Gå til innhold

Spleis - hadde du gitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du hjelper dem du vil, og lar være å hjelpe dem du vil. Men å drive og bagatellisere andres ulykke og bortforklare egen motvilje til å hjelpe er stakkarslig.

Selv to mennesker i jobb som har familie og venner synes nok det er skikkelig tøft å miste alt de eier og har i en brann.

Anonymkode: 3ddf2...56e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Du hjelper dem du vil, og lar være å hjelpe dem du vil. Men å drive og bagatellisere andres ulykke og bortforklare egen motvilje til å hjelpe er stakkarslig.

Selv to mennesker i jobb som har familie og venner synes nok det er skikkelig tøft å miste alt de eier og har i en brann.

Anonymkode: 3ddf2...56e

Og det skrev jeg også i hi, at det er en forferdelig situasjon for dem. Jeg kjenner dem ikke personlig, så det hadde blitt kleint om jeg stilte på trappa og skulle hjelpe, men jeg har absolutt medfølelse i situasjonen de er i! 

hi

Anonymkode: 5f568...636

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Hvis jeg først skal hjelpe noen så blir ikke det høytlønnet, ressurssterk familie med godt nettverk nei.

Anonymkode: da429...b8a

Jeg skrev aldri at de er høytlønnet. 

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Og det skrev jeg også i hi, at det er en forferdelig situasjon for dem. Jeg kjenner dem ikke personlig, så det hadde blitt kleint om jeg stilte på trappa og skulle hjelpe, men jeg har absolutt medfølelse i situasjonen de er i! 

hi

Men du spekulerer jo i hvorfor det er opprettet spleis, og hentyder at de bør klare seg når de har ressurser og venner&familie! 

Skrevet
NotNaomi skrev (2 minutter siden):

Men du spekulerer jo i hvorfor det er opprettet spleis, og hentyder at de bør klare seg når de har ressurser og venner&familie! 

Jeg spekulerer ikke, jeg velger å ikke gi på bakgrunn av informasjonen jeg har. 

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg spekulerer ikke, jeg velger å ikke gi på bakgrunn av informasjonen jeg har. 

Ja, og at det er litt usmakelig at de "tigger" penger når de er bedre stilt enn mange. Med tanke på krisene rundt om. 

Men greit. Det er ikke så mye mer å diskutere for min del. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Jeg skrev aldri at de er høytlønnet. 

Ok, da omformulerer jeg til:

Hvis jeg først skal hjelpe noen så blir ikke det en godt stilt, ressurssterk familie med godt nettverk nei.

Ok sånn?

Anonymkode: da429...b8a

Skrevet

I slike situasjoner er man virkelig godt dekket via forsikringer, så nei, jeg ville ikke gitt penger. 
Bidrar gjerne til mange andre formål, som ferie for familie med dødssyk mor, eller behandling i utlandet. 

Anonymkode: ab757...730

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...