Gå til innhold

Gå videre med en mobbesak?

Anbefalte innlegg

Sønnen min i 9. klasse har blitt mobbet over flere år. Føler lærer og rektor har tatt dette på alvor, og virkelig tatt tak i dette. Dessverre har ikke denne gutten latt det ligge helt. Foreldrene har problem med å takle han tydeligvis, da han er en villbass. Kan man melde det videre til eventuelt BV? Er jo tydelig at de trenger litt oppfølging.

Vi er litt desperate etter å få en slutt på dette. Tips mottas med takk!

Anonymkode: c51fb...671

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435182-g%C3%A5-videre-med-en-mobbesak/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Meld videre til statsforvalter i første omgang, vurder å anmelde til politiet når det er snakk om ungdom. Da kommer ofte forebyggende enhet inn. 

Min er en del år yngre enn din, men ble til slutt mobbet ut av skolen. Måtte bytte skole midt i 3. klasse. Min store feil var at jeg ikke meldte det videre i systemet, jeg ga skolen altfor mange sjanser og tid til å ordne opp. 

Nå sitter jeg med en 9-åring med angst, selvmordstanker og sosiale vansker. Med ventetid på bup og Dps, bruker jeg mange tusen i måneden på privat barnepsykolog for ham. 

Sorry, det ble en digresjon, må bare få ut litt frustrasjon innimellom. Poenget mitt er; ikke vent og vent, vis at du som forelder ikke godtar det lenger. Jeg hadde nok anmeldt det, siden det er så store barn. 

Anonymkode: 0fefe...49c

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Meld videre til statsforvalter i første omgang, vurder å anmelde til politiet når det er snakk om ungdom. Da kommer ofte forebyggende enhet inn. 

Min er en del år yngre enn din, men ble til slutt mobbet ut av skolen. Måtte bytte skole midt i 3. klasse. Min store feil var at jeg ikke meldte det videre i systemet, jeg ga skolen altfor mange sjanser og tid til å ordne opp. 

Nå sitter jeg med en 9-åring med angst, selvmordstanker og sosiale vansker. Med ventetid på bup og Dps, bruker jeg mange tusen i måneden på privat barnepsykolog for ham. 

Sorry, det ble en digresjon, må bare få ut litt frustrasjon innimellom. Poenget mitt er; ikke vent og vent, vis at du som forelder ikke godtar det lenger. Jeg hadde nok anmeldt det, siden det er så store barn. 

Anonymkode: 0fefe...49c

Problemet her er foreldrene til denne gutten føler jeg. Skole og rektor har hatt tett oppfølging etter vi meldte det inn. Hjelper ikke når foreldrene ikke takler barnet sitt.

Håper det går fint med gutten din!!

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Problemet her er foreldrene til denne gutten føler jeg. Skole og rektor har hatt tett oppfølging etter vi meldte det inn. Hjelper ikke når foreldrene ikke takler barnet sitt.

Håper det går fint med gutten din!!

På skolen er det jo lærerne og skoleledelsen som må takle barnet. Hvis de gjør jobbe sin , skal ikke ditt barn utsettes for trakassering fra den andre i skoletiden. Hva som evt skjer på fritiden kan jo ikke skolen styre

Anonymkode: 23778...14f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...