Gå til innhold

De nye korkene på cola-flasker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Syns de er drit irriterende! Men skjønner at det er lurt da. Noen folk pælmer flasker i naturen.. 

Blir så klissete på hendene, vanskelig å skru de på igjen. Tar laaang tid til jeg blir vant til dem. 😑

Anonymkode: 040a5...d3d

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Er det sånn på halvliteren også? Kjøper bare bokser iom at brusen er så mye bedre slik. 

Anonymkode: 7f9e4...5af

Ja, alle plastflasker fra cola, dvs Urge osv også, all brus som blir laget på deres fabrikk.

De andre kommer etter til neste år.

Anonymkode: 648ba...0ca

Annonse

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Syns de er drit irriterende! Men skjønner at det er lurt da. Noen folk pælmer flasker i naturen.. 

Blir så klissete på hendene, vanskelig å skru de på igjen. Tar laaang tid til jeg blir vant til dem. 😑

Anonymkode: 040a5...d3d

Hvis folk pælmer flasker i naturen... blir de mer miljøvennlige hvis korken henger på?

Anonymkode: bbcd4...c69

Skikkelig irriterende korker. I veien da man drikker av flaska. Drar man den av blir det en skarp spiss som ikke er så behagelig i munnen. 

På 1,5 l flaskene sliter de minste barna (8 og 10) med å få på korken igjen rett. Blir skjev og om flaska velter så lekker det ut. Doven blir den også. Så vi river de av. 

Anonymkode: 770da...f7a

Bryr meg ikke så fryktelig, men synes det er vanskeligere å skru igjen korken. Det irriterer meg litt. Drikker uansett så sjelden brus fra flaske at det må kalles et forsvinnende lite problem. 

Anonymkode: dea5b...498

the amazing spidermamma skrev (1 time siden):

Jeg river dem bare av, det er jo ikke noe problem.

Hvis det kan bidra til mindre plast på avveie, så er det jo bare fint. 

Hvis alle gjør som deg, så bidrar det ikke til mindre plast på avveie, så da er det bortkastet.

Anonymkode: 39bd8...605

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Hvis alle gjør som deg, så bidrar det ikke til mindre plast på avveie, så da er det bortkastet.

Nei, jeg har alltid skrudd korken på tilbake før jeg pantet flasken. Så hvis jeg river av korken og setter den på igjen, blir det ikke mer plast på avveie enn hvis jeg lar den sitte på hele tiden. Selvfølgelig er det bortkastet når løsningen bidrar til at kullsyre går fortere ut, det søles mer osv. 

Anonymkode: 9c037...f52

Jeg syns de var helt greie. Jeg viste det kom og når jeg hørte min mor forbsnnet seg over de så regnet ejg med de var veldig teite, men syns de fungerte helt perfekt. Mamma hade ikke vippa de helt tilbake slik at de sto, da skjlnner jeg hu sleit med å helle eller drikke av flaska. Også må hun få inn vanen med å ha korken fra det hun skal helle i, så kan ikke bare helle uten å tenke slik en gjorde før. 

Jeg har alltid skrudd på korken igjen, så personlig er det ikke noe problem, men jeg ser jo hvor få flasker som blir pantet som har kork på seg. Så da skjønner jeg at det kan være mange korker rundt omkring der de absolutt ikke hører hjemme. Flaskene jeg også finner i grøftekanten har jo heller sjeldent korkpå seg og de ser jeg jo ikke heller. Nå hørtes det nesten ut som jeg er en flaskesamler, men tar med meg det jeg ser på den lille veien til butikken. Har sykkelkorg så greit å slenge i når jeg først skal i en butikk, da kan jeg pante den og spille på pantelotteriet. 

Anonymkode: f8039...5ed

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ok, jeg kunne ha lagt til: jeg setter den alltid på etterpå. 

Gidder jo ikke å ha brusrester rennende rundt i panteposer og andre steder. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...