GÃ¥ til innhold

Inspirert - hvis du fikk en sms

Anbefalte innlegg

Med melding om at noen ville stikke innom om en halvtime, hva hadde du gjort frem til de kom?

Jeg hadde pusset tenner og ordnet hestehalen før jeg hadde ryddet bort litt løst rot og tørket over vasken på badet. Så hadde jeg satt på kaffe og vært klar. Vi er bare to voksne og ett barn i huset så det er sjelden vi er bakpå med husarbeidet nå. Før, med tre hjemmeboende barn, hadde det blitt ganske mye mer hektisk med en slik beskjed. 

Anonymkode: 5ab83...e15

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435040-inspirert-hvis-du-fikk-en-sms/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sansynlig vis bare fortsatt med det jeg holdt på med og blitt overasket når vedkommende kom på døra. 

Jeg gar skrudd av varsler på telefonen så jeg hadde nok ikke fått med meg meldingen hvis jeg holdt på med noe annet. Uansett hyggelig med besøk.

Anonymkode: ddb46...1e8

Tatt litt vekk i gangen, kjapp støvsuger. tatt et drag på flater på badet. Sett over kjøkkenbenken. Deretter  hadde jeg flyttet noen av prosjektene vår vekk fra sofaen. Men når det er sagt så vet folk at  jeg er et rotehue og de forventer jo ikke at det er strøkent her.  De to soveposene, teltet og ryggsekken som noen har slengt fra seg på gulvet ville nok funnet veien til boden. men lekene til ungene må gjerne få ligge. men litt renere og at det ser ut som jeg vil ha besøk i sofaen?  panikkrydde og vaske? å jada!

Anonymkode: ba81f...347

Annonse

I dag prioriterte jeg å få bort klesvasken som var sortert utover stuegulvet😂 Har et bittelite vaskerom med for dårlig plass til sortering av klesvask, så når jeg ligger bak med vasken er det løsningen. 

Anonymkode: d3c5f...eba

Tatt en rask sveiv på kjøkkenet og sett hvøtdsn badet ser ut. Og plukket vekk litt leker etc. 

Ingenting er som faste besøk for å holde huset sånn noenlunde. 

Men jeg har ikke så høy standard heller. Så lenge det er rent nok, kan det være litt rotete

Anonymkode: 01c17...8a1

Det kommer an på hvem som kom, men jeg ville nok ha vasket badet og ryddet av stuebordet. Kanskje fjernet klesvasken også, hvis jeg fikk tid.

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Jeg fatter ikke at dere orker å leve i noe dere ikke kan vise frem til gjester.

Anonymkode: 4013a...886

Som sagt, det kommer an på hvem som kommer. Vi er ikke så opptatt av å ha det strøkent, men det er det jo mange andre som er, og hvis noen sånne kommer på besøk vil jeg gjerne rydde først.

Anonymkode: 8e7a1...d11

Jeg hadde besøk i går, så det har ikke rukket å bli så ille her. :P Trenger bare å ta på meg bh og sjekke doen, så er jeg klar. Vanligvis ville jeg ryddet det verste rotet (men kommer man på så kort varsel får man tåle litt også) og støvsugd stua.

Anonymkode: 883a0...329

Satt over kaffe og rydda litt i gangen. Har to ungdommer i hus som setter ifra seg alt midt i den bittelille gangen vår. Jeg har lært meg til å bare skræve over, men geit å slenge noen sko oppi boksene vi har noen cm unna og kaste skolesekkene inn på rommet deres. Greit å ikke snuble i alt og tar meg noen få sekunder å få det greit på. 

Men, kommer folk på uplanlagt besøk så er jeg ikke engasjert med å rydde eller styr. Mine foreldre kom innom ista, da måtte jeg skyve ting på kjøkkenbordet så pappa fikk saatt ned kaffe koppen sin. Det var ikke bare rot der selv om det var mange ting som bare var på mellomstasjon der. Dattra dro frem kalendergavene hun hadde ordnet til typen tidligere, så slapp lillesøster av endel ting  som jeg må sy/lappe så da ble det plutselig bomba der. Pappa humra over rotet, men mamma så det ikke var rot og syns det var koselig å se. Hadde det vært andre som kom hadde vi satt oss i sofaen istede, men jeg kjenner mine foreldre så godt at det ikke er lurt. (Mamma må vise, forklare, se på så mye hele tiden så hu spretter opp og ned og vi alle må bevege oss mye. Så da er kjøkkenbordet best)

Anonymkode: 887fa...d23

Annonse

Jeg er HI i den andre tråden.

Til vanlig ville jeg ha sent SMS tilbake hvor det stod "kaffe eller te?" Så ville jeg hengt opp et par jakker til ungene som lå på gulvet i gangen, satt noen sko på plass i skohyllen, og gått over doringen på badene med en våtservietter. 

Men noen ganger skjer ting som snur ting på hodet.

Anonymkode: 4cacc...6f9

Ville ryddet litt i gangen og evt. støvsuget. Ville deretter ryddet stuebordet for leker, ryddet litt på kjøkkenet (åpen løsning) og så vasket do/vask. Så ville jeg skiftet til noe annet enn koseklær, børstet håret og tatt på leppestift. Hvis tid, ville jeg støvsuget stue/kjøkken og funnet noe å servere.

Anonymkode: 9c368...50e

Panikkrydder 🤣, neida, setter på kaffe og tar opp noe fra fryseren eller finner frem litt kjeks/sjokolade . Har skjedd flere ganger hos oss, svigers bor 1 time unna, men hvis de er på shopping på storsenteret som er ca 20 min fra oss, så pleier de å stikke innom, de sender ringer når de er ferdige på shopping. Pleier ikke å se så ille ut, men litt er det alltid. 

Anonymkode: bc183...73e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...