Gå til innhold

Inspirert: Har du noen i din nærhet som gir helt snodige julegaver?

Anbefalte innlegg

Jeg kan starte. Svigermor har helt siden barna ble født ikke trodd på oss når vi har sagt hvilken størrelse i klær de bruker. Hun har derfor så godt som alltid kjøpt altfor store plagg. Den jula minste var 6 måneder fikk han snekkerbukse i str. 8 år. I romjula lurte hun på hvorfor han ikke hadde den på seg. Vi sa jo, som sant var, at buksa var dobbelt så lang som ungen. Da mente hun at det bare var å brette opp beina. Nå som alle er i tenårene kjøper hun xxl til alle, for de er høyere enn henne og derfor mener hun at de må ha store størrelser. De bruker str S, M og M. For å være sikre på at vi ikke bytter så klipper hun av lappene. 

Anonymkode: 7430a...758

Fortsetter under...

Her er problemet motsatt. Svigermor kjøper alltid for små klær selv om hun spør om størrelse før hin kjøper. Sier jeg str 140, kjøper hun 128/134 til yngste…

Anonymkode: e6fdc...181

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Her er problemet motsatt. Svigermor kjøper alltid for små klær selv om hun spør om størrelse før hin kjøper. Sier jeg str 140, kjøper hun 128/134 til yngste…

Anonymkode: e6fdc...181

Samme her, tror det er fordi hun selv måtte gå i for store klær som liten, derfor kjøper hun kun klær som passer ett par uker, eller er for små fra start. Pleier ta litt hardt i på størrelsene, det fungerer stort sett her. 

Anonymkode: 5e6ce...fb1

Min mann har en grandtante som ga ungene gaver noen år. Da de eldste, begge gutter, var henholdsvis 5 mnd og 2,5 år fikk yngste en rosa lue i str. 6 år med teksten "Sweet girl", og eldste en lilla body i str 56 med teksten "Mormors godklump". 

Anonymkode: b2a06...aeb

Annonse

Svigerinnen min gir alltid hjemmelagde gaver som er på nivå med barnehage/barneskole. Kommer mye rart derfra. 

Et år fikk vi en hjemmelaget "skål" av gips fra apoteket, pålimt et par høstblader. Ganske sikker på at min 6-åring kunne laget den penere. 

Hun har ingen barn og sitter da og pusler med disse tingene. 

Et år hadde hun vær i gjenbruksbutikken og kjøpt en gammel pute i korssting. Hun hadde tatt opp sømmen rund, fjernet bakstykket og brettet broderiet og sydd rundt tre kanter og sydd på et langt bånd så det ble en liten veske.

Dame i 40 årene dette, og jeg er nesten 100% sikker på at det ikke er kødd engang, hun synes hun er flink med DIY

Vi andre smiler alltid godt av hennes gaver da, vet aldri hva som kommer derfra. Det er jo morsomt.

Anonymkode: a39bd...a27

Jeg hadde en helt herlig grandtante vi kalte moster. Hun var lærerinne, ble aldri gift, og kunne skli rett inn i Fanny og Alexander. Hun elsket portvin og kongefamilien, og hvert år fikk absolutt alle, gammel som ung, den samme boken. Som regel var det en biografi omhandlende et medlem av den norske eller britiske kongefamilien. I vår familie ble det da fem utgaver av samme bok. Moster var fantastisk❤️

Anonymkode: 8f765...7d1

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Svigerinnen min gir alltid hjemmelagde gaver som er på nivå med barnehage/barneskole. Kommer mye rart derfra. 

Et år fikk vi en hjemmelaget "skål" av gips fra apoteket, pålimt et par høstblader. Ganske sikker på at min 6-åring kunne laget den penere. 

Hun har ingen barn og sitter da og pusler med disse tingene. 

Et år hadde hun vær i gjenbruksbutikken og kjøpt en gammel pute i korssting. Hun hadde tatt opp sømmen rund, fjernet bakstykket og brettet broderiet og sydd rundt tre kanter og sydd på et langt bånd så det ble en liten veske.

Dame i 40 årene dette, og jeg er nesten 100% sikker på at det ikke er kødd engang, hun synes hun er flink med DIY

Vi andre smiler alltid godt av hennes gaver da, vet aldri hva som kommer derfra. Det er jo morsomt.

Anonymkode: a39bd...a27

Det må være en slektning av min kusine. Et år fikk vi alle "lommebok" brettet av gamle melkekartonger som gave i et selskap. Hun hadde da sittet og brettet over 30 slike til voksne mennesker. Jeg har aldri sett noen av dem i bruk.

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Min søster gav meg et brannteppe. Det synes jeg var en litt pussig julepresang.

Anonymkode: 3dc41...fb5

Det er jo en veldig fin presang!

Anonymkode: 02433...1ed

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Bh i julegave hos svigermor, i 5 størrelser større en det jeg bruker 🤣

Anonymkode: 6077f...254

Hun tenkte nok at det var til dine fremtidige silikonpupper😆

Anonymkode: e3d31...421

Annonse

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Det synes jeg var en genial julepresang 🙈

Anonymkode: 7ef15...b17

Det var både omtenksomt og en fin gave, syns jeg.

Anonymkode: 591c9...ae9

Det er jo en livsnødvendig ting om uhellet er ute. Hadde blitt veldig glad for det.

Anonymkode: 965c2...690

Det er jo en gave man håper man aldri vil ha behov for, men akk så smart gave 😊

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Det må være en slektning av min kusine. Et år fikk vi alle "lommebok" brettet av gamle melkekartonger som gave i et selskap. Hun hadde da sittet og brettet over 30 slike til voksne mennesker. Jeg har aldri sett noen av dem i bruk.

Skulle gjerne sett en slik lommebok. 😂

Anonymkode: 08c50...ee3

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Tante har også brettet de lommebøkene, men ikke som eneste gave, hun la penger i dem. Da var de en morsom innpakking av penger, ikke en gave i seg selv. 

Mamma hadde en venninne som kjøpte gaver til hele familien vår. Dette var før internet, men hun kjøpte alle gangene på postordre og ingenting var pent eller mulig å bruke til noe og i tillegg luktet det innrøyka etter å ha ligget noen uker hjemme hos henne. Men morsomt hvert år å se hva hun hadde funnet på. 

Anonymkode: 97490...b6d

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Det er jo en veldig fin presang!

Anonymkode: 02433...1ed

Jeg sier ikke at det er en billig presang. Men det er jo som å gi røykvarsler eller brannslukningsapparat til noen som ikke har ønsket seg det. Og det synes jeg er en veldig rar julepresang!

Haha, alle dere som synes brannteppe var genialt 🙈. Vi har tydeligvis veldig ulik oppfatning av hva en julegave er. For det første er det lurt å tenke at det skal være noe en person faktisk ønsker seg. En totalt praktisk og ukoselig ting som feks en dobørste, et pakke med spiker eller vaskepulver er alle nyttige ting. Men jeg vil jo ikke ha det i julegave! Folk skaffer seg slike ting selv. 

Også er det sikkert noen som faktisk ønsker seg det. Da er det noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...