Gå til innhold

Finne min tante

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har prøvdt i flere timer å søke på nettet om info om min tante. Jeg finner ikke ut noen ting eller noe på navnet hennes. Er det noen her inne som har peiling på slike ting? Hun forlot vår familie for mange år siden og ønsket ikke kontakt. Men nå har det kommet opp noe urovekkende og jeg må finne henne. Hva/hvor kan jeg få denne innformasjonen? Er som hun aldri har eksistert! 

Anonymkode: 4f52f...c2e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke, men det er en serie som heter "ukjent arving" som gikk på NRK, og de var utrolig flinke.
De var blant annet innom riksarkivet i flere av episodene.
Kanskje du kan se noen episoder på nrk.no for å få noen tips til hvor du kan begynne å lete

Anonymkode: 95f75...81e

Skrevet

Kan jo være hun har giftet seg, fått nytt navn, skilt seg, giftet seg igjen - eller bare byttet helt navn. Eller flyttet til utlandet?

Om du vet hvor/når hun giftet seg kan du kanskje sjekke ut fra det? Ev. om hun har fått barn og de er så gamle at du kan finne dem?

Frelsesarmeen kan også hjelpe deg.

Anonymkode: 34cea...e52

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Kan jo være hun har giftet seg, fått nytt navn, skilt seg, giftet seg igjen - eller bare byttet helt navn. Eller flyttet til utlandet?

Om du vet hvor/når hun giftet seg kan du kanskje sjekke ut fra det? Ev. om hun har fått barn og de er så gamle at du kan finne dem?

Frelsesarmeen kan også hjelpe deg.

Jeg vet at hun ikke har giftet seg eller fått flere barn. Har hørt hun har flyttet til utlandet men samboeren bor fremdeles i norge. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vet at hun ikke har giftet seg eller fått flere barn. Har hørt hun har flyttet til utlandet men samboeren bor fremdeles i norge. 

Har du prøvd å få kontakt med samboeren?

Anonymkode: de621...6d3

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Jeg vet ikke, men det er en serie som heter "ukjent arving" som gikk på NRK, og de var utrolig flinke.
De var blant annet innom riksarkivet i flere av episodene.
Kanskje du kan se noen episoder på nrk.no for å få noen tips til hvor du kan begynne å lete

Anonymkode: 95f75...81e

Ja har sett på det.. 

kanskje se litt mer. Hun bruker ikke sosiale medier og har budd skjermet de siste 20 årene. Kan ikke kontakte samboeren for han vil aldri oppgi noen ting. Han har hjernevasket henne og er en psykopat

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Har du prøvd å få kontakt med samboeren?

Anonymkode: de621...6d3

Kan ikke ta kontakt med han da han vil ikke at vi skal finne henne. En skikkelig psykopat som har hjernevasket henne

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Kanskje du kan greie å finne ut hvem samboerens foreldre eller søsken eller barn er - og så kontakte en av dem, forklare at det ikke kan gå via samboer, at det er veldig viktig for dere å få direkte kontakt med tante nå?

Skrevet

Hvis du/dere med sikkerhet vet at samboeren er psykopat, så er det en mulighet å snakke med politiet om denne saken også, spesielt om dere har hatt mistanke om vold tidligere (kan jo være psykisk vold også). At dere er bekymret for henne og nå av en viktig annen grunn trenger å komme i kontakt med henne og spørre om hvordan dere best kan gå frem.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hvis du/dere med sikkerhet vet at samboeren er psykopat, så er det en mulighet å snakke med politiet om denne saken også, spesielt om dere har hatt mistanke om vold tidligere (kan jo være psykisk vold også). At dere er bekymret for henne og nå av en viktig annen grunn trenger å komme i kontakt med henne og spørre om hvordan dere best kan gå frem.

Vi har prøvdt før uten noen hell desverre. Vi har prøvdt å besøke henne men hun rømmer rett inn i huset og ringer til politiet. Dette er noen år siden. Hun har blitt hjernevasket totalt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Kanskje du kan greie å finne ut hvem samboerens foreldre eller søsken eller barn er - og så kontakte en av dem, forklare at det ikke kan gå via samboer, at det er veldig viktig for dere å få direkte kontakt med tante nå?

Vi har noe vi skal bruke/gjør først og håper at det går bra. Ellers må vi gå videre med saken med tanke på hennes sikkerhet.

Skrevet

Melde henne savnet hos politiet og overlate til dem å formidle det dere må få sagt? Det er hennes rett å holde seg borte fra dere. 

Anonymkode: 0838a...bbd

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Melde henne savnet hos politiet og overlate til dem å formidle det dere må få sagt? Det er hennes rett å holde seg borte fra dere. 

Anonymkode: 0838a...bbd

Ja det er helt sant, vi ønsker kun å vite at alt er bra med henne. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...