Gå til innhold

The handsmaids tales

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes den er utrolig bra, boka like så. Det som er mest fasinerende er bakgrunnen om at dette foregår et såkalt vestlig land, der slike ting kan skje bare mange nok folk er religiøst ekstreme. Da tenker jeg feks på Tyskland under 1930-1940 tallet, hvor det igjennom massesuggesjon, kontroll og religiøse  storhetstanker "Gud er med oss" gjorde det mulig at massemord på millioner av uskyldige mennesker kunne skje. 

Østerdølen skrev (2 timer siden):

Jeg synes den er utrolig bra, boka like så. Det som er mest fasinerende er bakgrunnen om at dette foregår et såkalt vestlig land, der slike ting kan skje bare mange nok folk er religiøst ekstreme. Da tenker jeg feks på Tyskland under 1930-1940 tallet, hvor det igjennom massesuggesjon, kontroll og religiøse  storhetstanker "Gud er med oss" gjorde det mulig at massemord på millioner av uskyldige mennesker kunne skje. 

Mye likt hva som skjer i usa nå. Skremmende. 

Anonymkode: 1a601...c14

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Boka er jo utrolig god, oppfølgen også. Atwood er en fantastisk forfatter. Hvorfor mener du boka er dårlig?

Anonymkode: fa0f1...78d

Tror mange som har hoppet på boktrender som f.eks Fifty shades of grey har helt andre forventninger til en bok som blir filmatisert på denne måten. De er ofte lite kjent med god litteratur da de er vant til handlingsdrevne spenningsbøker. Folk leser av ulike grunner, lett underholdning er helt legitimt men en kan kanskje heller si «denne boka var ikke noe for meg». 

Anonymkode: 04b94...575

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Boka er jo utrolig god, oppfølgen også. Atwood er en fantastisk forfatter. Hvorfor mener du boka er dårlig?

Anonymkode: fa0f1...78d

Jeg har et dårlig forhold til Atwood generelt, har lest mye for å finne det andre er begeistret for, men hun fenger ikke.  Har lest Handmaid, Alias Grace, Blind Assassin, Year of the Flood etc men nå gidder jeg ikke mer, det er plikt og ønske om å vite, men Ingen glede.

Anonymkode: 3ee9a...c2c

Jeg synes boka var bra, men likte Cat's eye mye bedre. 

Jeg likte sesong 1 godt, og kanskje 2. Men så ble det bare elendighets-onanering. Og jeg ble lei av de lange nærbildene av hovedpersonen hvor hun så bekymret/trist/vemodig/etc

Anonymkode: 7a6a6...ab1

Annonse

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Er det mulig? Noe så sykt? 

Den er så provoserende og blir så forbanna av å se på, men allikevel må jeg se hva som skjer. Hva synes dere som har sett den om den? 

Anonymkode: 9eb85...89f

Kongeserie! Du må bare la være å se på den om det ikke skal mer til for å provosere deg. Hold deg til barnetv. 

Anonymkode: 9ba0b...f69

Jeg har likt en del av det Atwood har skrevet, både Handmaid's tale og Cat's Eye likte jeg godt. Derimot har jeg ikke sansen for de mer ekstreme science fiction-aktige bøkene hennes, Year of The Flood og så videre. Jeg har ikke noe i mot en god dystopi, men her syns jeg det virker som hun finner på en masse urealistiske ting som ikke henger sammen bare for å gjøre det verst mulig.

Jeg leste boken da jeg var 17 år, to år etter den kom ut. Jeg syntes det var skremmende lesning. Andre, bortsett fra hun som godt voksne som anbefalte meg å lese den, mente dette bare var sprøyt, totalt urealistisk, at det aldri kunne skje i en moderne verden osv. Jeg prøvde å si at slike samfunnsdreininger skjer først i det små og så lar seg utvikle om folk ikke følger med.

Jeg har ikke ønsket å se serien, men jeg tror fremdeles dette er en bok som dessverre nærmer seg en sannhet flere steder.

Anonymkode: c79e8...250

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Kongeserie! Du må bare la være å se på den om det ikke skal mer til for å provosere deg. Hold deg til barnetv. 

Anonymkode: 9ba0b...f69

Synes den er litt sær og spesiell, men kommer til å se den ferdig. Sett bedre en dette. 

Anonymkode: 9eb85...89f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...