Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2022 #1 Del Skrevet 23. oktober 2022 Er nå gravid igjen, bare 10 mnd siden fødsel sist. Jeg går til vanlig på cipralex 20 mg grunnet angst, står fremdeles på det. Angsten min viser seg som en klump i magen, tankekjør, uten at jeg egentlig trenger å ha angst. Før forrige svangerskap, så var jeg godt medisinert og hadde ingen angst. Etter sist fødsel, ble angsten verre, og jeg har hatt noen episoder med panikkangst ( var livredd for at jeg kom til å "klikke" og ta livet av babyen eller noe sånt. Så stabiliserte dette seg, men nå kjenner jeg at angsten er her igjen. Har denne konstante klumpen, sliter litt med å se enden på det, har tankekjør, jeg merker at jeg utfordrer meg selv veldig. Jeg tenker ting som " herregud, er jeg egentlig glad i barna mine, burde jeg få flere barn, elsker jeg egentlig tenåringen min og den lille babyen som ligger å sover " osv... desse tankene er utrolig slitsomme, for jeg VET jo at jeg elsker barna mine. Men angsten min, og angsten for å klikke, gjør at jeg utfordrer meg selv. Flere med erfaringer, tips? Kan svangerskapet ( hormonene ) i seg selv gjøre at angsten blir verre? Anonymkode: caf7b...6c1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435070-nygravid-og-forverret-angst-noen-med-erfaring/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå