Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2022 #1 Skrevet 25. oktober 2022 Og helst noe som ikke behøver masse grønnsaker. egg og linser/bønner/nøtter utgår også. Er det noen som har noe fine tips til meg:)? (og noe kommer sikkert til å kommentere det med grønnsaker, vi spiser utenom) Anonymkode: 7955a...4ec
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2022 #2 Skrevet 25. oktober 2022 Jeg vil faktisk si fiskeboller i karrisaus, med poteter og raspede gulrøtter en en veldig rimelig og overraskende god middag. Litt ekstra smak i gulrøttene kan du raspe ett eple og ha litt rosiner på toppen. Koster vel 70-80 kr for en hel familie. Anonymkode: 5dd69...fc3
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2022 #3 Skrevet 25. oktober 2022 Nakkekoteletter på tilbud på Obs denne uken. 79 kr kiloen. Vi hadde det i dag for jeg har fri, så de kan stå i langpanna i ovnen i gode 3 timer på svak varme. Blir så utrolig mørt og godt, så bruker du kraften til å lage saus og serverer med poteter (vi hadde gulerøtter, blomkål og tyttebær også). Gubben mente det var rene søndagsmiddagen, men billigere enn kjøttdeig f.eks Bare google langtidsstekte koteletter. Tomatsuppe med kjøttboller. Hjemmelagt løvsteik og pommes frites. Bare del en pakke kjøttdeig i fire, rull hver del til en ball og kjevle flat i en brødpose. Krydre med grillkrydder og stek. Del poteter i staver og legg de i kaldt vann litt for å få ut litt stivelse, hell av vannet og vend de i olje før du strør de over et bakepapir i langpanna, salter og steker til de er møre inni og litt sprø utenpå. Server med f.eks peppersaus. Bakt potet. Du trenger ikke kjøpe bakepotetene i butikken, de er dyre, bare plukk ut de største i løsvekten. Gni de i litt olje, stikk hull i dem med en gaffel, salt de og sett de i ovnen til de er møre. Server med det dere liker, f.eks bacon, kokt skinke, mais, kryddersmør, rømme e.l. Hvor dyrt og hvor avansert dere vil ha det bestemmer dere helt selv. Ungene her elsker bakt potet, og jeg baker poteter i helt vanlig størrelse. Anonymkode: ff8aa...c3f
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2022 #4 Skrevet 25. oktober 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Nakkekoteletter på tilbud på Obs denne uken. 79 kr kiloen. Vi hadde det i dag for jeg har fri, så de kan stå i langpanna i ovnen i gode 3 timer på svak varme. Blir så utrolig mørt og godt, så bruker du kraften til å lage saus og serverer med poteter (vi hadde gulerøtter, blomkål og tyttebær også). Gubben mente det var rene søndagsmiddagen, men billigere enn kjøttdeig f.eks Bare google langtidsstekte koteletter. Tomatsuppe med kjøttboller. Hjemmelagt løvsteik og pommes frites. Bare del en pakke kjøttdeig i fire, rull hver del til en ball og kjevle flat i en brødpose. Krydre med grillkrydder og stek. Del poteter i staver og legg de i kaldt vann litt for å få ut litt stivelse, hell av vannet og vend de i olje før du strør de over et bakepapir i langpanna, salter og steker til de er møre inni og litt sprø utenpå. Server med f.eks peppersaus. Bakt potet. Du trenger ikke kjøpe bakepotetene i butikken, de er dyre, bare plukk ut de største i løsvekten. Gni de i litt olje, stikk hull i dem med en gaffel, salt de og sett de i ovnen til de er møre. Server med det dere liker, f.eks bacon, kokt skinke, mais, kryddersmør, rømme e.l. Hvor dyrt og hvor avansert dere vil ha det bestemmer dere helt selv. Ungene her elsker bakt potet, og jeg baker poteter i helt vanlig størrelse. Anonymkode: ff8aa...c3f Nakkekoteletter på Spar til 59,90 kr kiloen denne uka, så det er enda litt billigere. Anonymkode: c3e40...6ea
FruGa Skrevet 25. oktober 2022 #5 Skrevet 25. oktober 2022 Alt man kan lage av egg😊 Mettende, masse næringsstoffer.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2022 #6 Skrevet 25. oktober 2022 Pasta på pinne! Tre pasta penne (kokt) på tynne trepinner .Legg på tomatsaus, pepperoni og ost Gratiner i ovnen på 185 grader til osten har smeltet. Anonymkode: 9776f...abb
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2022 #7 Skrevet 25. oktober 2022 Pannekaker, grøt, kleppsuppe, lapskaus og kjøttsuppa av en saltknoke (1 til hver). Noen pølsebiter oppi. Det blir mange middager som for det meste består av potet, gulrøtter og kålrabi i tillegg til kjøttet. Fisker du selv? Der har du i så fall utallige nesten gratis middager; stekt, kokt, fiskeboller/kaker/pudding. Stekt egg med stekte pølsebiter til brødskive (hjemmebakt vanlig grovbrød ALLTID). Fast restedag der det kan bli pytt i panne, plukkfisk eller fiskegrateng, omelett. Anonymkode: 9c673...ec9
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2022 #8 Skrevet 25. oktober 2022 skinke -og makaronigrateng potetgrøt stekt ris fiskeburger/kake i brød karbonade på grov brødskive eller i hamburgerbrød Anonymkode: c3e40...6ea
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2022 #9 Skrevet 25. oktober 2022 Lungemos, fiskeboller, blodpølse. Anonymkode: 3f991...12a
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2022 #10 Skrevet 26. oktober 2022 Jeg lagde noe superenkelt til middag i går, kjøpt på Mega, totalprisen ble 50kr! En pakke svinekjøttdeig (30 kr denne uka på Mega) og en pakke sånn «ferdigris» fra uncle bens (20kr denne uka på Mega). Hadde jeg kokt ris hadde det jo blitt mye billigere. Men denne ferdigrisen var gul og hadde litt grønnsaker (noen mais, noen erter, noen gulrotbiter). Både de kresne døtrene mine (som egentlig ikke liker grønnsaker) og jeg likte det godt. De fikk hvert sitt polarbrød etterpå, for det ble litt lite. Hadde jeg tatt to pakker av den risen (eller bare kokt ris rett og slett) hadde det vært mer enn nok. Anonymkode: 78492...ca2
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2022 #11 Skrevet 26. oktober 2022 egg, linser, bønner og grønnsaker - som du ikke vil ha tips om - er noe av det billigste du kan lage middag av. Skal du ha kjøtt eller fisk, så lønner det seg alltid å se på hva butikkene har på tilbud den aktuelle uka. Det samme med "ferdigretter". Denne uka har f.eks Bunnpris fjordland risgrøt til 20 kr for en kilo. Det er billig og utløser jubel blant ugnene her i huset:) Å bruker opp rester er det ultimate sparetipset. Jeg fryser alltid den rester av fisk og kjøtt - uansett hvor lite det er igjen. Det kan brukes i supper, i lefser, i pitabrød osv. Poteter som er til overs kan man kutte opp og steke neste dag. ris og pasta kan også brukes neste dag forutsatt at det er oppbevart riktig. restemiddag hos oss består veldig ofte av mange skåler med ulike ingredienser slik at alle kan forsyne seg av det de vil. og så kutter vi f.eks opp gulrøtter, agurg eller sukkererter og supplerer med makaroni eller brød. I går hadde vi stekte poteter, ris, pasta, agustk, egg, pølsebiter og tacokjøttdeig. Anonymkode: bf059...cd6
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2022 #12 Skrevet 26. oktober 2022 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Å bruker opp rester er det ultimate sparetipset. Jeg fryser alltid den rester av fisk og kjøtt - uansett hvor lite det er igjen. Det kan brukes i supper, i lefser, i pitabrød osv. Poteter som er til overs kan man kutte opp og steke neste dag. ris og pasta kan også brukes neste dag forutsatt at det er oppbevart riktig. Dette er egentlig det beste tipset som er. Jeg var ikke så flink til å fryse ned før og kastet for mye av både rester og varer jeg ikke rakk og bruke. Men nå fryser jeg alt mulig, spesielt grønnsaker som jeg ser at jeg ikke rekker å bruke. Men og resten av tacosausen, tomatpureen, saus, matfløten osv - heller det i isbitbrett og i fryseren med det. Anonymkode: c3e40...6ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå