Gå til innhold

Bruk av min oppgave i undervisning

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen år siden tok jeg noen høyskolefag. For å veie opp for litt stort fravær i et fag måtte jeg skrive en ekstra oppgave. Den ble ganske bra og jeg fikk mye skryt for den.

Nå har jeg fått vite at oppgaven brukes aktivt i undervisningen uten at jeg har blitt forespurt. Har de lov til det?

Anonymkode: d740e...78e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis oppgaven er publisert slik bachelor-og masteroppgaver blir, så ja

Anonymkode: 1dc34...f8c

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Hvis oppgaven er publisert slik bachelor-og masteroppgaver blir, så ja

Anonymkode: 1dc34...f8c

Nei, den var ikke en oppgave av den typen. Det var en kort oppgave på ca 3 sider om et konkret tema der jeg brukte eksempler fra eget arbeidssted for å forklare sammenhengen mellom noen modeller. Det ble ikke skrevet eller sakt noe om publisering. Nå nlir oppgaven lagt ut til studenter i emnet uten at jeg har fått vite det og uten at jeg er kreditert. Den fremstår som foreleser tekst.

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Nei, den var ikke en oppgave av den typen. Det var en kort oppgave på ca 3 sider om et konkret tema der jeg brukte eksempler fra eget arbeidssted for å forklare sammenhengen mellom noen modeller. Det ble ikke skrevet eller sakt noe om publisering. Nå nlir oppgaven lagt ut til studenter i emnet uten at jeg har fått vite det og uten at jeg er kreditert. Den fremstår som foreleser tekst.

Da er det plagiat og stjeling av andres stoff. Dette hadde jeg tatt videre. Du skulle i det minste blitt spurt, om ikke fått en økonomisk kompensasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...