Gå til innhold

Jeg blir så rørt av norske menns omtanke for kvinner i Iran!

Anbefalte innlegg

Gjest NotNaomi

Jeg har brukt litt tid på å lese ulike kommentarfelt og lest på ulike forum en stund nå. Jeg må si at jeg blir både rørt og imponert over mange menn som bryr seg om at kvinner i Iran må bruke hijab. De er faktisk ganske så forbanna flere steder og gir klart uttrykk for at hijab må bort fordi mange muslimske kvinner blir undertrykt på grunn av menn og religion. Jeg har gått inn på profilen til noen av disse mennene, og det er ingenting der som tyder på at de er så opptatt av kvinnesak da. Noen ganger tvert om faktisk. Det noen av dem har felles er at de er kritiske til Islam .. Sikkert fordi det blir hevdet at muslimske kvinner må bruke hijab på grunn av religion.

Den som nok både rørte og overrasket mest er en gammel bekjent som er gift for andre gang med en ung filippinsk kone. Han har vært dømt for vold mot ekser og skryter veldig av at filippinske unge kvinner vet hvordan de skal behandle menn. Og i kommentarfeltet blir han møtt med massiv støtte når han forbanner muslimske menn som tvinger kvinner til å bruke hijab. Altså, til og med HAN støtter kvinnene i Iran! Og.. kompisene hans hvor minst en tredjedel bor på Filippinene eller i Thailand med unge kjærester.

Heia norske menn sier jeg ❤

Fortsetter under...

Det finnes absolutt norske menn som støtter kvinners rett til å velge hvordan de skal kle seg og leve livet sitt, uten at de har rasistiske baktanker. Men disse roper nok ikke så høyt i forum og kommentarfelt. 

Anonymkode: 77590...9bd

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det finnes absolutt norske menn som støtter kvinners rett til å velge hvordan de skal kle seg og leve livet sitt, uten at de har rasistiske baktanker. Men disse roper nok ikke så høyt i forum og kommentarfelt. 

Hvis man tror at man finner gjennomsnittsmannen i kommentarfeltene så er det en del man ikke skjønner, ja. 

Anonymkode: 3aed4...e81

NotNaomi skrev (1 time siden):

Jeg har brukt litt tid på å lese ulike kommentarfelt og lest på ulike forum en stund nå. Jeg må si at jeg blir både rørt og imponert over mange menn som bryr seg om at kvinner i Iran må bruke hijab. De er faktisk ganske så forbanna flere steder og gir klart uttrykk for at hijab må bort fordi mange muslimske kvinner blir undertrykt på grunn av menn og religion. Jeg har gått inn på profilen til noen av disse mennene, og det er ingenting der som tyder på at de er så opptatt av kvinnesak da. Noen ganger tvert om faktisk. Det noen av dem har felles er at de er kritiske til Islam .. Sikkert fordi det blir hevdet at muslimske kvinner må bruke hijab på grunn av religion.

Den som nok både rørte og overrasket mest er en gammel bekjent som er gift for andre gang med en ung filippinsk kone. Han har vært dømt for vold mot ekser og skryter veldig av at filippinske unge kvinner vet hvordan de skal behandle menn. Og i kommentarfeltet blir han møtt med massiv støtte når han forbanner muslimske menn som tvinger kvinner til å bruke hijab. Altså, til og med HAN støtter kvinnene i Iran! Og.. kompisene hans hvor minst en tredjedel bor på Filippinene eller i Thailand med unge kjærester.

Heia norske menn sier jeg ❤

At du ikke er flau over å poste noe sånt som dette.

Anonymkode: 65a39...8b3

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Hvis man tror at man finner gjennomsnittsmannen i kommentarfeltene så er det en del man ikke skjønner, ja. 

Jeg leser mye av det folk skriver på nett, og også i kommentarfelt. Det er menn i alle aldre selv om det er et flertall over en viss alder, avhengig av hva saken omhandler noen ganger. Det er også en viss forskjell på hvilke aviser og hvilket media kommentarfelt ligger under. Den største forskjellen i så måte er ikke meningene og synspunkter, men måten de formidler dem på. Det er menn med høy utdannelse, menn med lite utdannelse, noen uten. På mer seriøse debattforum har en ganske stor andel høy utdannelse. Der er det som regel et mer reflektert og nyansert syn på ting, men det er på forum hvor målet er å debattere på mer seriøst nivå. Så jeg tenker vel at det er nettopp gjennomsnittsmannen som ofte gir uttrykk for meningene sine i kommentarfelt og forum ellers. 

Endret av NotNaomi

Annonse

NotNaomi skrev (5 minutter siden):

Jeg leser mye av det folk skriver på nett, og også i kommentarfelt. Det er menn i alle aldre selv om det er et flertall over en viss alder, avhengig av hva saken omhandler noen ganger. Det er også en viss forskjell på hvilke aviser og medium kommentarfelt ligger under. Den største forskjellen i så måte er ikke meningene og synspunkter, men måten de formidler dem på. Det er menn med høy utdannelse, menn med lite utdannelse, noen uten. På mer seriøse debattforum har en ganske stor andel høy utdannelse. Der er det som regel et mer reflektert og nyansert syn på ting, men det er på forum hvor målet er å debattere på mer seriøst nivå. Så jeg tenker vel at det er nettopp gjennomsnittsmannen som ofte gir uttrykk for meningene sine i kommentarfelt og forum ellers. 

Ok, deg om det. Man finner selvsagt flere normale menn i seriøse kanaler, men det var vel ikke de du henviser til i hi. 

Menn er stort sett ganske fornuftige av seg, altså. 

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ok, deg om det. Man finner selvsagt flere normale menn i seriøse kanaler, men det var vel ikke de du henviser til i hi. 

Menn er stort sett ganske fornuftige av seg, altså. 

Jeg vet ikke hva du mener med normale menn. 

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Jeg tror absolutt det finnes slike menn. 

Gjest NotNaomi
Sommerkroppen 2029 skrev (2 minutter siden):

Hvis du trykker inn på profilene til noen av disse mennene, så ser du ofte at de har Livets harde skole som utdanning....

Just sayin....

Ja, noen har det. Noen har høy utdannelse. Igjen, så handler det også til en viss, og iblant stor grad om under hvilke media de kommenterer. 

Endret av NotNaomi

Annonse

NotNaomi skrev (3 minutter siden):

Ja, kanskje du kan forklare? 

Seriøst?

Ok. Normale menn er de som ikke skriver ufine ting og hisser seg opp i kommentarfeltene. De tar diskusjonen rundt lunsjbordet, med venner og med partneren hjemme. De er sosialt oppegående og skjønner at situasjonen i Iran ikke kun handler om hijab. De sprer ikke hat og fordommer. 

Ok?

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Seriøst?

Ok. Normale menn er de som ikke skriver ufine ting og hisser seg opp i kommentarfeltene. De tar diskusjonen rundt lunsjbordet, med venner og med partneren hjemme. De er sosialt oppegående og skjønner at situasjonen i Iran ikke kun handler om hijab. De sprer ikke hat og fordommer. 

Ok?

Takk for at du skrev hva du la i uttrykket på en saklig måte. 

Jeg finner det merkelig at du tenker at menn som er islamfiendtlige og som er dømt for vold i nære relasjoner har en agenda som støtter kvinner i Iran og er motstandere av tvangsbruk av hijab… for kvinnenes skyld…

Hvis du reflekterer litt her, så kanskje du ser at agendaen ikke er støtte til kvinnene..

Anonymkode: ab607...3c6

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg finner det merkelig at du tenker at menn som er islamfiendtlige og som er dømt for vold i nære relasjoner har en agenda som støtter kvinner i Iran og er motstandere av tvangsbruk av hijab… for kvinnenes skyld…

Hvis du reflekterer litt her, så kanskje du ser at agendaen ikke er støtte til kvinnene..

Jeg skrev at *noen av dem var *kritiske til Islam, og jeg nevnte EN som var dømt for kvinnemishandling. 

NotNaomi skrev (7 minutter siden):

Jeg skrev at *noen av dem var *kritiske til Islam, og jeg nevnte EN som var dømt for kvinnemishandling. 

Ja, og bår du dro frem det, så tenkte jeg det jeg skrev. Du ble spesielt imponert av dem…

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Klarer ikke få tak på om du er seriøs eller ei 

en gammel mann som skryter av at unge filippinske jenter vet å behandle en mann riktig? Er du ironisk her?

Anonymkode: d1ddd...ee4

Gammel bekjent, ikke gammel mann 🙂 

NotNaomi skrev (4 minutter siden):

Lar det bli opp til deg å vurdere 🙂 Det må nesten bli som du selv erfarer. 

Hæ? 

Jeg spør deg om du er ironisk, for å kunne gi et riktig svar utfra hva du egentlig prøver å formidle? Jeg gidder ikke tolke ting, jeg er veldig for direkte kommunikasjon og spørre om jeg lurer på noe

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hæ? 

Jeg spør deg om du er ironisk, for å kunne gi et riktig svar utfra hva du egentlig prøver å formidle? Jeg gidder ikke tolke ting, jeg er veldig for direkte kommunikasjon og spørre om jeg lurer på noe

Du kommer aldri til å få et skikkelig svar.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

At du ikke er flau over å poste noe sånt som dette.

Du ser jo hvem det er... Ingen tar henne seriøst. 

Anonymkode: d1b22...fac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...