Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2022 #101 Skrevet 28. oktober 2022 NotNaomi skrev (14 minutter siden): Jaså. Alt jeg ser er at menn kan tillate seg å si at eksen er en dårlig person om hun blir fratatt omsorgen for barna, men det er ingen sannhet, uten hans mening. Men hvis noen tenker at en "stygg sannhet" om eksen er en god idé å formidle på en date, så opp til dem. Som eksempelet over hvor en mann legger ut om konflikter mellom han og mor, om rettsaker og hvor urimelig moren er, og hvilke fordeler hun har mtp økonomi i forhold til han. Det kan sikkert noen mene er en "stygg sannhet", men det er veldig upassende å fortelle en date dette. Det betyr at han både er ukritisk ift hvem han deler hva med, og en måte å få både sympati og støtte fra en som ikke kjenner hverken han, moren eller saken. Man forteller ikke sånt på en date til en "potensiell" partner. Uansett hvor "stygg sannhet" det er. Hvis det var et eksempel du tenkte på. Hvis det er alt du ser, må du lese på nytt. Du etterspør ett eksempel, som du allerede har fått av e4d. Det er ett klart og konkret eksempel som overhodet ikke er vanskelig å forstå seg på. Anonymkode: 6b5bd...a84
Gjest NotNaomi Skrevet 28. oktober 2022 #102 Skrevet 28. oktober 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hvis det er alt du ser, må du lese på nytt. Du etterspør ett eksempel, som du allerede har fått av e4d. Det er ett klart og konkret eksempel som overhodet ikke er vanskelig å forstå seg på. Anonymkode: 6b5bd...a84 Du får henvise til den kommentaren du tenker på.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2022 #103 Skrevet 28. oktober 2022 NotNaomi skrev (2 minutter siden): Du får henvise til den kommentaren du tenker på. Er det mulig å kverulere så jævlig hele tiden? Har du ikke en flott, travel lederjobb som du skulker hver eneste dag for å krangle her inne? Når du slutter å juge på deg meritter på forumet, vil vi gidde å prate seriøst med deg. Ellers ser det bare for dumt ut. Anonymkode: 61b7f...609
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2022 #104 Skrevet 28. oktober 2022 NotNaomi skrev (12 minutter siden): Du får henvise til den kommentaren du tenker på. 76, og den beskrives i flere innlegg på side 4. Anonymkode: 6b5bd...a84
Gjest NotNaomi Skrevet 28. oktober 2022 #105 Skrevet 28. oktober 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): 76, og den beskrives i flere innlegg på side 4. Anonymkode: 6b5bd...a84 Ok.. Jeg syns det eksempelet over hva man forteller på date er ganske horribelt faktisk. Og en dårlig stil å snakke om eksen på den måten når den han dater ikke kjenner til hverken han, eksen eller saken.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2022 #106 Skrevet 28. oktober 2022 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Hvis det er alt du ser, må du lese på nytt. Du etterspør ett eksempel, som du allerede har fått av e4d. Det er ett klart og konkret eksempel som overhodet ikke er vanskelig å forstå seg på. Anonymkode: 6b5bd...a84 Det ER spesielt å lire av seg hele historien med omsorgssvikt og rettssaker og hele bøtteballetten til en person man bare dater. Det er barn involvert i dette og, som man skylder å ikke dele hele historien til med enhver man går på date med. Sånne saker som gjelder mange ulike mennesker og som er så alvorlige venter man med å dele til det er nødvendig. Anonymkode: 07469...2c7
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2022 #107 Skrevet 28. oktober 2022 NotNaomi skrev (7 minutter siden): Ok.. Jeg syns det eksempelet over hva man forteller på date er ganske horribelt faktisk. Og en dårlig stil å snakke om eksen på den måten når den han dater ikke kjenner til hverken han, eksen eller saken. Men da får du date menn som elsker eksene sine, da. Så får vi date og bli sammen med dem vi vil. Faren med menn som fortsatt elsker eksene er at det kan oppstå en del drama og rot i følelsene for flere damer samtidig. Lykke til. Anonymkode: 61b7f...609
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2022 #108 Skrevet 28. oktober 2022 NotNaomi skrev (5 minutter siden): Ok.. Jeg syns det eksempelet over hva man forteller på date er ganske horribelt faktisk. Og en dårlig stil å snakke om eksen på den måten når den han dater ikke kjenner til hverken han, eksen eller saken. Vel, da er man uenig, det er noe helt annet. Det er like fullt ett eksempel uansett, mer enn godt nok forklart. Tenkte du å fortsette å be om eksempler til du fikk ett du var enig i? Anonymkode: 6b5bd...a84
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2022 #109 Skrevet 28. oktober 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det ER spesielt å lire av seg hele historien med omsorgssvikt og rettssaker og hele bøtteballetten til en person man bare dater. Det er barn involvert i dette og, som man skylder å ikke dele hele historien til med enhver man går på date med. Sånne saker som gjelder mange ulike mennesker og som er så alvorlige venter man med å dele til det er nødvendig. Anonymkode: 07469...2c7 Man trenger ikke å "lire av seg hele historien med omsorgssvikt og rettssaker" til en person man bare dater. Men personen vil jo lure på hvorfor far har barna sine 100 prosent av tiden. Og hva skal far svare da? Skal han lyve? Fortelle at eksen hans er død eller har dratt til en feriekoloni i to år? Da forteller man jo hvorfor han har barna 100 prosent av tiden. Man skylder ikke å dele hele historien med "enhver man går på date med", men da trenger man jo ikke å date Gud og hvermann heller. Det holder å date en eller to damer. Anonymkode: 61b7f...609
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2022 #110 Skrevet 28. oktober 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Vel, da er man uenig, det er noe helt annet. Det er like fullt ett eksempel uansett, mer enn godt nok forklart. Tenkte du å fortsette å be om eksempler til du fikk ett du var enig i? Anonymkode: 6b5bd...a84 Hun har sikkert blitt innkalt på teppet til direktøren som lurer på hvorfor hun ikke gjør sjefsjobben sin - du vet, den nye, flotte jobben som hun skrøt så masse av å ha fått her for noen måneder siden. Jeg visste ikke at sjefer hadde tid til å kverulere på nett hele arbeidstiden sin. Anonymkode: 61b7f...609
Gjest NotNaomi Skrevet 28. oktober 2022 #111 Skrevet 28. oktober 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Vel, da er man uenig, det er noe helt annet. Det er like fullt ett eksempel uansett, mer enn godt nok forklart. Tenkte du å fortsette å be om eksempler til du fikk ett du var enig i? Anonymkode: 6b5bd...a84 Nei, det var vel mer den at å snakke dårlig om ekser ble forsøkt pyntet på ved å kalle det en stygg "sannhet" jeg ville ha eksempel på 🙂
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2022 #112 Skrevet 28. oktober 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Men da får du date menn som elsker eksene sine, da. Så får vi date og bli sammen med dem vi vil. Faren med menn som fortsatt elsker eksene er at det kan oppstå en del drama og rot i følelsene for flere damer samtidig. Lykke til. Anonymkode: 61b7f...609 Det er enormt mange gråsoner mellom «ikke snakke dritt om eksen sin» og «elske eksen sin». Ingen dannede mennesker lirer av seg dritt om eksen sin. Men alle mennesker er ikke dannede heller. Hvis du møtte en mann som sa om eksen sin: «Lise er en bra dame, dessuten er hun en fantastisk mamma.» Hadde sjalusigenet ditt gått amok da? Anonymkode: 07469...2c7
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2022 #113 Skrevet 28. oktober 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Man trenger ikke å "lire av seg hele historien med omsorgssvikt og rettssaker" til en person man bare dater. Men personen vil jo lure på hvorfor far har barna sine 100 prosent av tiden. Og hva skal far svare da? Skal han lyve? Fortelle at eksen hans er død eller har dratt til en feriekoloni i to år? Da forteller man jo hvorfor han har barna 100 prosent av tiden. Man skylder ikke å dele hele historien med "enhver man går på date med", men da trenger man jo ikke å date Gud og hvermann heller. Det holder å date en eller to damer. Anonymkode: 61b7f...609 Det er jo verdens mindre problem. Man kan for eksempel velge å si: Det er ulike ting som gjør at barna ikke kan bo hos mammaen sin. Man trenger ikke å si mer enn det, og en perifer date har ikke krav om å få vite noe mer heller. Det handler om å skåne også barna oppi det her. Om dateforholdet utvikler seg til å bli noe mer varig og seriøst så må man selvsagt være åpen. Anonymkode: 07469...2c7
