Gå til innhold

Hvorfor velger kvinner menn som snakker dårlig om eksen sin?

Anbefalte innlegg

Gjest NotNaomi
Skrevet

Da tenker jeg spesielt på i begynnelsen når de kjenner hverandre. Som når en dame sier etter 2. eller 3. date at : Ja.. eksen hans er visst ikke helt god! 

Hvorfor aksepterer kvinner sånt, og hvorfor i all verden tror de på han? 

Skrevet

Tipper noen ekser sier det med god grunn. Det er kanskje du som er eksen her?

Anonymkode: 7f0cc...e1f

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Tipper noen ekser sier det med god grunn. Det er kanskje du som er eksen her?

Det er flere røde lys som bør blinke når menn snakker sånn. Hvorfor vil de fremstille seg som offer så tidlig i en relasjon? En annen ting er at hvis en person snakker dårlig til deg om noen, så vil de mest sannsynlig snakke dårlig om deg til andre. Når noen vil betro noe om relasjoner som ikke har vært bra og som kanskje også har vært veldig dårlig, så er det ganske privat og da bør man jo ha opparbeidet noe tillit til vedkommende. Det tar jo litt tid alt ettersom hva man vil utlevere.

Nei jeg er ikke eksen. Jeg vet ikke hva mine ekser sier om meg, og de har negative ting å si så klart. Men de ville aldri sittet og snakket om hverken meg eller andre sånn, det vet jeg jo. 

Skrevet
NotNaomi skrev (15 minutter siden):

Det er flere røde lys som bør blinke når menn snakker sånn. Hvorfor vil de fremstille seg som offer så tidlig i en relasjon? En annen ting er at hvis en person snakker dårlig til deg om noen, så vil de mest sannsynlig snakke dårlig om deg til andre. Når noen vil betro noe om relasjoner som ikke har vært bra og som kanskje også har vært veldig dårlig, så er det ganske privat og da bør man jo ha opparbeidet noe tillit til vedkommende. Det tar jo litt tid alt ettersom hva man vil utlevere.

Nei jeg er ikke eksen. Jeg vet ikke hva mine ekser sier om meg, og de har negative ting å si så klart. Men de ville aldri sittet og snakket om hverken meg eller andre sånn, det vet jeg jo. 

Man må jo begynne å lure litt på hvorfor du har så mange ekser når du har et så fantastisk forhold til alle. 

Anonymkode: c23f9...7f8

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Man må jo begynne å lure litt på hvorfor du har så mange ekser når du har et så fantastisk forhold til alle. 

Mange? 

Skrevet
NotNaomi skrev (47 minutter siden):

Da tenker jeg spesielt på i begynnelsen når de kjenner hverandre. Som når en dame sier etter 2. eller 3. date at : Ja.. eksen hans er visst ikke helt god! 

Hvorfor aksepterer kvinner sånt, og hvorfor i all verden tror de på han? 

Jeg forstår spørsmålet ditt, men noen ganger ER faktisk eksen ikke helt god, noe som kan få konsekvenser for neste forhold også. Min manns eks, for eksempel. Han fortalte det kanskje ikke på 2. eller 3. date kanskje, men ganske tidlig, fordi det var skikkelig vanskelig for ham.

Anonymkode: fff07...f3f

Skrevet
NotNaomi skrev (15 minutter siden):

Mange? 

Ja. Du vet vel selv hvor mange. Du henviser stadig til dem i stort flertall. 

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg forstår spørsmålet ditt, men noen ganger ER faktisk eksen ikke helt god, noe som kan få konsekvenser for neste forhold også. Min manns eks, for eksempel. Han fortalte det kanskje ikke på 2. eller 3. date kanskje, men ganske tidlig, fordi det var skikkelig vanskelig for ham.

Jeg skjønner at noen mennesker er vanskelige og kan rett ut være dårlige personer sånn generelt. Jeg tviler altså ikke på det, men så er det måten de sier det på. Å snakke usaklig skit som å si at eksen ikke er god i hodet, og beskrive hennes dårlige oppførsel og sider sånn i begynnelsen ville gjort meg veldig skeptisk. Foruten grunnene over, så kan slikt snakk også være for å sette seg selv i godt lys og på grunn av at han har dårlig samvittighet selv. Så selv om det kan være riktig at eksen er en vanskelig eller dårlig person, så er det bedre om det blir formidlet på en ryddig måte. Også at han tar med sitt ansvar oppe i alt..

Gjest NotNaomi
Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Ja. Du vet vel selv hvor mange. Du henviser stadig til dem i stort flertall. 

Jeg vet ikke hvorfor du har fått inntrykk av at det er et stort antall ( ikke flertall ) Men deg om det, og om noen har en eller ti ekser sier lite om personen kommer godt overens med folk... Nå trenger ikke forhold ta slutt fordi det er så mange uoverensstemmelser altså 🙂

Endret av NotNaomi
Skrevet
NotNaomi skrev (37 minutter siden):

Der er jeg enig. Jeg hadde også reagert dersom en ny fyr hadde snakket negativt om eksen sin etter så kort tid. Det er en ting om han forteller noe etter vi har vært sammen en stund, men å nærmest åpne med sånt er veldig turn-off. 

Skrevet
NotNaomi skrev (3 minutter siden):

Jeg vet ikke hvorfor du har fått inntrykk av at det er et stort antall ( ikke flertall ) Men deg om det, og om noen har en eller ti ekser sier lite om personen kommer godt overens med folk... Nå trenger ikke forhold ta slutt fordi det er så mange uoverensstemmelser altså 🙂

Antall er riktig ja. Ev flertall, uten stort foran. Jeg beklager. 

Når man ikke får noen forhold til å fungere så bør man tenke litt over grunnen, det var bare det. Du henviser til at de er så flotte og fornuftigere, så da må man jo undre seg da, hvorfor du stadig utsetter barna dine for nye brudd. 

Skrevet

Det går begge veier da. Menn velger kvinner som sier eksen er gal på første date også. 

Anonymkode: db626...af0

Skrevet

Det er vel ikke noe annerledes det enn alle damene som snakker negativt om sine ekser…

Anonymkode: b7b53...781

Skrevet
NotNaomi skrev (Akkurat nå):

Omg 🙄

???

Skrevet
NotNaomi skrev (1 minutt siden):

Omg 🙄

Glemt anonymknappen igjen? 

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Det går begge veier da. Menn velger kvinner som sier eksen er gal på første date også. 

Anonymkode: db626...af0

Ja absolutt. Det gjelder begge kjønn. 

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det er vel ikke noe annerledes det enn alle damene som snakker negativt om sine ekser…

Nei. Jeg tok menn som eksempel fordi vi er et stort flertall kvinner her, og har vel sikkert opplevd menn som snakker sånn til kvinnelige venner eller til en selv. Kanskje lettere å forstå sitt eget kjønn for mange, enn å forstå andre kjønn? Ikke vet jeg..men antar det. 

Skrevet
NotNaomi skrev (41 minutter siden):

Jeg skjønner at noen mennesker er vanskelige og kan rett ut være dårlige personer sånn generelt. Jeg tviler altså ikke på det, men så er det måten de sier det på. Å snakke usaklig skit som å si at eksen ikke er god i hodet, og beskrive hennes dårlige oppførsel og sider sånn i begynnelsen ville gjort meg veldig skeptisk. Foruten grunnene over, så kan slikt snakk også være for å sette seg selv i godt lys og på grunn av at han har dårlig samvittighet selv. Så selv om det kan være riktig at eksen er en vanskelig eller dårlig person, så er det bedre om det blir formidlet på en ryddig måte. Også at han tar med sitt ansvar oppe i alt..

Ja, men nå var det ikke usaklig skit du spurte om, du spurte helt generelt om menn som snakker dårlig om eksene sine. Jeg ga deg et eksempel på en god grunn, og sa heller ingenting om at han ikke formidlet det ryddig eller ikke tok ansvar.

Skrevet
NotNaomi skrev (39 minutter siden):

Omg 🙄

Hvilken mening var det som ikke passet deg nå?

Anonymkode: ef9b5...058

Skrevet

Det er jo spesielt det, i hvert fall de jeg kjenner hvor eksen faktisk ikke var helt god, det er ikke ett tema som passer som smalltalk på date. Nei du, han slo hull i veggen og jeg måtte ha hjelp av faren min for å få med meg og ingen ut av huset… ikke første date vennlig. 

Folk som omtaler andre slik, omtaler vel ofte deg også slik når ikke du er til stede eller du ikke er så spennende lengre. Er nå min teori. Ofte velger jeg nye bekjente etter hvordan de omtaler andre. 

Anonymkode: 6b5bd...a84

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo spesielt det, i hvert fall de jeg kjenner hvor eksen faktisk ikke var helt god, det er ikke ett tema som passer som smalltalk på date. Nei du, han slo hull i veggen og jeg måtte ha hjelp av faren min for å få med meg og ingen ut av huset… ikke første date vennlig. 

Folk som omtaler andre slik, omtaler vel ofte deg også slik når ikke du er til stede eller du ikke er så spennende lengre. Er nå min teori. Ofte velger jeg nye bekjente etter hvordan de omtaler andre. 

Nettopp. Mennesker som snakker dårlig om andre velger ikke ut nettopp deg til å gjøre det. Folk som snakker dårlig om andre har akkurat den tendensen uavhengig av hvem de snakker med. 

Så er det alltid motivet. Og det tror jeg alle bør tenke på. Ikke bare ta for god fisk at den personen snakker sant og velger akkurat deg til å snakke dårlig om andre til...

Skrevet
NotNaomi skrev (47 minutter siden):

Nettopp. Mennesker som snakker dårlig om andre velger ikke ut nettopp deg til å gjøre det. Folk som snakker dårlig om andre har akkurat den tendensen uavhengig av hvem de snakker med. 

Så er det alltid motivet. Og det tror jeg alle bør tenke på. Ikke bare ta for god fisk at den personen snakker sant og velger akkurat deg til å snakke dårlig om andre til...

Du er en dårlig menneskekjenner skjønner jeg... jeg snakker veldig stygt om andre, og kun om de fortjener det. Men, de jeg evt forteller sånt til er kun veldig få mennesker som jeg virkelig vil dele noe med, ikke hvem som helst  

Skrevet

Det finnes jo en masse sjalu pingledamer som er så redd for ekser og alle andre damer mannen kunne møte på at de tror det er et godt tegn når han snakker stygt om eksen.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Du er en dårlig menneskekjenner skjønner jeg... jeg snakker veldig stygt om andre, og kun om de fortjener det. Men, de jeg evt forteller sånt til er kun veldig få mennesker som jeg virkelig vil dele noe med, ikke hvem som helst  

Nettopp. Ikke på første date, så da er vel ikke du målgruppa her?

Nå er det jo individuelt hva en anser å snakke stygt om andre. Stor forskjell på naboen min, som lirte av seg «du vet våre nye landsmenn, de tror de skal få alt gratis» og venninnen min som i en fortrolig samtale fortalte om ektemannen som aldri så henne og hvordan hun følte seg alene. To veldig forskjellige saker og innfallsvinkler, men begge kan defineres som å snakke bak ryggen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...