Gå til innhold

Dere som kan noe om ufør-prosess

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger litt hjelp. Etter en ulykke sliter jeg med konstante smerter i varierende grad. Jeg har klart å komme meg opp i 40% jobb takket være en slektning som lar meg jobbe når jeg klarer. Nå er tiden med arbeidsavklaringspenger i ferd med å opphøre, og jeg har forstått det slik at jeg må søke om uføretrygd for de resterende 60%.

Jeg er så redd for å få nei! Hva hvis de sier at jeg må ta en kontorjobb der jeg ikke trenger å bruke kroppen? Hvordan kan jeg få dem til å forstå at det ikke er sånn det fungerer? At jeg trenger å få jobbe når jeg ikke har like vondt, men at jeg ikke klarer å konsentrere meg om noe fornuftig de gangene kroppen banker av smerte? 

Anonymkode: eb695...843

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må si det til veilederen din, til legen som skal skrive legeerklæring osv. Jeg regner jo merd at du har hatt samtaler med veilederen din om dette underveis i attføringsløpet. Skriv ev. dagbok over hvordan du fungerer fra dag til dag og del den med veilederen din. Bare et par setninger hver dag. F. eks. "våken i 4 timer i natt. Sovnet rundt 5.30. Tatt xx medisin. Sliter med konsentrasjonen" eller "God dag. Fikk gjennomført det jeg ønsket. Var på jobb fra 10.15 - 15." Det viser svingningene i formen din også.  Jeg gjorde det under mitt attføringsløp. Jeg er 50% ufør. 

Anonymkode: fb647...437

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...