Gå til innhold

Gutt født uten penis, legene mener det beste for barnet er tidlig kjønnskifte.

Anbefalte innlegg

https://www.dagbladet.no/nyheter/ga-legene-penis-sjokk/77484558

Han er født med både pung og testikler.

Hva i all verden gjør man i en sånn situasjon, hvordan vite hva som vil være riktig for barnet sitt? Selv om de skifter kjønn, vil ikke barnet føle seg som en gutt uansett?

Anonymkode: 1b9d0...337

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

https://www.dagbladet.no/nyheter/ga-legene-penis-sjokk/77484558

Han er født med både pung og testikler.

Hva i all verden gjør man i en sånn situasjon, hvordan vite hva som vil være riktig for barnet sitt? Selv om de skifter kjønn, vil ikke barnet føle seg som en gutt uansett?

Anonymkode: 1b9d0...337

Man hører på ekspertisen og lukker ører og øyne for alle som skal mene noe. 

Anonymkode: 65b34...a6b

Jeg tenker at det ville vært et fryktelig overgrep mot gutten. Alle DNA prøver vil jo vise at han er gutt. Siden han er født med de andre kjønnsorganene men på innsiden.

Men samtidig er dette Iran.. 

Anonymkode: cccf8...b1d

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Man hører på ekspertisen og lukker ører og øyne for alle som skal mene noe. 

Og så må jeg få si at jeg ikke har ord for å beskrive min forakt for Dagbladets klikkhoreri! En så alvorlig sak selger de inn med ‘ga legene penissjokk’ 🤢

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Og så må jeg få si at jeg ikke har ord for å beskrive min forakt for Dagbladets klikkhoreri! En så alvorlig sak selger de inn med ‘ga legene penissjokk’ 🤢

Dagbladet er klikkhorenes dronning og jeg har sluttet helt å lese noe som helst av det skvipet de skriver. Man finner mer seriøs journalistikk bakpå melkekartongen.

Anonymkode: 69a07...82e

Det har vært praksis i norge også i mange år at barn født med intersex eller "uklare kjønnskarakteristika" blir operert til jente, fordi det er teknisk enklere.

Det er noen år siden jeg leste om det, men om jeg husjer rett har de nå gått over til å utsette ikke medisinsk nødvendig kururgi til ungene har utviklet en klar kjønnsidentitet, men at det ble gjort unntak der foreldrene hadde et sterkt ønske om tidlig operasjon. Det synes jeg er hårreisende. Om foreldra ikke makter å sette barnet over egen bekremmelighet, iler kirurgene til for å hjelpe til med det som har 50% sjanse for å vere et grovt overgrep. 

Anonymkode: ffb4b...e58

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...