Gå til innhold

Omplassere hunddn eller ikke?

Anbefalte innlegg

Vi har en beagle tispe valp på 7 mnd, har hatt hun fra hun var 10 uker. Vi har hatt denne type rase før så er godt kjent med rasen. Jeg og ungene hadde veldig lyst på hund igjen, de maste og jeg fikk til slutt lyst på det, mannen ikke helt enig fordi han/vi husker hvor lei vi var på slutten med hun forrige. Men han ble med på det.  Hun skal og brukes på jakt da han jakter, derfor denne rasen.

Merker nå på ungene at det ikke er like stas som de trodde, mannen er mer eller mindre irritert på bikkja hele tiden. Jeg er veldig glad i henne og det er jeg som bruker mest tid på henne. Det eneste som jeg ikke syns er så gøy er å gå tur med henne, hun drar konstant og blir helt vilter når vi møter på andre hunder og mennesker. Dette jobber vi med hele tiden og vi har gått på kurs. Bare kjenner at jeg ikke gleder meg så veldig til å gå tur.

Jeg kjenner og på at det er mer styr med en hund igjen, hadde vel glemt litt hvordan det var. Men jeg får jo så dårlig samvittighet over å tenke på å gi henne bort, men føler kanskje hun viø få det mye bedre hos noen andre. Jeg et av den oppfatning at har jeg/vi tatt oss til er dyr så tar vi var på det. Men kanskje ikke for en hver pris?  

Noen råd/tips? Er det noen her som føler og at de tok seg litt vann over hodet og valgte å gi fra seg hunden? Angrer du?

Beklager langt innlegg.

Anonymkode: 6163f...dd6

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435072-omplassere-hunddn-eller-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan spørre oppdretteren om han/hun kan finne et godt hjem til den. Kanskje dere må betale litt for jobben, men dere må i hvertfall være 100% sikkre på at den kommer til noen som vil ta seg godt av den.

Skriv ned et sted hvor dårlig ide det var å få seg hund så dere aldri skaffer dere et dyr igjenn.

Anonymkode: 730dd...3ee

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Du kan spørre oppdretteren om han/hun kan finne et godt hjem til den. Kanskje dere må betale litt for jobben, men dere må i hvertfall være 100% sikkre på at den kommer til noen som vil ta seg godt av den.

Skriv ned et sted hvor dårlig ide det var å få seg hund så dere aldri skaffer dere et dyr igjenn.

Takk for svar. Må absolutt tenke på det, er uansett ikke noe jeg/vi tar lett på.

Man kan jo aldri si aldri, ting kan endre seg, kan være noe annet når vi blir alene og ungene har flyttet ut. Vi mishandler henne ikke selvfølgelig.

Hi

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Takk for svar. Må absolutt tenke på det, er uansett ikke noe jeg/vi tar lett på.

Man kan jo aldri si aldri, ting kan endre seg, kan være noe annet når vi blir alene og ungene har flyttet ut. Vi mishandler henne ikke selvfølgelig.

Hi

Dere hat gått lei av hund to ganger. Da tror jeg vi trygt kan si dere aldri bør skaffe dere hund igjenn.

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Dere hat gått lei av hund to ganger. Da tror jeg vi trygt kan si dere aldri bør skaffe dere hund igjenn.

Ja, du kan jo tolke det sånn. Ikke lei i den forstand, var bare en litt annen tid da enn nå, dette er 5 år siden. Nå er barna mye større og det er ikke det samme stresset som da. Men nei, det blir nok ikke flere hunder. Men det var i grunn ikke det jeg spurte om heller. Er ikke akkurat sånn at jeg har hatt flust av hundet og gått lei de og gitt de bort.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...