Gå til innhold

Svarte hudormer 11 år jente

Anbefalte innlegg

Jenta mi på 11 sliter med hudormer.. typisk rundt haka og nesen. Hun har prøvdt å klemme de ut men hun synest at det er så vondt og vil ikke dette. 
Trenger råd.. hva og hvordan få de vekk? Hun har jo barnehud enda..

har prøvdt med en mild skrubb på haka

Anonymkode: 5f2f7...d55

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435048-svarte-hudormer-11-%C3%A5r-jente/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Gjør det noe om dere bare lar dem være?

Anonymkode: 7e049...058

Når hun får flere og flere så er det veldig sjenerenes for henne, så ja noe må vi gjøre. Det er ikke bare 1 eller 2 men flere

Annonse

Ta en tur til fastlegen og få resept på krem med salisylsyre. Vær nøye med å vaske vekk smuss om kvelden, men ikke skrubb. Viktig å ikke irritere huden ytterligere, bruk mild og parfymefri hudpleie som ikke tetter porene eller tørker ut huden, det er egne serier på apoteket som er gode her, så søk hjelp hos de. 

Ikke hør på kjerringråd som å dampe, klemme og skrubbe. Det kan forverre problemet. 

Anonymkode: 7de15...565

Vi har alle hudormer, og folk flest har mange hudormer,  med mindre de er nøye med ansiktspleie. Jeg ville 1. Latt henne ignorere hudormene. 2. Gått til innkjøp av renseprodukter som er tilpasset ung hud. Rense huden hver dag og la det være med det.

Anonymkode: ebb3b...a41

Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Sørge for at hun dusjer seg daglig og vasker seg godt

Anonymkode: e1a71...e61

Har ikke noe med renslighet å gjøre! Du vet at når du kommer i pupertet så er det mye som skjer med kropp og hud? Og overvasking kan gjør problemene mye verre. Noen er uheldige med mer oljette og mer kviser enn andre. 
jeg har selv hatt mye problemer med kviser i alle år og enda, er 38. Så ligger mye genetisk bak det

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Vi har alle hudormer, og folk flest har mange hudormer,  med mindre de er nøye med ansiktspleie. Jeg ville 1. Latt henne ignorere hudormene. 2. Gått til innkjøp av renseprodukter som er tilpasset ung hud. Rense huden hver dag og la det være med det.

Anonymkode: ebb3b...a41

Da skal jeg gå til innkjøp av mild ansiktrens. Takk for svar 👍🏻☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...