Gå til innhold

Tenker dere

Anbefalte innlegg

Skrevet

at jeg er en taper? Hva er en taper? 

Fordi jeg ikke har råd til dyre gaver, reise på ferie, ikke kunne kjøpe det vi burde ha, det går så vidt rundt økonomisk osv. 

Anonymkode: 98211...1de

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nei. Men du gjør det visst.

Endret av sug lut
Skrevet

Ikke på grunn av at du ikke har råd til dyre faver osv. På grunn av at du skriver et innlegg som hi derimot, det gir sterke taperasosiasjoner.

Anonymkode: b9169...84f

Gjest NotNaomi
Skrevet

Nei du er ikke taper. Jeg tenker når jeg leser alle jule,- og gavetrådene her nå, så er det nok flere som får litt nedtur, nettopp fordi det legger sånt press på alle som sliter økonomisk nå, og som akkurat har nok til at hverdagen går rundt.

Husk det er flere i din situasjon, og husk også å ta noe med en klype salt som det heter, av det som skrives her!! 

Skrevet

Nei, du er absolutt ikke en taper på grunn av det. Men jeg skjønner at det er trist å ønske seg noe som veldig mange har men som du ikke har mulighet til i dagens situasjon. 

Håper du kommer deg ovenpå og får mer romslig økonomi etterhvert.

Anonymkode: 521be...e2e

Skrevet

Nei, på ingen måte. Jeg har selv vokst opp under norsk fattigdomsgrense der det noen ganger kun var makaroni med ketsjup eller havregrøt til middag. Og som ung voksen hadde jeg/vi det veldig stramt økonomisk. Nå har situasjonen, etter mye hardt arbeid, endret seg slik at vi har romslig økonomi, men jeg glemmer jo aldri hvordan det var å ha lite penger. Man blir ikke mer eller mindre verdt som menneske avhengig av økonomi, men jeg skal ærlig innrømme at livet er mye enklere når økonomi ikke er en bekymring. 

Anonymkode: 4a8b6...104

Skrevet

Nei. Er i noenlunde samme situasjon selv, jeg nekter å se på meg selv som en taper, selv om livet ofte er tøft. Men jeg selv er i utgangspunktet en ressurssterk person, som har fått det meste ødelagt pga. sykdom. Det betyr ikke at jeg som person er en taper, selv om kroppen min ikke samarbeider nok til å jobbe og ha en overkommelig økonomi.

Jeg velger å ikke "gå inn i" kjøpepress, forventninger osv. Holder utkikk etter julegaver hele året når det er salg, og har de siste få årene vært veldig heldig med å få gode kvalitetsgaver til en pris som til og med jeg har greid. Det gjør også at når desember kommer så slipper jeg å kjenne på økonomistresset i samme grad som før, fordi jeg ikke egentlig har ekstra utgifter da, bortsett fra litt på mat.

Anonymkode: 96a78...1cb

Skrevet

Takk for fine svar. Tenker jeg av og til kommer dårlig ut av ting pga dette, men må bare stå i det og se om situasjonen kan bedre seg på sikt. 

Skrevet

Hva legger du i taper? 

Skrevet

Hvorfor skulle noen tenke det?

Skrevet
LillaGorilla♥♥ skrev (1 time siden):

Hvorfor skulle noen tenke det?

Jeg føler jeg burde vært på en bedre plass enn jeg er aldersmessig økonomisk og strekker ikke til på det jeg ønsker.,

Skrevet

Flere tanker her? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Nei, du er absolutt ikke en taper på grunn av det. Men jeg skjønner at det er trist å ønske seg noe som veldig mange har men som du ikke har mulighet til i dagens situasjon. 

Håper du kommer deg ovenpå og får mer romslig økonomi etterhvert.

Anonymkode: 521be...e2e

Dette!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...