Gå til innhold

Hvor mye arbeid er det hvis katten får kattunger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kunne tenkt meg et kull. Men aner ikke hva jeg går til. Er det helt grusomt mye jobb? Hvor lenge står det på?

(Ønsker ikke svar som at det finnes nok katter osv)

Anonymkode: 6a8a1...baf

Skrevet

Kattungene bør ikke gis bort før de er 12 uker.

Anonymkode: e9ed7...0b8

Skrevet

Kommer jo an på hva du definerer som mye jobb. Kattemor ordner det meste selv, men avispapir og tepper må jo skiftes. og fødekassen du tenker at katten skal ha er ikke nødvendigvis den katten vil bruke. Ellers er det ikke mye jobb. Hos oss ville katten avvise den svakeste så den måtte vi hjelpe med mating osv. Ha erstatning klar i tilfelle det skjer noe med mor. Lite jobb, mye glede. Men steriliser etter første kull! Selv om det er enkelt å omplassere kattunger utgjør dette et stort problem i Norge generelt. Lykke til med kattunger.

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Ja, det vet jeg. Fikk min første katt da den var 9 uker, det var ikke bra for den stakkars 

Skrevet
Kyllingbein skrev (9 timer siden):

Kommer jo an på hva du definerer som mye jobb. Kattemor ordner det meste selv, men avispapir og tepper må jo skiftes. og fødekassen du tenker at katten skal ha er ikke nødvendigvis den katten vil bruke. Ellers er det ikke mye jobb. Hos oss ville katten avvise den svakeste så den måtte vi hjelpe med mating osv. Ha erstatning klar i tilfelle det skjer noe med mor. Lite jobb, mye glede. Men steriliser etter første kull! Selv om det er enkelt å omplassere kattunger utgjør dette et stort problem i Norge generelt. Lykke til med kattunger.

Så kjekt å høre. Ser for meg at kattungene tisser og bæsjer overalt ? Og klatrer og ødelegger? 

Skrevet

Du må ha plass, lunt rolig sted, ellers flytter hun dem kanskje. Det er jo daglig stell, men sånn er drt jo å ha dyr. Når de blir mobile kan drt bli mye klore og tannmerker overalt, så et område i huset som kan avgrenses er bra. Du må kattunge sikre hele huset. 

Utrolig koselig, men vær sikker på at alle kattene får et godt hjem!

Anonymkode: 4a143...1ce

Skrevet

Det er endel jobb, og det koster. Husk at alle skal til dyrlege og vaksineres minst en og helst to ganger før du gir dem vekk til egnet familier. Går det noe galt under fødsel håper jeg for din del at kattemor er forsikret.

Anonymkode: 234e0...93e

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er endel jobb, og det koster. Husk at alle skal til dyrlege og vaksineres minst en og helst to ganger før du gir dem vekk til egnet familier. Går det noe galt under fødsel håper jeg for din del at kattemor er forsikret.

Anonymkode: 234e0...93e

Hun er forsikret 😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Hun er forsikret 😊

Pass på at forsikringen dekker det da. Mange dyreforsikringer har klausul mot keisersnitt og fødselsutgifter med mindre de har avls forsikring.

Anonymkode: 8c20b...b6b

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Så kjekt å høre. Ser for meg at kattungene tisser og bæsjer overalt ? Og klatrer og ødelegger? 

Det må du regne med at de gjør, men du trenger jo ikke ha dem løse i hele huset.

Anonymkode: f3682...663

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Det må du regne med at de gjør, men du trenger jo ikke ha dem løse i hele huset.

Anonymkode: f3682...663

Men tviler uansett på at det er så lurt. Jobber 100%, er alene med barn. Tror fornuften må seire 😵💫

Skrevet
On 10/25/2022 at 11:57 PM, Anonym bruker said:

eller helst 16 uker, her er det mange som gir bort når kattungen er 8-9 uker

Anonymkode: 2b93b...685

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...