Gå til innhold

Lav oksygenmetning - symptomer?

Anbefalte innlegg

Er det noen som har hatt barn med litt lav oksygenmetning her som kan si noe om evt. symptomer?

Barnet mitt har nylig hatt korona og har i tillegg ganske kraftig astma (men er godt medisinert). Siden barnet fortsatt var slapp, irritabel og grinete og tett i brystet, var vi hos legen i underkant av to uker etter sykdomsstart. Oksygenmetningen var da på 92 og legen sa at det var greit nok. Lurer på hvilke symptomer jeg evt kan legge merke til selv hvis oksygenmetningen skulle bli enda lavere? 

Anonymkode: 518ac...52b

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435029-lav-oksygenmetning-symptomer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Datteren min hadde oksygenmetning på 54 på det verste da hun var innlagt med dobbeltsidig lungebetennelse, infeksjon og alvorlig astma i bunn. Hun hadde veldig (!!!) hurtig respirasjon, var helt bleik, nesten gråblå i huden og bare lå der. Ville fulgt nøye med på respirasjon. 

Anonymkode: 766af...fb9

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Datteren min hadde oksygenmetning på 54 på det verste da hun var innlagt med dobbeltsidig lungebetennelse, infeksjon og alvorlig astma i bunn. Hun hadde veldig (!!!) hurtig respirasjon, var helt bleik, nesten gråblå i huden og bare lå der. Ville fulgt nøye med på respirasjon. 

Anonymkode: 766af...fb9

Takker for svar! Det er rask respirasjon du tenker på eller astmasymptomer?

Da legen målte oksygen på 92 kunne han ikke høre astmasymptomer da han lyttet, men barnet hadde fått  to puff ventoline noen timer før. Det er det jeg synes er ubehagelig, at oksygen var på 92 uten at vi hørte noe spesielt verken på pusten eller ved lytting på lungene. Får meg til å lure på om oksygen kan gå ytterligere ned uten at jeg får det med meg.

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Blek hud, kalde hender, dårlig pust. 

Kjøp deg en oximeter hvis du er usikker, de koster ikke all verdens. 

Anonymkode: 2e000...28e

Takk! 

Ja, skal bestille, tenkte jeg. De som kan brukes på småbarn selges ikke på apoteket og det er jo litt leveringstid, så greit å vite hva jeg skal se etter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...