Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2022 #26 Del Skrevet 26. oktober 2022 ulenissen skrev (11 minutter siden): Du har mye fravær. Og på meg høres det ut som om terskelen din for både egenmelding og syke barn er noe lav. Her går vi på jobb/skole/barnehage så lenge vi ikke er ordentlig syke med oppkast, feber eller lignende. Ved syke barn har vi gjerne tatt noen timer med hjemmekontor også, alt etter alder og formen til ungene. jeg vil tippe at i snitt de siste 10årene har vi hatt en mellom 4-8 egenmeldinger i året, og mellom 3-6 sykt barn dager (hver) i året. Der er med 3 barn… Stakkars barn, tenker jeg da. Mine bhgbarn kan være i ganske dårlig allmenntilstand uten å ha feber. Som pedleder i bhg ser jeg dessverre at alt for mange, har samme innstilling som deg. Anonymkode: 4e40a...5b0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435146-uglesett-for-sykefrav%C3%A6ret/page/2/#findComment-149861137 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2022 #27 Del Skrevet 26. oktober 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Stakkars barn, tenker jeg da. Mine bhgbarn kan være i ganske dårlig allmenntilstand uten å ha feber. Som pedleder i bhg ser jeg dessverre at alt for mange, har samme innstilling som deg. Anonymkode: 4e40a...5b0 Det er ikke nødvendigvis foreldrenes "innstilling", men arbeidslivets krav. De fleste må faktisk jobbe, og uansett om vi ideelt sett ville vært hjemme med unger som du her beskriver, lar det seg rett og slett ikke gjøre i forhold til jobb. Det er nesten litt skummelt at du som pedleder ikke selv forstår dette, og endatil uttaler deg som du gjør! Med holdninger du her utviser, egner du deg ikke til å jobbe med barn! Anonymkode: 275c3...ea9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435146-uglesett-for-sykefrav%C3%A6ret/page/2/#findComment-149861149 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2022 #28 Del Skrevet 26. oktober 2022 Jeg synes du har unormalt høyt sykefravær. Det første du bør gjøre er å gå til legen for å sjekke opp helsa di. Selv om man har 24 egenmeldingsdager, så er jo ikke det en blankofullmakt til å benytte alle disse. Når dere også har barn som er mye syke, så bør dere vurdere en endring av hvordan dere bruker syke-barn dagene. Hvis far ikke har så mye egenmeldinger som deg, så bør han ta en større del av syke-barn dagene. det er det totale fraværet ditt fra jobb som er utfordrende - grunnen til fraværer er egentlig underordnet. At dere er pålagt å møte på jobb og at du har lang reisevei og må kjøre tog, er egentlig irrelevant. Dette er valg du har tatt når du inngikk en arbeidskontrakt. Du kan jo selvfølgelig ta en samtale med din leder når det neste gang er snakk om sykdom og forklare at du kan jobbe noe hjemme i sykefraværet dersom de ønsker det. At du ikke får tildelt de mest spennende oppgavene på jobb når du har så stort fravær, er faktisk helt naturlig. Her spiller det jo ingen rolle om du er hjemme med syke barn eller egen sykdom. Når du i tillegg mener at mannen må ta færre syke-barn dager enn deg fordi hans tilstedeværelse er så "viktig" så er det enda mer forståelig at du ikke får disse arbeidsoppgavene. Anonymkode: 6311f...3fa Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435146-uglesett-for-sykefrav%C3%A6ret/page/2/#findComment-149861150 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2022 #29 Del Skrevet 26. oktober 2022 Det er unormalt mye fravær og det er ikke rart du ikke får ha hjemmekontor. Hvis arb.giver ikke lenger tror deg kan du også fratas rett til egenmelding. Anonymkode: a7445...8e9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435146-uglesett-for-sykefrav%C3%A6ret/page/2/#findComment-149861157 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ulenissen Skrevet 26. oktober 2022 #30 Del Skrevet 26. oktober 2022 Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Stakkars barn, tenker jeg da. Mine bhgbarn kan være i ganske dårlig allmenntilstand uten å ha feber. Som pedleder i bhg ser jeg dessverre at alt for mange, har samme innstilling som deg. Anonymkode: 4e40a...5b0 HI snakker om barn som hoster og snørrer og sier ikke noe om allmentilstand. Vi sender selvsagt ikke unger med dårlig allmenntilstand på skole eller i barnehage! Som tidligere pedleder opplevde jeg en god del barn som hostet og snørret fra oktober til mars- tenker du at de skulle vært hjemme hele vinteren? Jeg har også vært borti mange barn med feber som har mye energi og god allmentilstand. Disse sendte vi likevel hjem, så lenge det ikke var en medisinsk tilstand som gjorde at de hadde forhøyet temperatur. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435146-uglesett-for-sykefrav%C3%A6ret/page/2/#findComment-149861174 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2022 #31 Del Skrevet 26. oktober 2022 HeiteH skrev (4 timer siden): Det er unormalt mye fravær og du bør få undersøkt hvorfor du blir så mye syk (mangel på vitaminer, svekket immunforsvar, for lite fysisk aktiv, overvekt). Når du er så mye syk bør mannen ta mest sykt barn dager. Selvsagt får du ikke mer ansvar på jobb, du har jo et fravær på over 10 prosent. Mange her sier jeg bør gå til legen. jeg har vært veldig mange ganger til legen, og også vært hos to ulike øre nese hals. Jeg har testet alt av nivåer. De vet ikke hvorfor jeg blir så ofte og kraftig syk, men begge fastlegene jeg har hatt de siste årene sier at det er helt normalt når man er småbarnsmor. De har aldri vært vanskelig å få sykemelding fra heller, om jeg har behøvd det, men de sier jo at man skal bruke egenmelding først. Jeg har ikke astma, ikke for lave vitaminnivåer. Ikke hovne mandler. Har sikkert 8-9 dager i året med feber, og har tørrhoste totalt 6-8 uker i året. Sikkert 10-15 dager totalt i året med svært sår hals (og mange av disse dagene er jeg helt uten stemme) Det er veldig plagsomt, men ikke noe jeg har funnet løsningen på. Jeg er dessuten normalvektig, trener og spiser sunt. Drikker mye vann. Røyker aldri, drikker alkohol under 5 ganger i året. Så jeg vet ikke hvorfor det er sånn. Om noen har noen idé er jeg mottakelig! Anonymkode: ca738...956 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435146-uglesett-for-sykefrav%C3%A6ret/page/2/#findComment-149861261 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2022 #32 Del Skrevet 26. oktober 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det er ikke nødvendigvis foreldrenes "innstilling", men arbeidslivets krav. De fleste må faktisk jobbe, og uansett om vi ideelt sett ville vært hjemme med unger som du her beskriver, lar det seg rett og slett ikke gjøre i forhold til jobb. Det er nesten litt skummelt at du som pedleder ikke selv forstår dette, og endatil uttaler deg som du gjør! Med holdninger du her utviser, egner du deg ikke til å jobbe med barn! Anonymkode: 275c3...ea9 Gratulerer med den første som svarer akkurat som ventet når en barnehageansatt kommenterer, da kommer piggene og den dårlige samvittigheten frem. Anonymkode: 3a816...19e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435146-uglesett-for-sykefrav%C3%A6ret/page/2/#findComment-149861262 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2022 #33 Del Skrevet 26. oktober 2022 ulenissen skrev (2 timer siden): HI snakker om barn som hoster og snørrer og sier ikke noe om allmentilstand. Vi sender selvsagt ikke unger med dårlig allmenntilstand på skole eller i barnehage! Som tidligere pedleder opplevde jeg en god del barn som hostet og snørret fra oktober til mars- tenker du at de skulle vært hjemme hele vinteren? Jeg har også vært borti mange barn med feber som har mye energi og god allmentilstand. Disse sendte vi likevel hjem, så lenge det ikke var en medisinsk tilstand som gjorde at de hadde forhøyet temperatur. Jeg leverer selvsagt snørrete barn i barnehagen ofte jeg. Da jeg skrev at jeg holdt henne hjemme da hun hostet var det ikke at det kom et par host i ny og ne, men at hun hadde skikkelig hosteanfall, og hostet til hun brakk seg. Og det var om vinteren og de er mye ute i barnehagen og hun hoster mye mer da. Hun er jo alltid snørrete et par uker etter hun har vært syk, og er da selvfølgelig i barnehagen. Men når hun har feber, skikkelig dårlig almenntilstand og/eller hoster MYE så holder jeg henne hjemme, spesielt i den kalde årstiden. HI Anonymkode: ca738...956 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435146-uglesett-for-sykefrav%C3%A6ret/page/2/#findComment-149861263 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2022 #34 Del Skrevet 26. oktober 2022 HeiteH skrev (4 timer siden): Det er unormalt mye fravær og du bør få undersøkt hvorfor du blir så mye syk (mangel på vitaminer, svekket immunforsvar, for lite fysisk aktiv, overvekt). Når du er så mye syk bør mannen ta mest sykt barn dager. Selvsagt får du ikke mer ansvar på jobb, du har jo et fravær på over 10 prosent. Hei. Jeg veier 60kg, trener 3 dager i uka og spiser sunt, har fått sjekket alle vitaminer, hormoner og andre nivåer man kan sjekke på blodprøver og alle nivåer er normale. Har også blitt undersøkt av øre-nese-hals og lungelege, på grunn av mye problemer med snørr og nesetetthet, at jeg blir så kraftig rammet og lungelege fordi jeg har mye langvarig hoste. de kunne ikke se noe i veien. Jeg har aldri røyket, drikker så og si aldri (ett glass annenhver måned) Allerede da jeg var liten og gikk på skolen var jeg ofte og kraftig forkjøla. Måtte få legeerklæring til skolen. Var stort sett frisk i tjueårene, men tydeligvis er jeg veldig «sensitiv» for de infeksjonen som går i barnehagen og skolen. Jeg prøver å ikke bli smittet, vasker hendene ofte, men når barna er syke vil de ha kos og det virker umulig å ikke få virusene. Jeg blir nesten alltid sykere enn de blir. Som da eldste hadde hånd-fot-munn. Jeg endte opp med så store blemmer i halsen munnen at det var vondt å svelge spyttet (dette var etter 3 dager med 40 i feber) og fikk bedøvelsesspray på legevakten så jeg skulle klare å drikke vann. Mannen min ble ikke smittet og syk i det hele tatt da. Men de andre tingene får også han. Han har vært en del syk han også, men kanskje 5-6 dager i året, så mindre enn meg. Han har en jobb med mye høyere ansvar og inntekt enn jeg har (vi har felles økonomi så jeg nyter også godt av det), som gjør at det er vanskeligere for han å ta sykt-barn-dag NOEN ganger. Han har som sagt tatt rundt 40-45% av sykt barn dagene. Men han har også vært hjemme med dem uten å ta sykt barn dager, fordi han da har kunnet jobbe hjemmefra. De har altså vært mer hjemme syke med han i praksis, men han har ikke behøvd å ta like mange sykt-barn-dager. Jobben min vil heller at jeg tar egenmelding/sykt barn dag enn at jeg jobber hjemmefra. Samtidig kommuniserer de at jeg er mye borte HI Anonymkode: ca738...956 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435146-uglesett-for-sykefrav%C3%A6ret/page/2/#findComment-149861266 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2022 #35 Del Skrevet 26. oktober 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Gratulerer med den første som svarer akkurat som ventet når en barnehageansatt kommenterer, da kommer piggene og den dårlige samvittigheten frem. Anonymkode: 3a816...19e Nå er yngste min 16 år, så mine "pigger" kommer av den innstillingen vedkommende har til foreldre som har forpliktelser i form av en jobb. Småbarnsforeldre sliter nok med dårlig samvittighet om ikke en såkalt pedleder skal "tenke sitt om slike foreldre"! Anonymkode: 275c3...ea9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435146-uglesett-for-sykefrav%C3%A6ret/page/2/#findComment-149861267 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2022 #36 Del Skrevet 26. oktober 2022 ulenissen skrev (3 timer siden): Du har mye fravær. Og på meg høres det ut som om terskelen din for både egenmelding og syke barn er noe lav. Her går vi på jobb/skole/barnehage så lenge vi ikke er ordentlig syke med oppkast, feber eller lignende. Ved syke barn har vi gjerne tatt noen timer med hjemmekontor også, alt etter alder og formen til ungene. jeg vil tippe at i snitt de siste 10årene har vi hatt en mellom 4-8 egenmeldinger i året, og mellom 3-6 sykt barn dager (hver) i året. Der er med 3 barn… 4-8 egenmeldinger i året? Det er jo mye🤔 De siste ti åra totalt mener du vel? Anonymkode: 49e5b...014 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435146-uglesett-for-sykefrav%C3%A6ret/page/2/#findComment-149861278 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2022 #37 Del Skrevet 26. oktober 2022 Du bør be om et møte med lederen din og prate litt. Hva er grunnen til at du ikke kan ha hjemmekontor istedenfor egenmelding? Her er noe som skurrer. Arbeidsgiver er mye mer tjent med at du jobber full dag på hjemmekontor enn tar en egenmeldingsdag. Kan det hende du er lite effektiv hjemme? Du er uvanlig mye syk. Det er ikke normalt at voksne får alt det barn får av sykdommer. Jeg har 3 barnehagebarn og har nedsatt imunforsvar pga medisiner, men jeg har mye mindre fravær enn deg. håper du har tatt influensavaksine? Kanskje c-vitaminer? Sjekket d-vitamin og jern? I tillegg bør du se på hvilke dager du og barna er borte. Er det alltid feks mandager, inneklemt dager, ferier osv. svogeren min tar seg en egenmeldingsperiode på slutten av hvert år for å bruke opp dagene han mener han har krav på. men prat med leder er det som må til her. Jeg ville vært veldig bekymret over å ikke få bruke hjemmekontor istedenfor egenmelding. Anonymkode: 2e9b7...07e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435146-uglesett-for-sykefrav%C3%A6ret/page/2/#findComment-149861279 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2022 #38 Del Skrevet 26. oktober 2022 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Gratulerer med den første som svarer akkurat som ventet når en barnehageansatt kommenterer, da kommer piggene og den dårlige samvittigheten frem. Anonymkode: 3a816...19e 👆 Anonymkode: 49e5b...014 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435146-uglesett-for-sykefrav%C3%A6ret/page/2/#findComment-149861280 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2022 #39 Del Skrevet 26. oktober 2022 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Nå er yngste min 16 år, så mine "pigger" kommer av den innstillingen vedkommende har til foreldre som har forpliktelser i form av en jobb. Småbarnsforeldre sliter nok med dårlig samvittighet om ikke en såkalt pedleder skal "tenke sitt om slike foreldre"! Anonymkode: 275c3...ea9 Gud forby om en pedleder faktisk skulle bry seg om ungene de har ansvar for, det ville jo væt for ille. Anonymkode: 3a816...19e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435146-uglesett-for-sykefrav%C3%A6ret/page/2/#findComment-149861282 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2022 #40 Del Skrevet 26. oktober 2022 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Nå er yngste min 16 år, så mine "pigger" kommer av den innstillingen vedkommende har til foreldre som har forpliktelser i form av en jobb. Småbarnsforeldre sliter nok med dårlig samvittighet om ikke en såkalt pedleder skal "tenke sitt om slike foreldre"! Anonymkode: 275c3...ea9 En pedledersjobb er ikke å smeike foreldrenes dårlige samvittighet, deres jobb er ta vare på barna på best mulig måte, og det innebærer å si i fra når syke barn kommer i barnehagen. Anonymkode: 3a816...19e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435146-uglesett-for-sykefrav%C3%A6ret/page/2/#findComment-149861283 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ulenissen Skrevet 26. oktober 2022 #41 Del Skrevet 26. oktober 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): 4-8 egenmeldinger i året? Det er jo mye🤔 De siste ti åra totalt mener du vel? Anonymkode: 49e5b...014 Nei, i snitt de siste 3-4 årene. Under Covid var terskelen for å holde seg hjemme mye lavere, og i tillegg har vi begge to klar å få to runder med covid på tross av vaksinering, samt en runde omgangssyke i 2021. I 2022 har jeg vel 2 dager til nå tror jeg. Har selvsagt noen år uten egenmeldinger også, men det begynner å bli noen år siden nå. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435146-uglesett-for-sykefrav%C3%A6ret/page/2/#findComment-149861287 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2022 #42 Del Skrevet 26. oktober 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Du bør be om et møte med lederen din og prate litt. Hva er grunnen til at du ikke kan ha hjemmekontor istedenfor egenmelding? Her er noe som skurrer. Arbeidsgiver er mye mer tjent med at du jobber full dag på hjemmekontor enn tar en egenmeldingsdag. Kan det hende du er lite effektiv hjemme? Du er uvanlig mye syk. Det er ikke normalt at voksne får alt det barn får av sykdommer. Jeg har 3 barnehagebarn og har nedsatt imunforsvar pga medisiner, men jeg har mye mindre fravær enn deg. håper du har tatt influensavaksine? Kanskje c-vitaminer? Sjekket d-vitamin og jern? I tillegg bør du se på hvilke dager du og barna er borte. Er det alltid feks mandager, inneklemt dager, ferier osv. svogeren min tar seg en egenmeldingsperiode på slutten av hvert år for å bruke opp dagene han mener han har krav på. men prat med leder er det som må til her. Jeg ville vært veldig bekymret over å ikke få bruke hjemmekontor istedenfor egenmelding. Anonymkode: 2e9b7...07e Jeg har betalt 400kr årlig for å få influensavaksine satt på apotek så raskt som mulig. Gode nivåer av alt, som jeg har skrevet i to innlegg over her. når barna først er borte (syktbarndager) er det oftest 2-3 dager i slengen. Kan ikke huske det har vært på inneklemte dager. Anonymkode: ca738...956 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435146-uglesett-for-sykefrav%C3%A6ret/page/2/#findComment-149861290 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ulenissen Skrevet 26. oktober 2022 #43 Del Skrevet 26. oktober 2022 Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Nå er yngste min 16 år, så mine "pigger" kommer av den innstillingen vedkommende har til foreldre som har forpliktelser i form av en jobb. Småbarnsforeldre sliter nok med dårlig samvittighet om ikke en såkalt pedleder skal "tenke sitt om slike foreldre"! Anonymkode: 275c3...ea9 Var enig med deg helt frem til «en såkalt pedleder…» Helt greit at det finnes pedagoger som bør gå litt i seg selv, men det er jammen meg en del foreldre som har utrolig dårlig holdning til både barnehage og de tilsatte der. Har vært borti foreldre som krever at vi skulle holde åpent bien timer ekstra fordi de hadde et viktig møte på jobben, og andre som ikke bryr seg om at ungene har omgangssyke. De har tross alt en ordentlig jobb, og betaler mer i skatt en hva jeg har i årslønn, så er mye bedre at jeg som pedagog tar meg av den syke ungen… Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435146-uglesett-for-sykefrav%C3%A6ret/page/2/#findComment-149861292 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2022 #44 Del Skrevet 26. oktober 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Jeg lurer på hvor vanlig dette er… Ønsker ikke kritikk og «skjerp deg og jobb likevel». Sikkert mange som tenker det, men. Jeg jobber på en ia-bedrift, det vil si en bedrift der man på papiret har ganske mange dager med egenmelding i løpet av et år (24 tror jeg det er) Jeg har to små barn som har vært en del syke. Altså, vanlige ting: mye forkjølelser. Selv har jeg blitt smittet hver gang, og ender iallefall 2-3 ganger i året opp med kraftig forkjølelse. Det vil si et par dager med feber, kjempevond hals i 3-4 dager. Veldig mye snørr og tetthet og rennende øyne, og etterpå en forferdelig tørrhoste som plager meg i opptil to uker, og der jeg må ta Cosylan om natta i over en uke for å ikke være våken at hoste hele natta. (De verste dagene hender det jeg hoster til jeg kaster opp…) På grunn av dette har jeg rundt 15 dagers fravær for egen del (altså utenom sykt-barn-dagene) i året. Ett år måtte jeg bruke alle egenmeldingsdagene. Men i år har jeg hittil 12 egenmeldingsdager. I tillegg har jeg jo brukt en god del sykt-barn-dager, hvert år… Arbeidsgiver gir meg veldig dårlig samvittighet for dette, og gir uttrykk for at de ikke helt tror på det. Det virker som mange blir mye mindre syke enn jeg blir. De tenker at forkjølelse er å være litt tett i nesa og skjønner ikke hvorfor man ikke kan jobbe da. Så det virker som de tror jeg sniker meg unna, noe jeg ikke gjør. Jeg hater å ta egnenmelding, for jeg vet hva de tenker, og gjør det bare når jeg føler meg skikkelig ille og vet jeg ikke hadde klart å jobbe den dagen. Kollegaen min med minst sykefravær på et år ble premiert med flakslodd foran oss andre. Denne kollegaen har ikke barn. Det er bare noen få av oss som har barn, og nettopp vi topper kortvarige sykefravær på jobben, og blir uglesett av de andre. I tillegg har jeg blitt fratatt hjemmekontor, til tross for lang reisevei og at jeg er avhengig av å hente barn i barnehagen noen dager i uka. Jeg reiser altså langt med tog, og terskelen for å sitte og hoste og hoste på toget er jo høyere enn å hoste hjemmefra. Jobben min kan like fint gjøres hjemme som på kontoret, og i koronaperioden da vi var hjemme hele tiden gikk produksjonen OPP. Det har vært perioder der jeg har tvunget meg på jobb med disse forkjølelsene. Folk på toget har sett surt på meg, forståelig nok! Selv om jeg alltid bruker munnbind når jeg er forkjøla etter koronaen. Og jeg har sittet og hostet og snufset på jobben. Og det som ALLTID har skjedd de gangene er at det blir mye mer langvarig og jeg blir veldig sliten og blir en dårligere mamma hele perioden. Ofte blir jeg sykere igjen, for eksempel får en ny forkjølelse fordi immunforsvaret er svekket. Sjefen min har også «minnet meg om» at barn bare trenger være hjemme fra barnehagen om de har høy feber og ellers kan leveres. Men jeg klarer ikke levere 4-åringen de gangene hun har tørrhoste og hoster masse. Jeg har konstant dårlig samvittighet og føler på en forferdelig squeeze. Jobben vil vel EGENTLIG at jeg ikke skal ha barn, iallefall ikke barn som blir syke, smitter meg, eller som trenger å hentes i barnehagen. Og barnehagen synes det hadde vært fint for barna om vi kunne levert sent og hentet tidlig, og selvsagt holde dem hjemme når de er pjuske. Jobben vil ikke gi meg en del oppgaver fordi «man må jobbe hver dag for å gjøre dette, og du er jo så mye syk» (med mye mener de da 15 dager i året i snitt) Er det veldig uvanlig at småbarnsmødre er så mye borte som meg? Er jeg umoralsk og bør dra mer inn på toget og jobb også når jeg har feber? (Jeg mener jo ikke det, men kanskje jeg tenker feil. Lurer derfor på hva andre mener). Uansett så fungerer ikke dette her… Anonymkode: ca738...956 Hva med å prøve å bygge opp immunforsvaret? Kan sjekke hos lege om det er noe du mangler! Synes det høres ekstremt ut med 15 dager egenmelding til nå i år. Har selv hatt 2 dager og 1 sykt barn dag i år og har 3 barn. Sjefen har nok og press på seg, og er dessverre arbeidstakere som tar ut all egenmeldingsdager uten å være så syk, og det er ødeleggende for de som virkelig er syke. Er og nok ofte mer mødre som tar mest syktbarndager, dermed blir det surt i bedrifter med kvinner med barn. Hadde gått på jobb med hoste, men ikke med feber. Tar Paracet og fungerer deretter, men er bare slik det er, at de som er mye borte, ikke kan ha de arbeidsoppgaver som krever tilstedeværelse. Er blitt den brutale virkelighet mange plasser Anonymkode: e0c1d...4de Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435146-uglesett-for-sykefrav%C3%A6ret/page/2/#findComment-149861393 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå