Gå til innhold

Hva hadde dere gjort i mitt tilfelle? Nytt ekteskap og gammelt etternavn

Anbefalte innlegg

Snakk med samboeren din om hva han er bekvem med. Hvis dere vil ha et felles navn velger dere et som passer dere begge to og så kan du beholde navnet du har nå som mellomnavn.

Anonymkode: c8a0f...568

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Snakk med samboeren din om hva han er bekvem med. Hvis dere vil ha et felles navn velger dere et som passer dere begge to og så kan du beholde navnet du har nå som mellomnavn.

Anonymkode: c8a0f...568

Hvorfor i all verden skal samboer «være bekvem» med eller ha noen som helst mening om navnet til sin kone? Jeg heter Hilde, burde jeg spør samboeren sin om han foretrekker at jeg heter Camilla?

Den perfekte mor, påan igjen skrev (21 minutter siden):

Hvorfor i all verden skal samboer «være bekvem» med eller ha noen som helst mening om navnet til sin kone? Jeg heter Hilde, burde jeg spør samboeren sin om han foretrekker at jeg heter Camilla?

Mange kommuniserer og snakker med partneren sin om ting de synes er vanskelige. Mange innlemmer partneren sin i situasjoner som kanskje angår partneren, fordi man respekterer meningen til partneren og har lyst å høre hva de tenker. Det betyr ikke at partneren skal bestemme.

Partneren min og jeg snakket om etternavn før vi giftet oss. Det var naturlig siden vi skulle lage en ny familie sammen, og vi ville forsikre oss om at vi var enige. Jammen meg klarte jeg å beholde både identitet og autonomi gjennom det hele.

Anonymkode: 5fba5...2f1

Gjest NotNaomi

Jeg har selv et etternavn mange har problemer med hvordan å uttale, men hvor ofte må folk bruke etternavnet ditt verbalt? Å skrive det er vel ikke noe problem, så jeg tenker at du fint kan ha ditt opprinnelige etternavn. 

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Tro det. Men prinsippet er jo der. Du byttet sist bort din identitet. Nå skal du gjøre det igjen? Hvorfor i det hele tatt vurdere det? Er du så desperat?

Anonymkode: 4fc7a...4dc

Det er ikke sånn at identiteten sitter fast i navn altså.

Anonymkode: beb87...403

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...