Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2022 #1 Skrevet 23. oktober 2022 Nå er jeg ganske desperat. Jeg klarer ikke å komme i gang med trening, ei heller sunt kosthold. Og vekten blir bare tyngre og tyngre. Nå er det nok. Hvordan komme i gang med sunn livsstil? Jeg er altfor glad i søtsaker og fet mat og går på en smell hver eneste dag 🙈 Anonymkode: e6e68...965
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2022 #2 Skrevet 23. oktober 2022 Start i det små, ikke gap over for mye på en gang, da går man ofte rett på trynet. Anonymkode: 34d83...c67
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2022 #3 Skrevet 23. oktober 2022 Mat er kilo, trening er gram. Hvis du vil ned i vekt er det kostholdet du må fokusere på først og fremst. Du kan ikke forvente å legge om hele livsstilen på en gang og tro at det skal holde. Jeg brukte ett år på å gå ned 5 kg. Grunnen til at jeg brukte så lang tid var fordi endringene jeg gjorde var så små og gradvise at jeg ikke merket de som endringer en gang. Selv om forskjellen nå etter et år er merkbar i sammenligning. Nå skulle jeg bare ned 5 kg, så slik sett er jeg ferdig, men kan allikevel ikke gå tilbake til slik det var for et år siden. Anonymkode: 7ee96...7fc
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2022 #4 Skrevet 24. oktober 2022 Det viktigste, mener jeg, er å velge ut en treningsform du liker. Og ikke sette for høye mål i starten. Jeg begynte å trene på treningsstudio i februar, etter nesten 15 års opphold. Holdt på å dø de første gangene jeg løp på tredemølla 😂 Men gradvis kan du øke tempoet og lengden på kondisjonstreningen. Jeg liker best intervaller, og styrketrening. Satt meg som mål å komme meg på trening 2 dager i uken, og har vært i snitt 2 ganger i uken siden da. Utrolig godt å kjenne at kondisjonen er bedre og at kroppen er sterkere. Håper du finner noe du vil trives med. Kostholdet er vanskelig, men hvis du konsekvent prøver å ta litt smartere valg; popcorn fremfor potetgull, ren sjokolade fremfor smågodt, kyllingfilet fremfor koteletter, fullkornspasta fremfor vanlig pasta, oljedressing/pesto/hummus i stedet for saus (eller bare bruke mindre saus), litt mer grønnsaker og egg i kosten, og spiser deg mett, men ikke vondt-i-magen mett, hjelper det veldig om du (som de fleste) synes det er vanskelig å snu opp ned på hele kostholdet. Anonymkode: af9e1...758
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå