Gå til innhold

Ingen kom på visning 😢

Anbefalte innlegg

Hadde visning i dag, men ingen kom 🥹 … i Oslo. De interessentene som megler har hatt kontakt med sier alle at de har lagt boligkjøpet på is nå - sukk.

Noen flere som hadde håpet på oppmøte , men som ble skuffet i dag?

Anonymkode: 2e325...bb1

Fortsetter under...

Har også hatt huset ute siden mai, få på visning. Har byttet megler og satt ned en halv million. Fremdeles lite interesse. Begynner virkelig å gnage på oss, da vi allerede har flyttet ut. Håper virkelig det ordner seg for både dere og oss❤️

Anonymkode: dbe3f...646

Annonse

Folk tør ikke kjøpe eller selge nå. Folk er redd for ikke å få solgt, de er redd for renter og generelle økte priser. Kjenner ei som har hatt leiligheten ute for salg i 5mnd nå i Oslo. Sentralt, fin beliggenhet å det går vanligvis unna på første visning. Ei annen har holdt på siden august. Vanligvis selges boliger i det området på to visni her. De har vel hatt 6-7 visninger med megler og 11 private syntes jeg hun sa. Trist. Kjøpers marked nå. Du har min medfølelse. Håper folk sitter på boligen sin nå, folk kan tape mye på å selge i disse tider.

Anonymkode: 8290c...0ad

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Folk tør ikke kjøpe eller selge nå. Folk er redd for ikke å få solgt, de er redd for renter og generelle økte priser. Kjenner ei som har hatt leiligheten ute for salg i 5mnd nå i Oslo. Sentralt, fin beliggenhet å det går vanligvis unna på første visning. Ei annen har holdt på siden august. Vanligvis selges boliger i det området på to visni her. De har vel hatt 6-7 visninger med megler og 11 private syntes jeg hun sa. Trist. Kjøpers marked nå. Du har min medfølelse. Håper folk sitter på boligen sin nå, folk kan tape mye på å selge i disse tider.

Uff, dette er ikke hyggelige nyheter…vet du hva dine venner har gjort ang annonsering på Finn? Bare la boligen ligge, lenger og lenger ned i lista - eller har de gått ned i pris ( 5% er kravet..noe som er mye) eller bare tatt den av ( og på) Finn igjen?

Redd for at man blir « lei» av å se den eller tror det er noe galt, siden den blir liggende 🥺

Uff, dette er ikke hyggelige nyheter…vet du hva dine venner har gjort ang annonsering på Finn? Bare la boligen ligge, lenger og lenger ned i lista - eller har de gått ned i pris ( 5% er kravet..noe som er mye) eller bare tatt den av ( og på) Finn igjen?

Redd for at man blir « lei» av å se den eller tror det er noe galt, siden den blir liggende 🥺

De første i Oslo har trukket den fra markedet nå. De gikk først ned i pris men det er tre andre leiligheter i borettslaget ute. Disse leilighetene selges vanligvis raskt.

- de andre har gått ned i pris, ca 250 000kr. Jeg skjønner ikke helt hvorfor de/megler presser på visninger hele tiden. De holder visning ca hver 14 dag, veldig dum strategi tror jeg. Folk som er intressert i bolig i det området har jo sett huset ute til salgs nå i 3mnd, tror noen hadde kjøpt om de ville.. Å nå er markedet verre enn i starten av august. Men de trenger salget, sikkert derfor. De har jo kjøpt nytt begge parene. De første har råd til det, par nr 2 har ikke det men familien hjelper til tror jeg.

Jeg bor på nordvestlandet i en liten kommune, markedet er like dødt her.

Vi skal selge og har hatt en visning, 2 møtte og ingen bud. Så det ser ut til at vi blir boende.

Andre hus har ligg lenge, et hus har vært på finn i snart 2 år. Priset ned med 100 000 en gang men tror nok det må lenger ned i pris om det skal bli solgt. Hustakstene her i kommunen er jo irriterende lave, så det er ikke stas å måtte gi bort huset ditt om du må flytte.

Anonymkode: 100bb...196

Annonse

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Har også hatt huset ute siden mai, få på visning. Har byttet megler og satt ned en halv million. Fremdeles lite interesse. Begynner virkelig å gnage på oss, da vi allerede har flyttet ut. Håper virkelig det ordner seg for både dere og oss❤️

Anonymkode: dbe3f...646

Hva med å leie ut? 

Anonymkode: 42a88...560

Vanskelig situasjon å stå i - tankene kretser rundt boligsalg og hva hvis vi ikke får solgt..har kjøpt nybygg for en stund siden og er da i knipen nå etter at «alt» har snudd denne høsten. 

Vanskelig situasjon å stå i - tankene kretser rundt boligsalg og hva hvis vi ikke får solgt..har kjøpt nybygg for en stund siden og er da i knipen nå etter at «alt» har snudd denne høsten. 

Huff, føler med deg. Det anbefales ikke å kjøpe før salg i disse dager.

Anonymkode: 3d612...462

• 4 uker senere...

Har fortsatt ikke fått solgt leiligheten og ingen er påmeldt på ny visning i helgen.. hvordan går det med andre selgere? 😥 

Du som er på boligjakt, har du helt stoppet opp nå før jul? Eller er noen fortsatt på aktiv jakt?

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Tilbakemelding fra bransjen er at de nå ikke annonserer visning da ingen dukker opp. Det er markedet, ikke enheten. Ha is i magen, det kommer bedre tider. 

Anonymkode: 33b03...b5d

Hvis du kan leie ut er det nok lurt frem til våren, renta når en topp denne vinteren og flater ut-går litt ned til våren. 

Anonymkode: 33b03...b5d

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Har fortsatt ikke fått solgt leiligheten og ingen er påmeldt på ny visning i helgen.. hvordan går det med andre selgere? 😥 

Du som er på boligjakt, har du helt stoppet opp nå før jul? Eller er noen fortsatt på aktiv jakt?

Er fremdeles på jakt, men er kresen. Trenger ikke flytte nå, og vil egentlig helst vente til våren pga bytte av barnehagen. Vi kjøper hvis vi finner noe vi vil ha.

Anonymkode: c617c...e81

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...