Gå til innhold

Hva servere i middagsselskap?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi lagde qoc au vin forrige helg, med potetstappe til. Ble utrolig godt, brukte kylling da.

Boeuf bourgignon er litt lettere å lage, det har vi laget flere ganger til selskapeligheter. 

Veldig greit å lage mat som er ferdig i god tid før gjestene kommer, så slipper du stå på kjøkkenet og svette når selskapet er igang.

Anonymkode: c95f9...9e0

Annonse

Gjest NotNaomi

Hadde satt pris på en middag som ikke var kylling i hvertfall 🙂 95 % av middagene jeg blir invitert på er kylling, så det er veldig opptur å få servert noe annet og kanskje litt mer spennende.

Ordentlige gryter med godt kjøtt og krydder er supert på denne årstiden. Syns også ovnsbakt fisk er godt, men da bør det være god saus til.

On 10/25/2022 at 7:34 AM, Anonym bruker said:

Har invitert noen venninner over i helga, tenkte å servere en 3-retters. Trenger tips til hovedrett som er enkel og god😋. Tenkte først lam, men den sesongen er visst over😅.

Anonymkode: de4e2...c3b

vi serverer ofte biff med tilbehør, det er veldig godt, litt lukus og de fleste liker det

Anonymkode: eaaff...c88

Jeg begynte for noen år siden å servere utelukkende gamle tradisjonelle søndagsmiddager som fårikål, lapskaus, svinestek, okse/lammesmåstek osv. Alt laget fra bunnen som min mor lærte meg. Til dessert gammeldags dessert som semulegrynspudding eller mandelpudding med hjemmelaget rødsaus av ferske jordbær eller bringebær. Til kaffen en gammeldags bløtkake, gjerne med multer. Og gjestene er alltid helt VILLE 😅 Samtlige sier at slik mat ikke lenger verken lages eller serveres, kun "nymotens" mat er vanlig. 

Anonymkode: 54102...775

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg begynte for noen år siden å servere utelukkende gamle tradisjonelle søndagsmiddager som fårikål, lapskaus, svinestek, okse/lammesmåstek osv. Alt laget fra bunnen som min mor lærte meg. Til dessert gammeldags dessert som semulegrynspudding eller mandelpudding med hjemmelaget rødsaus av ferske jordbær eller bringebær. Til kaffen en gammeldags bløtkake, gjerne med multer. Og gjestene er alltid helt VILLE 😅 Samtlige sier at slik mat ikke lenger verken lages eller serveres, kun "nymotens" mat er vanlig. 

Glemte jo fiskemiddagene som også er populære: Stekt kveite med sukkerrømme og agurksalat, seibiff eller stekt laks i fløtesaus, boknafisk med gulrotstuing og stekt bacon er også populært. Og glemte å nevne tilslørte bondepiker til dessert!

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Glemte jo fiskemiddagene som også er populære: Stekt kveite med sukkerrømme og agurksalat, seibiff eller stekt laks i fløtesaus, boknafisk med gulrotstuing og stekt bacon er også populært. Og glemte å nevne tilslørte bondepiker til dessert!

Hva er sukkerrømme?

Anonymkode: 62373...2be

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Rømme som piskes opp med sukker. Blir luftig og smaker fantastisk til f eks stekt kveite.

Hmm, det har jeg aldri hørt om, spennende 😊Hvor mye sukker til hvor mye rømme? Piskes med maskin, hvor lenge?

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hmm, det har jeg aldri hørt om, spennende 😊Hvor mye sukker til hvor mye rømme? Piskes med maskin, hvor lenge?

Nei, pisker bare godt for hånd. Jeg bruker nok 3-4 ss sukker til et beger, smaker til, så kanskje mer.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nei, pisker bare godt for hånd. Jeg bruker nok 3-4 ss sukker til et beger, smaker til, så kanskje mer.

...og til fiskekaker eller fiskeburgere er det nydelig å tilsette tyttebær, det blir tyttebærrømme. Himmelsk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...