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2022 #114 Skrevet 28. oktober 2022 NotNaomi skrev (3 minutter siden): Nei, det var vel mer den at å snakke dårlig om ekser ble forsøkt pyntet på ved å kalle det en stygg "sannhet" jeg ville ha eksempel på 🙂 Du har fått en lang forklaring på ett eksempel, at du ikke vil akseptere den fordi du er uenig, er en annen sak. Så igjen, er da målet at du skal be om eksempler helt til du får ett du er enig i da? For det tror jeg er helt utopisk 😅 Anonymkode: 6b5bd...a84
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2022 #115 Skrevet 28. oktober 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Det er enormt mange gråsoner mellom «ikke snakke dritt om eksen sin» og «elske eksen sin». Ingen dannede mennesker lirer av seg dritt om eksen sin. Men alle mennesker er ikke dannede heller. Hvis du møtte en mann som sa om eksen sin: «Lise er en bra dame, dessuten er hun en fantastisk mamma.» Hadde sjalusigenet ditt gått amok da? Anonymkode: 07469...2c7 Nei. Men da hadde fakta vært at hun er en bra dame og en fantastisk mamma. Hvis min mann derimot omtalte sin eks en fantastisk mamma etter at hun mistet omsorgen for ungene sine, ville det ha vært direkte løgn. Og løgn er no go for min del. Anonymkode: 61b7f...609
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2022 #116 Skrevet 28. oktober 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nei. Men da hadde fakta vært at hun er en bra dame og en fantastisk mamma. Hvis min mann derimot omtalte sin eks en fantastisk mamma etter at hun mistet omsorgen for ungene sine, ville det ha vært direkte løgn. Og løgn er no go for min del. Anonymkode: 61b7f...609 Kommentaren min var er svar på dette fra deg: «Men da får du date menn som elsker eksene sine, da. Så får vi date og bli sammen med dem vi vil. Faren med menn som fortsatt elsker eksene er at det kan oppstå en del drama og rot i følelsene for flere damersamtidig. Lykke til.» Hva mente du egentlig med dette innlegget? Mener du at menn som ikke snakker dritt om eksene sine elsker dem? Tror du ikke det er mulig å respektere, til og med være glad i, en eks, uten at man «elsker» dem? Tror du mange kvinner blir sammen med menn som elsker eksene sine? Eller hva var meningen din med den kommentaren, sånn egentlig? Anonymkode: 07469...2c7
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2022 #117 Skrevet 28. oktober 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Kommentaren min var er svar på dette fra deg: «Men da får du date menn som elsker eksene sine, da. Så får vi date og bli sammen med dem vi vil. Faren med menn som fortsatt elsker eksene er at det kan oppstå en del drama og rot i følelsene for flere damersamtidig. Lykke til.» Hva mente du egentlig med dette innlegget? Mener du at menn som ikke snakker dritt om eksene sine elsker dem? Tror du ikke det er mulig å respektere, til og med være glad i, en eks, uten at man «elsker» dem? Tror du mange kvinner blir sammen med menn som elsker eksene sine? Eller hva var meningen din med den kommentaren, sånn egentlig? Anonymkode: 07469...2c7 Jeg mener at hun vrir og vender på alt vi skriver og mener at det å miste barna sine på grunn av omsorgssvikt er forenlig med å være et flott menneske og en flott mamma, slik at eksmannen må omtale henne som et fantastisk menneske etter noe slik. Da er mannen så følelsesmessig knyttet til eksen at han elsker henne selv om hun har skadet deres felles barn. Det er snakk om dyp kjærlighet i slike tilfeller. Anonymkode: 61b7f...609
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2022 #118 Skrevet 28. oktober 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg mener at hun vrir og vender på alt vi skriver og mener at det å miste barna sine på grunn av omsorgssvikt er forenlig med å være et flott menneske og en flott mamma, slik at eksmannen må omtale henne som et fantastisk menneske etter noe slik. Da er mannen så følelsesmessig knyttet til eksen at han elsker henne selv om hun har skadet deres felles barn. Det er snakk om dyp kjærlighet i slike tilfeller. Anonymkode: 61b7f...609 Ok. Det hang ikke helt sammen med det du skrev, at hun får bli sammen med menn som elsker eksene sine… Ellers er jeg enig i at man ikke er et fantastisk menneske når man har prestert å miste omsorgsretten for barna sine (og det ikke ligger psykisk sykdom til grunn). Likevel står jeg på at man av hensyn til barna spesielt ikke skal legge ut om det som faktisk er en tragedie for de involverte parter til mer eller mindre perifere dater. Hadde en mann jeg datet lagt ut om dette til meg, så hadde flere røde flagg dukket opp med en gang. Hvorfor velger han å dele så personlige ting, også om egne barn, til meg? Og ikke minst: Hvorfor valgte han dette kvinnemennesket som han mener er så fælt i første omgang, og hvorfor i alle dager fikk han flere barn med henne? Å ha vært sammen med en person man fremstiller som er dårlig menneske setter ikke en selv i spesielt godt lys heller… Anonymkode: 07469...2c7
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2022 #119 Skrevet 28. oktober 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Ok. Det hang ikke helt sammen med det du skrev, at hun får bli sammen med menn som elsker eksene sine… Ellers er jeg enig i at man ikke er et fantastisk menneske når man har prestert å miste omsorgsretten for barna sine (og det ikke ligger psykisk sykdom til grunn). Likevel står jeg på at man av hensyn til barna spesielt ikke skal legge ut om det som faktisk er en tragedie for de involverte parter til mer eller mindre perifere dater. Hadde en mann jeg datet lagt ut om dette til meg, så hadde flere røde flagg dukket opp med en gang. Hvorfor velger han å dele så personlige ting, også om egne barn, til meg? Og ikke minst: Hvorfor valgte han dette kvinnemennesket som han mener er så fælt i første omgang, og hvorfor i alle dager fikk han flere barn med henne? Å ha vært sammen med en person man fremstiller som er dårlig menneske setter ikke en selv i spesielt godt lys heller… Anonymkode: 07469...2c7 Men hvordan skal man svare på spørsmålet om hvorfor man har 100 prosent omsorg for barna? Forslag? Som sagt, så hadde dette kvinnemennesket fungert veldig fint som mor og kone helt til hun bestemte seg for at hennes store kjærlighet var egentlig kompisen til mannen, og forlot mannen til fordel for kompisen. Noen år etter bruddet adopterte hun kompisens livsstil med festing, neglisjering av barn og egotripp. Alle kan bli lurt, og alle mennesker han endre seg. Anonymkode: 61b7f...609
Gjest NotNaomi Skrevet 28. oktober 2022 #120 Skrevet 28. oktober 2022 (endret) Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Ok. Det hang ikke helt sammen med det du skrev, at hun får bli sammen med menn som elsker eksene sine… Ellers er jeg enig i at man ikke er et fantastisk menneske når man har prestert å miste omsorgsretten for barna sine (og det ikke ligger psykisk sykdom til grunn). Likevel står jeg på at man av hensyn til barna spesielt ikke skal legge ut om det som faktisk er en tragedie for de involverte parter til mer eller mindre perifere dater. Hadde en mann jeg datet lagt ut om dette til meg, så hadde flere røde flagg dukket opp med en gang. Hvorfor velger han å dele så personlige ting, også om egne barn, til meg? Og ikke minst: Hvorfor valgte han dette kvinnemennesket som han mener er så fælt i første omgang, og hvorfor i alle dager fikk han flere barn med henne? Å ha vært sammen med en person man fremstiller som er dårlig menneske setter ikke en selv i spesielt godt lys heller… Anonymkode: 07469...2c7 Jeg vil ikke blande meg i diskusjonen mellom deg og -609, men jeg har ikke noe sted skrevet at hverken den ene eller andre er fantastiske mennesker her ( foruten de jeg personlig nevnte ) Jeg har også skrevet at det kan ligge mye bak en omsorgsovertagelse, og psykisk sykdom antar jeg er en stor årsak til at BV må gå til det skrittet. Så at en mann snakker dårlig om en eks bare ved å "opplyse" om at hun er et dårlig menneske, et hespetre eller whatever pga at hun mistet omsorgen syns jeg sier mye om han. På en veldig negativ måte. Endret 28. oktober 2022 av NotNaomi
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2022 #121 Skrevet 28. oktober 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Men hvordan skal man svare på spørsmålet om hvorfor man har 100 prosent omsorg for barna? Forslag? Som sagt, så hadde dette kvinnemennesket fungert veldig fint som mor og kone helt til hun bestemte seg for at hennes store kjærlighet var egentlig kompisen til mannen, og forlot mannen til fordel for kompisen. Noen år etter bruddet adopterte hun kompisens livsstil med festing, neglisjering av barn og egotripp. Alle kan bli lurt, og alle mennesker han endre seg. Anonymkode: 61b7f...609 På en perifer date? For det første så trenger man vel ikke å gjøre et så stort nummer ut av at man har 100% omsorg for barna i utgangspunktet, det holder vel å si at man har barn. Men om daten absolutt spør om prosentvis fordeling av barna, og stiller spørsmål når det kommer frem at barna bor fast hos far, så vil enhver oppegående date akseptere svar av typen: «Barna bor av ulike grunner fast hos meg». En oppegående date forstår da at her er det noe greier som ligger bak, men at mannen er real nok ovenfor egne barn til å ikke dele triste detaljer om barnas liv til mennesket de ikke kjenner. En idiotdate vil selvsagt kjøre på med spørsmål og meske seg i detaljer om hvor fæl mannens eks er, men en oppegående mann vil selvsagt avskrive en sånn dame fullstendig. Anonymkode: 07469...2c7
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2022 #122 Skrevet 28. oktober 2022 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): På en perifer date? For det første så trenger man vel ikke å gjøre et så stort nummer ut av at man har 100% omsorg for barna i utgangspunktet, det holder vel å si at man har barn. Men om daten absolutt spør om prosentvis fordeling av barna, og stiller spørsmål når det kommer frem at barna bor fast hos far, så vil enhver oppegående date akseptere svar av typen: «Barna bor av ulike grunner fast hos meg». En oppegående date forstår da at her er det noe greier som ligger bak, men at mannen er real nok ovenfor egne barn til å ikke dele triste detaljer om barnas liv til mennesket de ikke kjenner. En idiotdate vil selvsagt kjøre på med spørsmål og meske seg i detaljer om hvor fæl mannens eks er, men en oppegående mann vil selvsagt avskrive en sånn dame fullstendig. Anonymkode: 07469...2c7 Nå snakker jeg ikke om første date her, da. Å snakke om ekser på første date generelt er å tråkke i salaten. Anonymkode: 61b7f...609
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2022 #123 Skrevet 28. oktober 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Nå snakker jeg ikke om første date her, da. Å snakke om ekser på første date generelt er å tråkke i salaten. Anonymkode: 61b7f...609 😅 Kom jeg på en av første datene jeg hadde med min nåværende mann, eksen hans og mitt navn er nesten samme. Han sa feil navn da vi stod ute på verandaen og så på stjerner Mer fornøyelig versjon av å tråkke i salaten ved å snakke «om eksen på date» 🤪 Anonymkode: 6b5bd...a84
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2022 #124 Skrevet 28. oktober 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Nå snakker jeg ikke om første date her, da. Å snakke om ekser på første date generelt er å tråkke i salaten. Anonymkode: 61b7f...609 Nei, det er uansett ikke noe poeng å dele så mye sensitivt om egne barn før forholdet er såpass seriøst at man er forbi datestadiet. Anonymkode: 07469...2c7
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2022 #125 Skrevet 28. oktober 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Nei, det er uansett ikke noe poeng å dele så mye sensitivt om egne barn før forholdet er såpass seriøst at man er forbi datestadiet. Anonymkode: 07469...2c7 Mange med barn dater i flere måneder og år. Skal man holde informasjonen hemmelig såpass lenge? Anonymkode: 61b7f...609
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå