Gå til innhold

Jeg blir så rørt av norske menns omtanke for kvinner i Iran!

Anbefalte innlegg

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Hæ? 

Jeg spør deg om du er ironisk, for å kunne gi et riktig svar utfra hva du egentlig prøver å formidle? Jeg gidder ikke tolke ting, jeg er veldig for direkte kommunikasjon og spørre om jeg lurer på noe

Anonymkode: d1ddd...ee4

Du kan jo bare dele  hvordan du tenker om det jeg skriver. Hvis du vil da. 

Endret av NotNaomi

Fortsetter under...

NotNaomi skrev (5 minutter siden):

Du kan jo bare dele  hvordan du tenker om det jeg skriver. Hvis du vil da. 

Nei, jeg trenger å vite om du er seriøs eller ironisk før jeg kan ta stilling til svaret mitt

Anonymkode: d1ddd...ee4

NotNaomi skrev (2 timer siden):

Jeg leser mye av det folk skriver på nett, og også i kommentarfelt. Det er menn i alle aldre selv om det er et flertall over en viss alder, avhengig av hva saken omhandler noen ganger. Det er også en viss forskjell på hvilke aviser og hvilket media kommentarfelt ligger under. Den største forskjellen i så måte er ikke meningene og synspunkter, men måten de formidler dem på. Det er menn med høy utdannelse, menn med lite utdannelse, noen uten. På mer seriøse debattforum har en ganske stor andel høy utdannelse. Der er det som regel et mer reflektert og nyansert syn på ting, men det er på forum hvor målet er å debattere på mer seriøst nivå. Så jeg tenker vel at det er nettopp gjennomsnittsmannen som ofte gir uttrykk for meningene sine i kommentarfelt og forum ellers. 

Hvordan vet du dette? Har du systematisk gått inn på profiler (i kommentarfelt der det er snakk om deltakere med lenke til Facebook-profil) og samlet data om utdanningsnivå? 

Og hva med kommentarfelt der man kan være anonym, hvis du har vært inne på disse. Hvordan vet du hvilken utdannelse deltakerne har der?

Anonymkode: 112f1...7d2

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Hvordan vet du dette? Har du systematisk gått inn på profiler (i kommentarfelt der det er snakk om deltakere med lenke til Facebook-profil) og samlet data om utdanningsnivå? 

Og hva med kommentarfelt der man kan være anonym, hvis du har vært inne på disse. Hvordan vet du hvilken utdannelse deltakerne har der?

Jeg driver med fordypning i kommunikasjon og språk, så ja, jeg er både inne på profiler og leser om ulike deltagere på forskjellige forum hvor de ikke er anonyme. 

Jeg vet ikke hvilke utdannelse folk på anonyme forum har. Jeg studerer språket og måten de formulerer seg på. Konkluderer ikke på noe der, men ser forskjell på de ulike forumene. 

Endret av NotNaomi
NotNaomi skrev (2 minutter siden):

Jeg driver med fordypning i kommunikasjon og språk, så ja, jeg er både inne på profiler og leser om ulike deltagere på forskjellige forum hvor de ikke er anonyme. 

Jeg vet ikke hvilke utdannelse folk på anonyme forum har. Jeg studerer språket og måten de formulerer seg på. Konkluderer ikke på noe der, men ser forskjell på de ulike forumene. 

Du studere hvordan folk formulerer seg, det tror jeg ikke noe som helst på.

Anonymkode: 65a39...8b3

Annonse

NotNaomi skrev (12 minutter siden):

Hva innebærer det at du "driver med fordypning i kommunikasjon og språk"? Er du under utdanning? Eller bare liker du språk og kommunikasjon?

Det at du går inn og leser folks profiler, tenker du at det er tilstrekkelig grunnlag til å kunne legge frem påstander om utdanningsnivået til menn på diskusjonsfora, som fakta? 

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hva innebærer det at du "driver med fordypning i kommunikasjon og språk"? Er du under utdanning? Eller bare liker du språk og kommunikasjon?

Det at du går inn og leser folks profiler, tenker du at det er tilstrekkelig grunnlag til å kunne legge frem påstander om utdanningsnivået til menn på diskusjonsfora, som fakta? 

Under utdanning ja 🙂 

Nei selvfølgelig er det ikke tilstrekkelig grunnlag for å konkludere med noe. Det er jo likevel tendenser, og det er også interessant å studere det. 

NotNaomi skrev (2 minutter siden):

Under utdanning ja 🙂 

Nei selvfølgelig er det ikke tilstrekkelig grunnlag for å konkludere med noe. Det er jo likevel tendenser, og det er også interessant å studere det. 

Hvordan kan du studere noe du har så store problemer med? Jeg skjønner jo at man studerer for å lære, men når du her inne viser gjentatte ganger at du ikke skjønner selv de enkleste begrep og utsagn finner jeg det faktisk ikke særlig troverdig at det du påstår her stemmer. 

Anonymkode: 3aed4...e81

NotNaomi skrev (8 minutter siden):

Under utdanning ja 🙂 

Tendenser, helt klart, men tendenser (eller hypoteser, da) må etterprøves med holdbare metoder før de kan legges frem som fakta slik du gjør i innlegget jeg siterte deg på innledningsvis:

Det er menn med høy utdannelse, menn med lite utdannelse, noen uten. På mer seriøse debattforum har en ganske stor andel høy utdannelse.

Jeg synes det er mer interessant å diskutere med noen som ikke allerede har trukket konklusjoner. Lettere også, etter min mening, for da slipper man å måtte bruke tid på å verifisere påstandene først. Og så risikerer man ikke at man diskuterer på feil premisser.

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Hvordan kan du studere noe du har så store problemer med? Jeg skjønner jo at man studerer for å lære, men når du her inne viser gjentatte ganger at du ikke skjønner selv de enkleste begrep og utsagn finner jeg det faktisk ikke særlig troverdig at det du påstår her stemmer. 

Det er jo helt supert at folk vil sette seg bedre inn i det de ikke mestrer. Det er slik man utvikler seg. 

Anonymkode: 77590...9bd

NotNaomi skrev (1 time siden):

Dette forklarer en hel del…

Anonymkode: ab607...3c6

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det er jo helt supert at folk vil sette seg bedre inn i det de ikke mestrer. Det er slik man utvikler seg. 

Anonymkode: 77590...9bd

Joda, men når man skal studere noe, altså på universitet- eller høgskolenivå, så bør man jo ha en viss grunnkompetanse. 

Annonse

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Tendenser, helt klart, men tendenser (eller hypoteser, da) må etterprøves med holdbare metoder før de kan legges frem som fakta slik du gjør i innlegget jeg siterte deg på innledningsvis:

Det er menn med høy utdannelse, menn med lite utdannelse, noen uten. På mer seriøse debattforum har en ganske stor andel høy utdannelse.

Jeg synes det er mer interessant å diskutere med noen som ikke allerede har trukket konklusjoner. Lettere også, etter min mening, for da slipper man å måtte bruke tid på å verifisere påstandene først. Og så risikerer man ikke at man diskuterer på feil premisser.

Nå kommenterte jeg på en kommentar her. Jeg la det ikke fram som faktum, men en registrering. Det er ikke sånn at myten om sinte hvite menn over 50 stemmer akkurat. 

Jeg ser heller ikke på hverken forumet her eller innlegget mitt som noe dønn seriøst. Dette er ikke noe debattforum, da det å debbatere sjelden er noe mål. Så jeg vet ikke helt hvorfor du setter en standard. Tendenser var riktig ord ift det jeg forklarte altså 🙂

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Forsøk på å være ironisk? Mageplask…

Jeg tolket også hovedinnlegget svært ironisk. Så ironisk at jeg ble sittende å le høyt.

Anonymkode: 7cedb...b23

Nei nå lo jeg godt. I går ville du ikke lese innlegget i Aftenposten av Lily Bandehy som skriver om hijab-problemet fordi du 'ikke liker henne', men i dag så bruker du tid på å lese kommentarer fra mannfolk som du også bakgrunnsjekker så godt det lar seg gjøre. 

Vel regner med at dette betyr at det er de mennene du liker. Du vet det er kommentarfelt og ikke kontaktannonse? 

Anonymkode: 57f62...08a

Jeg syns det er litt artig når disse mennene klager over at "venstresida" og "folk med muslimsk bakgrunn" ikke tar nok avstand fra det iranske regimet, samtidig som de som faktisk arrangerer markeringer i Norge er eksiliranere og medlemmer av Rødt.

Anonymkode: 9e2fb...f59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...