Gå til innhold

Katten tør ikke gå ut lengre! Hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Katten min er en 1,5 år gammel hunnkatt som ELSKER å være ute! Hun kunne være ute hele dagen, komme hjem og spise, og rett ut igjen. Etter noen harde slagsmål med en nabokatt har hun nå blitt livredd, og ikke utenfor døren på to uker. Hun trives ikke med å Være inne, har for mye energi og jakter nå på tærne våre. Hvordan kan jeg få henne ut igjen? 

Anonymkode: 4405e...ffc

Skrevet

Jeg ville tatt henne med ut og vært mye ute sammen med henne, brukt hele hagen, jobbet i hagen. Og kommer nabokatten kan du sette en grense for den. Katter er ganske lydhøre for kroppsspråk og stemmeleie og bruk av øyne, så gjør du det rett så tror jeg nabokatten ikke lenger vil se på deres hage som sin. Kan nok være du må gjøre det en del, men det er det jo verdt.

Anonymkode: fd9d4...661

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ville tatt henne med ut og vært mye ute sammen med henne, brukt hele hagen, jobbet i hagen. Og kommer nabokatten kan du sette en grense for den. Katter er ganske lydhøre for kroppsspråk og stemmeleie og bruk av øyne, så gjør du det rett så tror jeg nabokatten ikke lenger vil se på deres hage som sin. Kan nok være du må gjøre det en del, men det er det jo verdt.

Takk for tips. Skal jeg lukke katteluka når vi er ute dA, hvis ikke løper hun rett inn igjen. Eller er det dyreplageri? Den hersens nabokatten løper hver gang den ser meg, så den vet hva jeg mener. Likevel kommer den stadig for å se etter min katt. Stikker det digre hodet sitt foran katteluka som et skummelt monster, og katten vår freser av redsel inni huset.

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Takk for tips. Skal jeg lukke katteluka når vi er ute dA, hvis ikke løper hun rett inn igjen. Eller er det dyreplageri? Den hersens nabokatten løper hver gang den ser meg, så den vet hva jeg mener. Likevel kommer den stadig for å se etter min katt. Stikker det digre hodet sitt foran katteluka som et skummelt monster, og katten vår freser av redsel inni huset.

Stakkars pus. Plagsom nabokatt 😢 hva med luftegård? 

Anonymkode: 8a1d1...635

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Den er jammen frempå!

Jeg kunne funnet på å sette meg rett ved katteluka, på innsiden, men slik at nabokatten ikke visste jeg var der, og når den kom, da ville jeg brølt og slått i luka. Da tviler jeg på at den kommer tilbake.

Hvis du går ut sammen med egen katt og er ute med den, da ville jeg nok stengt katteluka og brukt mye tid med katten, kanskje sittet på trappa lenge og kost med den.

Stakkars pusen din 😻

Her jeg bor er det mange katter i nabolaget. Ene nabokatten anså huset jeg bodde i som sitt område. Jeg var venn med en annen nabokatt. En mørk høstkveld satt jeg nært vinduet og skvatt omtrent i taket av et grusomt skrik rett utenfor og en bevegelse. Det var den vennligste nabokatten som skrek om hjelp, spratt opp i luften igjen for å se om jeg så den og spurtet så til min verandadør. Kunne nesten høre den sukke lettet ut da jeg åpnet døren og gikk ut til den. Den store andre nabokatten satt da på hjørnet og så på, jeg snakket til den, klappet den redde, og så tuslet storkatten tilbake rundt hjørnet, og den redde sprang hjem til sitt. Men det virket som om storkatten etter det ikke var like hissig på den andre, derfor jeg tenker det kanskje kan være positivt om du viser deg ute med din katt og at du "markerer din eiendom".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...