Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2022 #1 Del Skrevet 23. oktober 2022 Siden januar i år har kjæresten min sovet over hos meg ca 60% av tiden. Ellers jobber han eller er hjemme. Vi deler på matutgifter, men han har sitt eget hus hvor han har adresse og jeg har mitt. Vi har begge egne utgifter bortsett fra maten. Jeg mottar utvidet barnetrygd som enslig forsørger, ser at man kan ha samboer i 12 av de siste 18 mnd før denne opphører. Men det kommer ikke klart frem om man må ha adresse på samme plass da? Gjelder denne regelen vårt forhold slik jeg beskriver det, eller må han faktisk flytte adresse hit for at det skal gjelde? Anonymkode: 80fa4...a12 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435077-barnetrygd-og-samboere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2022 #2 Del Skrevet 24. oktober 2022 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Siden januar i år har kjæresten min sovet over hos meg ca 60% av tiden. Ellers jobber han eller er hjemme. Vi deler på matutgifter, men han har sitt eget hus hvor han har adresse og jeg har mitt. Vi har begge egne utgifter bortsett fra maten. Jeg mottar utvidet barnetrygd som enslig forsørger, ser at man kan ha samboer i 12 av de siste 18 mnd før denne opphører. Men det kommer ikke klart frem om man må ha adresse på samme plass da? Gjelder denne regelen vårt forhold slik jeg beskriver det, eller må han faktisk flytte adresse hit for at det skal gjelde? Anonymkode: 80fa4...a12 Adressen skal være der du hovedsaklig tilbringer natten. Kjæresten din må derfor endre adresse og dermed blir dere omfattet av regelen. Anonymkode: 23802...363 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435077-barnetrygd-og-samboere/#findComment-149859923 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå