livet ditt. Med den holdningen er du trolig ikke klar for et nytt forhold, fordi du ser på det å få en kjærest som en belastning du ikke har kapasitet til. Å se seg i speilet og se at man er eldre, at man kanskje har fått noen grå hår og en og annen rynke og at kroppen kanskje har endret seg siden man var 20 år - det er jo bare naturlig, noe som viser at man er i live (alternativet er jo verre...). Jeg er bikket 50 år, håret er blitt veldig grått, har vært kronisk syk i flere år, noe som også gjør at kroppen ikke er som den en gang var. Jeg ønsker å møte en ny mann, men det er fordi jeg ser på en partner som en berikelse i livet, ikke som en belastning. Det gjør også at jeg ikke er desperat etter å treffe en ny mann, for når jeg går inn i et nytt forhold, da skal det være riktig mann for meg. Og da er et forhold noe som går i pluss på positive ting, ikke noe som går i minus og i hovedsak blir en belastning. Å gå på nett for å finne en mann når du sier du ikke har kapasitet til flere mennesker i livet ditt, og når du tenker gjøre det fordi du har angst for å "gå ut på dato" og "bli alene", det tenker jeg blir veldig feil, for det tror jeg blir oppskriften på å feile. Og ikke minst mener jeg det er dårlig gjort overfor en potensiell partner, fordi den tror du søker en partner fordi du har kapasitet til å gå inn i et forhold - ergo, du kommer til å leke med andres følelser, og det er ikke riktig å gjøre. Det virker som om du forventer at en partner er noe som er mye negativt for deg - så om det er erfaringer du har hatt, så er det kanskje lurt av deg å rydde opp i egne følelser rundt det før du søker en ny? Var jeg deg ville jeg først fokusert på å få det bedre selv. Begynne å trene, få mer overskudd, ta vare på deg selv og begynne å gjøre ting som er positivt for deg. Da tror jeg du vil få mer kapasitet og jeg tror du da også vil ha lettere for å møte en mann som du vil føle er mest positiv for deg. Og som andre sier - man søker vanligvis etter partner på noenlunde samme alder som en selv, så alder i seg selv er ikke et problem. Menn som søker 20-30 år yngre kvinner er uansett ikke menn du ønsker, heller ikke menn som velger deg bort fordi du er 3 år eldre enn ham. Jeg ser mange fordeler med den alderen jeg er i nå, og jeg vil ha en moden og reflektert mann, en som kan berike mitt liv og jeg hans. Anonymkode: 4f656...630 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435240-er-det-p%C3%A5-tide-%C3%A5-date-igjen/#findComment-149862817 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2022 #14 Del Skrevet 29. oktober 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Er du deprimert, Hi? Mye av måten du ordlegger deg på er veldig negativ, nesten som om du er deprimert. Du sier du har "brukt opp dine beste år" på å være alene. Men det har vel i stor grad vært et valg du tok, har det ikke? Du sier jo også selv at du heller ikke nå har kapasitet til flere mennesker i livet ditt. Med den holdningen er du trolig ikke klar for et nytt forhold, fordi du ser på det å få en kjærest som en belastning du ikke har kapasitet til. Å se seg i speilet og se at man er eldre, at man kanskje har fått noen grå hår og en og annen rynke og at kroppen kanskje har endret seg siden man var 20 år - det er jo bare naturlig, noe som viser at man er i live (alternativet er jo verre...). Jeg er bikket 50 år, håret er blitt veldig grått, har vært kronisk syk i flere år, noe som også gjør at kroppen ikke er som den en gang var. Jeg ønsker å møte en ny mann, men det er fordi jeg ser på en partner som en berikelse i livet, ikke som en belastning. Det gjør også at jeg ikke er desperat etter å treffe en ny mann, for når jeg går inn i et nytt forhold, da skal det være riktig mann for meg. Og da er et forhold noe som går i pluss på positive ting, ikke noe som går i minus og i hovedsak blir en belastning. Å gå på nett for å finne en mann når du sier du ikke har kapasitet til flere mennesker i livet ditt, og når du tenker gjøre det fordi du har angst for å "gå ut på dato" og "bli alene", det tenker jeg blir veldig feil, for det tror jeg blir oppskriften på å feile. Og ikke minst mener jeg det er dårlig gjort overfor en potensiell partner, fordi den tror du søker en partner fordi du har kapasitet til å gå inn i et forhold - ergo, du kommer til å leke med andres følelser, og det er ikke riktig å gjøre. Det virker som om du forventer at en partner er noe som er mye negativt for deg - så om det er erfaringer du har hatt, så er det kanskje lurt av deg å rydde opp i egne følelser rundt det før du søker en ny? Var jeg deg ville jeg først fokusert på å få det bedre selv. Begynne å trene, få mer overskudd, ta vare på deg selv og begynne å gjøre ting som er positivt for deg. Da tror jeg du vil få mer kapasitet og jeg tror du da også vil ha lettere for å møte en mann som du vil føle er mest positiv for deg. Og som andre sier - man søker vanligvis etter partner på noenlunde samme alder som en selv, så alder i seg selv er ikke et problem. Menn som søker 20-30 år yngre kvinner er uansett ikke menn du ønsker, heller ikke menn som velger deg bort fordi du er 3 år eldre enn ham. Jeg ser mange fordeler med den alderen jeg er i nå, og jeg vil ha en moden og reflektert mann, en som kan berike mitt liv og jeg hans. Anonymkode: 4f656...630 Bra skrevet og gode råd, Anonymkode: 45eb6...72e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435240-er-det-p%C3%A5-tide-%C3%A5-date-igjen/#findComment-149862820 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2022 #15 Del Skrevet 29. oktober 2022 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Når du skriver ting som "går ut på dato" er det litt vanskelig å svare deg seriøst. Eller det går an å ta deg seriøst men vanskelig å ikke henge seg opp i sånne litt tåpelige utsagn. Jeg synes du virker veldig opptatt av det overfladiske, eller i alle fall mye mer enn meg. Det gjør at jeg tenker at mine råd eller "svar" trolig ikke vil kunne anvendes av deg uansett. Anonymkode: 231cb...cdb Uttrykket "gått ut på dato" er et velbrukt uttrykk på oss som begynner å bli godt voksne. Det er et dagligdags uttrykk som ikke tolkes bokstavelig, og jeg har derfor overhodet ikke problemer med å forstå hva hun mener. Jeg er mer forbauset over at noen (den yngre garde?) ikke er kjent med uttrykket! Anonymkode: 61592...d32 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435240-er-det-p%C3%A5-tide-%C3%A5-date-igjen/#findComment-149862823 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2022 #16 Del Skrevet 29. oktober 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Uttrykket "gått ut på dato" er et velbrukt uttrykk på oss som begynner å bli godt voksne. Det er et dagligdags uttrykk som ikke tolkes bokstavelig, og jeg har derfor overhodet ikke problemer med å forstå hva hun mener. Jeg er mer forbauset over at noen (den yngre garde?) ikke er kjent med uttrykket! Anonymkode: 61592...d32 Og jeg blir forbauset over at du konkluderer med at uttrykket ikke ble forstått, eller at jeg ikke er kjent med det. Det er ingenting i det jeg skrev som vitner om at jeg ikke forstod hva hun mente. Anonymkode: 231cb...cdb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435240-er-det-p%C3%A5-tide-%C3%A5-date-igjen/#findComment-149862824 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2022 #17 Del Skrevet 29. oktober 2022 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Uttrykket "gått ut på dato" er et velbrukt uttrykk på oss som begynner å bli godt voksne. Det er et dagligdags uttrykk som ikke tolkes bokstavelig, og jeg har derfor overhodet ikke problemer med å forstå hva hun mener. Jeg er mer forbauset over at noen (den yngre garde?) ikke er kjent med uttrykket! Anonymkode: 61592...d32 Helt ærlig, det er et uttrykk som brukes humoristisk av de jeg kjenner, ikke seriøst, som HI synes å føle på. Brukt seriøst blir det litt som - den som sier den er ferdig utlært er ikke utlært, bare ferdig. Man er ikke ferdig eller utgått på dato hvis man ikke velger det selv, eller er deprimert, tror jeg jeg. Anonymkode: 4f656...630 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435240-er-det-p%C3%A5-tide-%C3%A5-date-igjen/#findComment-149862829 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2022 #18 Del Skrevet 29. oktober 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Uttrykket "gått ut på dato" er et velbrukt uttrykk på oss som begynner å bli godt voksne. Det er et dagligdags uttrykk som ikke tolkes bokstavelig, og jeg har derfor overhodet ikke problemer med å forstå hva hun mener. Jeg er mer forbauset over at noen (den yngre garde?) ikke er kjent med uttrykket! Anonymkode: 61592...d32 Selvsagt skjønner vi uttrykket, det er bare tåpelig å bruke det i denne sammenhengen. Det er vel ikke 18 åringer hun vil date så da er jo mennene på samme alder like utgått. Anonymkode: 2bb5a...ba2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435240-er-det-p%C3%A5-tide-%C3%A5-date-igjen/#findComment-149862844 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå