Gå til innhold

Jeg sluttet å invitere julegjester

Anbefalte innlegg

Etter at de aldri tilbød seg å ta med noe eller hjelpe til. Jeg spurte et år, og fikk nei fordi vedkommende ville «ta seg en skitur på formiddagen» og dermed ikke hadde tid til å lage det jeg ba om. Da bare sluttet jeg. Vi har fortsatt besøk på julaften, men bare av foreldre (ikke søsken med familie). Godt fornøyd med å ha satt grenser!

Anonymkode: cb35a...764

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Fint. De er garantert lykkeligere over å få bruke dagen slik de vil. Noen av oss er mer opptatt av ski enn mat. 

Anonymkode: 7137a...cef

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

De er nok glad for å slippe. Du har en umiskjennelig stank av grinch. 

Anonymkode: 3c046...c0f

Det er folk som dere som blir sittende alene på gamlehjemmet. 

Anonymkode: 5c9ac...5ed

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

De er nok glad for å slippe. Du har en umiskjennelig stank av grinch. 

Er du helt idiot eller?? Her har de kommet til dekket bord hver julaften uten å bidra med noe som helst,også er det hi det er noe galt med?? Normal folkeskikk er jo at gjestene bidrar med noe. Synes gjestene virkelig utrolig selvopptatt og utakknemlige!

Anonymkode: 457a7...479

Annonse

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Etter at de aldri tilbød seg å ta med noe eller hjelpe til. Jeg spurte et år, og fikk nei fordi vedkommende ville «ta seg en skitur på formiddagen» og dermed ikke hadde tid til å lage det jeg ba om. Da bare sluttet jeg. Vi har fortsatt besøk på julaften, men bare av foreldre (ikke søsken med familie). Godt fornøyd med å ha satt grenser!

Hadde og gjort dette! Men her ordnet det seg da jeg satte ned foten og sa at vi søsken skal rullere på julaften. 
Gjenstår bare å se om sistemann inviterer oss i år, eller bare ikke gidder…

Anonymkode: 1ac6e...a16

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Fint. De er garantert lykkeligere over å få bruke dagen slik de vil. Noen av oss er mer opptatt av ski enn mat. 

Anonymkode: 7137a...cef

Men da er det jo ingen problem, da kan du selv ordne maten slik du vil. Så kan du først gå på ski og så komme hjem og lage julematen din selv. Herlig ordning det. 

Anonymkode: 7097b...89e

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Og for hi er det viktigere å ikke betale enn å være sammen med familie. Det var juleånden sin, det! 

Det er vel omvendt. Det er viktigere for de andre å drive med sitt og bli fødd på enn å hjelpe familien sin. Det er tydelig hvem som er egoistisk i familien, og det er ikke HI.

Anonymkode: 8c019...a87

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Og for hi er det viktigere å ikke betale enn å være sammen med familie. Det var juleånden sin, det! 

Der var viktigere for familien å gå på ski enn å bidra slik at vi kunne fortsette å feire jul sammen. Jeg vil ikke ha alt arbeidet og alle utgiftene hvert eneste år. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg skjønner at du prøver hardt her men du er ikke litt morsom eller underholdende engang.

Anonymkode: efda8...d4b

Annonse

Gjest NotNaomi

Du burde kanskje tatt det opp på en skikkelig måte. Å si fra én gang for deretter å slutte og be dem syns jeg er urimelig, men det er sånt som skjer når man ikke sier fra og isteden går og irriterer seg. Så får man plutselig nok, uten at de andre vet at de har oppført seg på en urimelig eller uønsket måte. Så kan det diskuteres om de burde ha skjønt, men når noe er blitt en vane så tenker man kanskje ikke over det. Det beste er å gi beskjed på ordentlig måte og ikke kun én gang før man reagerer eller overreagerer. Det er jo også andre det går utover som fks foreldrene her. 

NotNaomi skrev (20 minutter siden):

Du burde kanskje tatt det opp på en skikkelig måte. Å si fra én gang for deretter å slutte og be dem syns jeg er urimelig, men det er sånt som skjer når man ikke sier fra og isteden går og irriterer seg. Så får man plutselig nok, uten at de andre vet at de har oppført seg på en urimelig eller uønsket måte. Så kan det diskuteres om de burde ha skjønt, men når noe er blitt en vane så tenker man kanskje ikke over det. Det beste er å gi beskjed på ordentlig måte og ikke kun én gang før man reagerer eller overreagerer. Det er jo også andre det går utover som fks foreldrene her. 

Hva vet du om hi tok det opp på skikkelig måte eller ikke? Du spekulerer vel ikke?

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hva vet du om hi tok det opp på skikkelig måte eller ikke? Du spekulerer vel ikke?

Nei jeg spekulerer ikke, jeg forholder meg til det HI skriver. Du derimot som stiller spørsmål, er ironisk nok den som legger opp til spekulasjon. 

NotNaomi skrev (3 minutter siden):

Nei jeg spekulerer ikke, jeg forholder meg til det HI skriver. Du derimot som stiller spørsmål, er ironisk nok den som legger opp til spekulasjon. 

Hun skrev at hun spurte. Det krever ingen oppfølgingsspørsmål. 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg skjønner at du prøver hardt her men du er ikke litt morsom eller underholdende engang.

Anonymkode: efda8...d4b

Nå var vel neppe det hovedpoenget. Men du har kanskje ikke andre måter å håndtere uenighet på?

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hun skrev at hun spurte. Det krever ingen oppfølgingsspørsmål. 

Hun skriver at hun spurte én gang, ja. Det er derfor jeg svarte som jeg gjorde. Den eneste som stiller spørsmål utover det HI skriver, er du.

NotNaomi skrev (8 minutter siden):

Hun skriver at hun spurte én gang, ja. Det er derfor jeg svarte som jeg gjorde. Den eneste som stiller spørsmål utover det HI skriver, er du.

Hvor mange ganger må man spør før man kan anses for å ha tatt det opp ordentlig da?

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Hvor mange ganger må man spør før man kan anses for å ha tatt det opp ordentlig da?

"Dere, det blir litt mye for meg å ordne alt til alle på julaften, så jeg ønsker at vi samarbeider om dette sånn at vi deler på matlaging og innkjøp. Hva syns dere om det?" 

Det er ett eksempel på en ordentlig måte å ta det opp på. Null problem. 

NotNaomi skrev (9 minutter siden):

"Dere, det blir litt mye for meg å ordne alt til alle på julaften, så jeg ønsker at vi samarbeider om dette sånn at vi deler på matlaging og innkjøp. Hva syns dere om det?" 

Det var jo det jeg gjorde. Og fikk nei. Da inviterte jeg ikke året etter. De må gjerne ta opp igjen felles feiring, men da må de hjelpe til eller være vertskap.

hi

NotNaomi skrev (11 minutter siden):

Ja. Hi sa at hun hadde spurt. Hvorfor spekulerer du i at hun gjorde det på feil måte? 

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det var jo det jeg gjorde. Og fikk nei. Da inviterte jeg ikke året etter. De må gjerne ta opp igjen felles feiring, men da må de hjelpe til eller være vertskap.

hi

Javel. Da så. Men hva med foreldrene? Er de bare hos dere og feirer da? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...