Gå til innhold

Er dette normalt? Forhold

Anbefalte innlegg

Vi trenger masse nye batterier siden jeg nå når det er mørkt har funnet fram alle koselys til høsten. Jeg har skrevet det på handlelisten. Det er mannen som pleier å handle hos oss.

Nå er det over en uke siden jeg skrev opp batterier, han har handlet flere ganger siden det så jeg spør ham hvor de nye batteriene er. Da får jeg beskjed om at det har han ikke kjøpt. Greit nok det. Men, så fortsetter han med at jeg måtte ha minnet ham på å kjøpe det. Jeg svarer at det står da på lappen, men igjen får jeg beskjed om at jeg skulle ha mint ham på det. Ergo, det er ikke hans skyld at han ikke har kjøpt batterier, men min. Det er tydeligvis ikke nok at det står på handlelisten. 

Dette er typisk når noe han skulle gjort ikke er gjort eller han har gjort noe feil.  Hadde han sagt beklager, det glemte jeg eller noe sånt hadde det vært helt ok. Men, når han alltid skal vri det over til at det er min skyld, sa blinker varsellampene hos meg. Er det normalt?

Anonymkode: 07634...065

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435042-er-dette-normalt-forhold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Han tenker vel at du må minne han på å kjøre innom Claes Olson e.l. å kjøpe det da?

Det er vel ikke vanlig å kjøpe det i matbutikken?

Synes du lager storm i et vannglass her.

Anonymkode: d3bea...2b9

Det er da helt vanlig å kjøpe batterier i matbutikk.

Anonymkode: fa927...092

Gjest NotNaomi

Kanskje han syns de batteridrevne lysene er ekle som meg. Hele poenget er jo levende flammer. Avskyr kunstige lys ala "flammer"

Men, det er veldig lite å krangle om og lage en sak ut av. Det ligger sikkert mer til grunn her? Håper jeg ihvertfall. 

Endret av NotNaomi

Annonse

Har du spesifisert hva slags batterier? Jeg synes det er merkelig å trenge en påminnelse om å kjøpe det som står på handlelista, så jeg ville bedt om en forklaring på hva slags påminnelse han trengte, og hvorfor han trengte det på deler av lista.

Tullete av han å legge skylda på deg for at han har glemt det. Når det er sagt har jeg lett for å glemme å kjøpe batterier selv, selv når det står på handlelista. Det skyldes rett og slett at de henger helt ved kassene i min butikk, og når jeg kommer så langt som til kassakø da er jeg ferdig med å handle i mitt hode og at jeg skulle finne batterier er søkk vekk. Jeg skylder ikke på andre enn meg selv, da, men jeg skjønner at det går an å glemme det. Reis og kjøp dem selv. Jeg har 6 fine batterikubbelys tent akkurat nå. Så deilig med tente lys i stua uten sot, svevestøv og irriterte øyne. 

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Han tenker vel at du må minne han på å kjøre innom Claes Olson e.l. å kjøpe det da?

Det er vel ikke vanlig å kjøpe det i matbutikken?

Synes du lager storm i et vannglass her.

Anonymkode: d3bea...2b9

Jo, det kjøper vi på matbutikken. 

Den perfekte mor, påan igjen skrev (5 timer siden):

Har du spesifisert hva slags batterier? Jeg synes det er merkelig å trenge en påminnelse om å kjøpe det som står på handlelista, så jeg ville bedt om en forklaring på hva slags påminnelse han trengte, og hvorfor han trengte det på deler av lista.

Dette var et eksempel. Alt han glemmer eller gjør feil vris til at det er min skyld.

Har dere en lapp? Da hadde aldri jeg klart å huske det heller. Del er notat på mobilen, kall det handleliste, legg inn alt der, så har dere begge alltid lista med dere. 
Og hvis du skal kjøpe masse batterier, tenk litt miljøvennlig og kjøp oppladbare i stedet, så slipper dere å kjøpe batterier igjen på mange år. 

Anonymkode: a7dd8...664

Annonse

Himmel og hav skrev (2 timer siden):

Tullete av han å legge skylda på deg for at han har glemt det. Når det er sagt har jeg lett for å glemme å kjøpe batterier selv, selv når det står på handlelista. Det skyldes rett og slett at de henger helt ved kassene i min butikk, og når jeg kommer så langt som til kassakø da er jeg ferdig med å handle i mitt hode og at jeg skulle finne batterier er søkk vekk. Jeg skylder ikke på andre enn meg selv, da, men jeg skjønner at det går an å glemme det. Reis og kjøp dem selv. Jeg har 6 fine batterikubbelys tent akkurat nå. Så deilig med tente lys i stua uten sot, svevestøv og irriterte øyne. 

Ufattelig unødvendig at jeg skal måtte dra å kjøpe inn ting han ikke greier kjøpe inn da. Ikke noen hast sånn sett, men forferdelig frustrerende at alt er min skyld, når det er hans. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Har dere en lapp? Da hadde aldri jeg klart å huske det heller. Del er notat på mobilen, kall det handleliste, legg inn alt der, så har dere begge alltid lista med dere. 
Og hvis du skal kjøpe masse batterier, tenk litt miljøvennlig og kjøp oppladbare i stedet, så slipper dere å kjøpe batterier igjen på mange år. 

Nei, han handler kun etter lapper. Han nekter elektronisk handleliste. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Klarer man ikke å huske det fordi det står på en lapp, så får man finne en annen måte å huske det på da. Himmel, det er en voksen mann det er snakk om, ikke et barn.

Anonymkode: fa927...092

Nei, det er ikke normalt at batterier er en problemstilling, det ligger noe mer bak her. 

Jeg har ansvaret for å handle, vi har også fordelt oppgaver, synes det er mest praktisk at jeg handler og lager middag. Når en har det som oppgave, blir kjøleskap og planlegging mye bedre. Men det er virkelig aldri ett problem å samkjøre det, skriver han opp toalettpapir, så kjøper jeg det. Glemmer jeg, tar han kortet og handler på vei hjem. Altså, det er ett ikke-problem. 

Gjensidig respekt går igjen i alle situasjoner, med gjensidig respekt kan en komme seg gjennom en tung depresjon uten å krangle eller fordele skyld, uten ender en opp med å krangle om batterier. Det er her dere må gjøre en jobb. 

Anonymkode: 26da4...3fc

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Nei, det er ikke normalt at batterier er en problemstilling, det ligger noe mer bak her. 

Jeg har ansvaret for å handle, vi har også fordelt oppgaver, synes det er mest praktisk at jeg handler og lager middag. Når en har det som oppgave, blir kjøleskap og planlegging mye bedre. Men det er virkelig aldri ett problem å samkjøre det, skriver han opp toalettpapir, så kjøper jeg det. Glemmer jeg, tar han kortet og handler på vei hjem. Altså, det er ett ikke-problem. 

Gjensidig respekt går igjen i alle situasjoner, med gjensidig respekt kan en komme seg gjennom en tung depresjon uten å krangle eller fordele skyld, uten ender en opp med å krangle om batterier. Det er her dere må gjøre en jobb. 

LillaGorilla♥♥ skrev (13 minutter siden):

Noe sier meg at dette stikker dypere enn batterier?

Irritasjonsmomenter hos hi er jo at han snur det at han glemte å kjøpe inn det som sto på listen til at det er hennes skyld. Hun skulle minnet han på, voksne mannen, å kjøpe det hun alt hadde satt opp på handlelisten. Batteriene er bare et eksempel som altfor mange har hengt seg opp i. Mannen mangler evnen til å si beklager, jeg glemte det. 

Anonymkode: 29e54...3a3

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Irritasjonsmomenter hos hi er jo at han snur det at han glemte å kjøpe inn det som sto på listen til at det er hennes skyld. Hun skulle minnet han på, voksne mannen, å kjøpe det hun alt hadde satt opp på handlelisten. Batteriene er bare et eksempel som altfor mange har hengt seg opp i. Mannen mangler evnen til å si beklager, jeg glemte det. 

Anonymkode: 29e54...3a3

Det er vel nettopp det de to svarene «sier», batteriene er kun symptomet på ett grunnleggende problem. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...