Gå til innhold

Søke jobb 4 timer unna der jeg bor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde dere søkt (en attraktiv) jobb hvis den lå 4 timer unna med bil (og 5 med kollektiv)?

Vestlandet...

Hvis dere ikke måtte være på arbeidsplassen hele tiden, og den også hadde en avdeling der du bor?

Og barna var nesten 18 og veldig selvstendige?

Anonymkode: 30d73...239

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ikke så lenge barna bodde hjemme. Etter at barna flyttet ut kunne jeg diskutert muligheten med min mann. 

Anonymkode: 1aabf...0bb

Skrevet

om det medførte flytting hadde jeg hadde nok avventet det enda noen år. og så hadde det vel hatt noe å si hva ektefelle tenkte om det. du blir jo pendler om dere ikke flytter?

Anonymkode: f5ea9...0f5

Skrevet

Da må du vel ukependle? Jeg hadde ikke latt min 17 åring bo alene i ukene, nei. 

Anonymkode: 18023...cf3

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Da må du vel ukependle? Jeg hadde ikke latt min 17 åring bo alene i ukene, nei. 

Mitt svar er basert på at du er alene med barna. Om det er en far i bildet som bor sammen med barna så er situasjonen en helt annen og jeg kunne absolutt vurdert det. 

Skrevet

Hvordan skal det fungere i praksis da? Da må du enten ukependle eller flytte. Hvis det ikke er aktuelt ville jeg ikke søkt. 

Skrevet

Det er en stefar inne i bildet. Og ett barn som går siste år på VGS. Jeg vet ikke om jeg må ukependle eller om det holder at jeg kommer dit f eks noen dager hver annen uke og ellers er på deres avdeling her i byen.
Flytting er ikke aktuelt, og egentlig ikke ukependling heller.....

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Det er en stefar inne i bildet. Og ett barn som går siste år på VGS. Jeg vet ikke om jeg må ukependle eller om det holder at jeg kommer dit f eks noen dager hver annen uke og ellers er på deres avdeling her i byen.
Flytting er ikke aktuelt, og egentlig ikke ukependling heller.....

Så du baserer deg på at du får hjemmekontor? Da bør du sjekke før du søker og regner du ikke er aktuell av nettopp den grunn. Meget spesielt å søke på jobb 4 timer uka og ikke være interessert i å flytte. Mannen her gjør det samme, men er fullt innstilt på å pendle hjem i helger og bo der i ukedagene.

Anonymkode: ea9b3...dfd

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Så du baserer deg på at du får hjemmekontor? Da bør du sjekke før du søker og regner du ikke er aktuell av nettopp den grunn. Meget spesielt å søke på jobb 4 timer uka og ikke være interessert i å flytte. Mannen her gjør det samme, men er fullt innstilt på å pendle hjem i helger og bo der i ukedagene.

Det er vanvittig hvor mye en arbeidsgiver tilrettelegger for riktig kompetanse!

En kollega av mannen bor i Stavanger, og jobben er i nærheten av Oslo. Hjemmekontor, teamsmøter og ett og annet kontorbesøk går helt strålende

Anonymkode: ac97d...e5c

Skrevet

Det kommer helt an på hvor attraktiv kompetanse du har. Er du den perfekte søkeren for jobben tillater de nok både hjemmekontor, arbeid på kontoret i din by, og et par dagers opphold på hovedarbeidsplassen innimellom. 

Mannen min har en jobb hvor han styrer dette selv. Arbeidsgiver dekker fly og hotell når han skal på jobb et par dager annenhver uke, og ellers har han hjemmekontor og har enkelte møter på firmaets lokale kontor i byen vi bor i. Hvor ofte han drar inn på jobb styrer han selv.

Anonymkode: 0c16c...55f

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg ringte og spurte om dette, og da ba de meg søke, og at vi får vi finne ut av det dersom jeg får stillingen. Satser ikke på hjemmekontor, men kontor i avdelingen her i byen, kombinert med en del dager der hos dem hver måned.

Men jeg tror nok det blir for masete til at jeg orker å søke, kjenner jeg.....

hi

Skrevet

Søk også tar du opp dette med de hvis du får jobben? Hvorfor skal det være forskjell på menn og kvinner?

Anonymkode: 3a2ce...ca9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...