Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2022 #1 Skrevet 28. oktober 2022 Jeg fikk høre enkelte politiske partier i denne byen, i alle fall tidligere, krevde politiattest ved aktivt verv. Vedkommende som gav meg denne informasjonen var usikker på om det gjaldt utvidet eller uttømmende attest. Jeg lurer fordi jeg ved en tilfeldighet fikk rede på informasjon rundt et menneske med et politisk verv og om dette menneske får beholde sitt verv dersom politiattest blir påkrevd. Kan politiske partier kreve dette? I så fall, ut fra hvilket lovverk? Finner ingenting selv, og tror, i dette tilfellet desverre, det ikke er hold i disse påstandene, selv om jeg selv skulle sett vedkommende miste sitt verv. Anonymkode: 98dc5...95f
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2022 #2 Skrevet 28. oktober 2022 Skulle ikke forundre meg med tanke på all dritten som har vært blant politikere siste årene, de må prøve å holde "sin sti ren" Men tviler på at de kan kreve det, blir i tilfelle frivillig. Så ønsker du å stille til valg viser du frivillig at du har ren vandelsattest? Hadde jo tatt seg særdeles dårlig ut om det plutselig kom frem at en politiker var straffet for noe alvorlig. Anonymkode: 2e87a...ef4
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2022 #3 Skrevet 28. oktober 2022 Nei. https://www.politiet.no/globalassets/02-tjenester-admin/politiattest/kreve-politiattest-fornyet-vandelskontr/formal-til-soknad-om-politiattest.pdf Anonymkode: 70915...980
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå