Gå til innhold

Bidragsforskuddet er penger som mor/far må betale tilbake, ikke sant?

Anbefalte innlegg

Jeg har søkt om fastsettelse av bidraget fordi far plutselig har bestemt at han skal betale mindre enn hva han tidligere har gjort. 

Jeg mistenker at far tror han ikke skal betale tilbake bidragsforskuddet (til nav) for nå har han begynt å bruke penger på ungene. Plutselig får de månedslønn og andre ting som koster litt. Han har aldri brukt noen penger på de før, ikke kjøpt verken ei truse eller en sokk.

Nå er jeg "redd" for at han bruker opp penger han ikke har, han er en dust, men jeg vil jo selvfølgelig ikke at han skal komme i en forferdelig knipe når pengene skal tilbakebetales. Jeg har forsøkt å forklare ham hvordan (jeg er rimelig sikker på) det fungerer, men han sier bare at han har snakket med nav og at jeg ikke har peiling.

Anonymkode: d6fb7...dc5

Fortsetter under...

Og nå som jeg har forklart ham hvordan det fungerer ett par ganger, så skal ikke jeg tenke noe mer på det ikke sant?

Jeg kan ikke noe for det, men jeg får dårlig samvittighet, huff,, Og det som kommer til å skje når han får "regningen" er at han kommer til å skylde på meg også lar han det gå utover ungene, han blir garantert dritsur

hi

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Og nå som jeg har forklart ham hvordan det fungerer ett par ganger, så skal ikke jeg tenke noe mer på det ikke sant?

Jeg kan ikke noe for det, men jeg får dårlig samvittighet, huff,, Og det som kommer til å skje når han får "regningen" er at han kommer til å skylde på meg også lar han det gå utover ungene, han blir garantert dritsur

hi

Det var aldri din jobb å forklare i utgangspunktet. 

jeg skjønner det er kjipt hvis han blir en dritt med ungene og jeg vet mer enn mange andre hva det vil si å svelge kameler… men ta kampen nå, og sett en standard for hvordan du ønsker ting skal være 

Anonymkode: 81e7c...a8f

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...