Beredskaper Skrevet 24. oktober 2022 #1 Skrevet 24. oktober 2022 Hei, lurer på om noen har erfaringer de kan dele om Lillesand eller Grimstad. Vi planlegger å flytte fra Østfold (Vestby) neste år men er fortsatt litt usikker om Lillesand. da vi har lest en del negativ om ungdomsskole der. Helt klart, ingen skole i Norge (eller verden) er perfekt, men hvis det er noe vi kan være mer oppmerksom om, bare fortell Barna begynner på ungdomsskole neste år så barneskole er ikke relevant for oss lenger.... Hva med værforhold for eksempel? I Vestby har vi lang og kald vinter vanligvis. Minus grader fra midten av Oktober til slutten av April. Jeg forstår at det mer våt vær i Grimstad men er det generelt oppholdsvær? Kona og jeg er ikke 'veldig' glad i snøen Hvordan er det om sommer for de som like sjøen og uteaktiviteter? På forhånd takk for svarene :)
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2022 #2 Skrevet 24. oktober 2022 Lite snø her på Sørlandet. I fjor vinter hadde vi 2-3 dager med snøvær. Slutten av oktober nå og fortsatt ingen minusgrader i sikte. Ungdomsskolen i Lillesand er nok ikke verre enn andre ungdomsskoler. Medias fremstilling av mobbesaken som var for noen år siden var nok uheldigvis veldig ensidig. Både Lillesand og Grimstad er koselige småbyer med mye liv sommerstid. Lillesand har de høyeste boligprisene om en tenker på å kjøpe. Anonymkode: 033f3...5c0
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2022 #3 Skrevet 24. oktober 2022 Må svare for andre steder i området jeg da. Jeg er innflytter i Arendal, fra Viken. Veldig fornøyd med størrelsen på byen, vi har alle tilbud, uten altfor lange ventelister og køer. Passe mengde mennesker. Veldig fornøyd med klimaet, lite snø om vinteren, men det kan være glatt, for vi har jo gjerne noen minus, og frossent vann blir glatte veier. Regner ikke mer her enn på østlandet. Da jeg flyttet hit var det litt trått å komme inn i miljøet. Det er litt typisk for sørlandet, er ikke gjort på en uke å få nye venner som voksen. Men det gikk seg til etterhvert, bare vær åpen og tør by på deg selv. Nå er Arendal I voldsom vekst pga batterifabrikken og alt som skjer der, mye folk som flytter hit og det er faktisk vanskelig å få tak i eneboliger. Anonymkode: 5ba91...f1e
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2022 #4 Skrevet 24. oktober 2022 Jeg ville uten tvil valgt Grimstad, selv om jeg er født og oppvokst i Lillesand. Lillesand er så liten og «alle kjenner alle» og det er ikke nødvendigvis positivt. Det er mye sladder og en del dårlig miljø. Bor nå i Grimstad og trives veldig godt. Litt større miljø og mer å ta seg til. Det er fint og koselig i Lillesand, men vil ikke anbefale å flytte dit😄 Anonymkode: 7a6a9...689
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2022 #5 Skrevet 24. oktober 2022 Tenkt på Høvåg? Ligger i Lillesand kommune, men er 20 min i bil fra både Kristiansand og Lillesand. Nydelige omgivelser nær sjøen, bra 1-10-skole og barnehager, godt miljø for barna. Anonymkode: 34c47...2dd
Beredskaper Skrevet 24. oktober 2022 Forfatter #6 Skrevet 24. oktober 2022 1 hour ago, Anonym bruker said: Nå er Arendal I voldsom vekst pga batterifabrikken og alt som skjer der, mye folk som flytter hit og det er faktisk vanskelig å få tak i eneboliger. Anonymkode: 5ba91...f1e Ja helt enig, derfor ser vi for noe mot Grimstad/Lillesand. Takk for tilbakemeldingen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå