Gå til innhold

Hjelp! Må til Oslo!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Museet åpnet i sommer.....

Anonymkode: 4dd8b...d03

Jada. Men typisk Oslo likevel

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Stresset skaper du selv.  
det heter i Vika . 

Anonymkode: 3f221...8e3

Eller på

Anonymkode: 9975b...7f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier du skal på kurs, da er du neppe den eneste som skal på dette kurset.
Det jeg hadde gjort var å kontakte andre som også skal på kurset og foreslått å møtes på en eller annen pub hvor man kan leie shuffleboard. Hadde foreslått at vi kunne kose oss og spilt.

NB: Dersom du ikke drikker, det selges også alkoholfritt på puber

Anonymkode: 7f070...a47

Skrevet

Du får ta linje 1 mot Frognerseteren og gå av på Vettakollen eller Midtstuen. Da er det akkurat som om du er i Eidsvoll eller Nittedal. Tro meg. Jeg bor i Holmenkollen nå, og kommer fra Eidsvoll. Same same. Men ærlig takt skjerp deg. Du bor på et hotell midt i sentrum. Hvis du skal så langt av sted at det ikke minner om by lenger kan du like gjerne ta de 40 minuttene og dra hjem. Gå ut og spis en bedre middag. Kjelleren på Statholdergaarden skuffer aldri og er rett ved hotellet ditt. 

Anonymkode: cd46a...d57

Skrevet

Hvis du ikke vil gå på museum, så kan du for eksempel gå på kino, restaurant eller bli på hotellet. Dette er aktiviteter som gjøres verden over, og derfor ikke mer typisk Oslo enn typisk Arendal og Chicago.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Du får ta linje 1 mot Frognerseteren og gå av på Vettakollen eller Midtstuen. Da er det akkurat som om du er i Eidsvoll eller Nittedal. Tro meg. Jeg bor i Holmenkollen nå, og kommer fra Eidsvoll. Same same. Men ærlig takt skjerp deg. Du bor på et hotell midt i sentrum. Hvis du skal så langt av sted at det ikke minner om by lenger kan du like gjerne ta de 40 minuttene og dra hjem. Gå ut og spis en bedre middag. Kjelleren på Statholdergaarden skuffer aldri og er rett ved hotellet ditt. 

Anonymkode: cd46a...d57

Det tar 40 min å kjøre, men jeg skal altså ikke kjøre, men ta tog. Toget bruker nesten en time, og går ikke om morgenen søndag så jeg rekker å være der til 9. ta baner og slikt tør jeg faktisk ikke. Mister retningssansen. Eidsvoll er mye større enn her jeg bor

Den perfekte mor, påan igjen skrev (1 minutt siden):

Hvis du ikke vil gå på museum, så kan du for eksempel gå på kino, restaurant eller bli på hotellet. Dette er aktiviteter som gjøres verden over, og derfor ikke mer typisk Oslo enn typisk Arendal og Chicago.

Nei, men hvis man skal foreslå noe for folk som skal til Oslo, så er et alltid det som foreslås. Jeg vil helst unngå det

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Det tar 40 min å kjøre, men jeg skal altså ikke kjøre, men ta tog. Toget bruker nesten en time, og går ikke om morgenen søndag så jeg rekker å være der til 9. ta baner og slikt tør jeg faktisk ikke. Mister retningssansen. Eidsvoll er mye større enn her jeg bor

Nei, men hvis man skal foreslå noe for folk som skal til Oslo, så er et alltid det som foreslås. Jeg vil helst unngå det

Det vil man vel foreslå uansett hvilken by for skal til?

Skrevet

Gå på Klingenberg kino, i sal 1, har de fått veldig gode seter, og man kan kjøpe vin. Så da kan du kose deg med film, og vin.

Anonymkode: ac516...872

Skrevet

Gå en tur i slottsparken, der er det fint om høsten. 

Anonymkode: d88b3...8e9

Skrevet
Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Der har jeg vært mange ganger

Du vet det er bygget nytt museum, ikke sant? Der har du ikke vært mange ganger. 

Anonymkode: 492a7...273

Skrevet
Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Nja.. den gang jeg var der, så synes jeg ikke det var så spennende. Alt for mye kjent kunst. Er mer høstutstilling-type

Du vet ikke hva du snakker om! Dette er også nytt, og helt fantastisk. Det er ikke lov å være så tett!!

Skrevet

Dette er jo bare tull. Enten så tar du deg en tur ut i byen eller så koser du deg på hotellrommet. Så stort problem kan det umulig være. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jo. Jeg var det mye som ungdom og ung voksen

Godt gjort siden Munch nettopp åpnet. Gratulerer med å ligge foran alle i løypa. 

Skrevet
*Miss Marple* skrev (25 minutter siden):

Dette er jo bare tull. Enten så tar du deg en tur ut i byen eller så koser du deg på hotellrommet. Så stort problem kan det umulig være. 

Halleluja! 

Anonymkode: 2d8ba...7f9

Skrevet

Hva liker du? Hvilke interesser har du?

Anonymkode: 899c3...7e4

Skrevet

Gå på hotell Bristol, kjøp deg en kopp kakao og sitt i Bibliotekbaren og kos deg. Ellers vet jeg ikke helt hva du mener med typisk Oslo. Gater? Kafeer? Folk? 

Skrevet

40 min er kortere en mange har i daglig pendling, og i helgene er det ikke trafikk en gang. Hvis du virkelig ikke utstår byen ville jeg heller brukt pengene på transport enn hotell. Men hvis du allikevel vil reise; hva liker du å gjøre? Vil du ha natur eller kultur? Er det noen andre der du kan finne på noe med? I «verste» fall kan du kjøpe litt vin og en bok, og ta en rolig kveld på hotellet. I mine øyne blir Oslo bare bedre og bedre. Jeg gleder meg til hver gang jeg kan dra dit, men vi er alle forskjellige. Oslo City har forresten suburbia-vibber. Føles akkurat som kjøpesentrene i Ski, Strømmen, Moss etc. 

Anonymkode: bebcb...592

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

40 min er kortere en mange har i daglig pendling, og i helgene er det ikke trafikk en gang. Hvis du virkelig ikke utstår byen ville jeg heller brukt pengene på transport enn hotell. Men hvis du allikevel vil reise; hva liker du å gjøre? Vil du ha natur eller kultur? Er det noen andre der du kan finne på noe med? I «verste» fall kan du kjøpe litt vin og en bok, og ta en rolig kveld på hotellet. I mine øyne blir Oslo bare bedre og bedre. Jeg gleder meg til hver gang jeg kan dra dit, men vi er alle forskjellige. Oslo City har forresten suburbia-vibber. Føles akkurat som kjøpesentrene i Ski, Strømmen, Moss etc. 

Hva er suburbia-vibber?

Anonymkode: a76f2...99d

Skrevet

Du vet ikke hva du snakker om! Dette er også nytt, og helt fantastisk. Det er ikke lov å være så tett!!

Maleriene er ikke nye

sug lut skrev (1 time siden):

Godt gjort siden Munch nettopp åpnet. Gratulerer med å ligge foran alle i løypa. 

Og maleriene er helt nye også?

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Hva liker du? Hvilke interesser har du?

Mest interesser som ikke passer i et bysentrum… sånn egentlig. Liker stillhet.. men jeg bør jo komme meg ut når jeg først er der. Har interesser som å gå turer i skogen og gjerne steder det ikke er mye folk. Liker å lese, så det kommer jeg uansett til å gjøre. Men kan ikke fordra å se på tv, så da kan det bli skikkelig kjedelig på et hotellrom.

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Kjenner ingen som skal dit sammen med meg, men blir jeg kjent med noen, så går jeg jo ut med dem så klart. Kjøpesenter er ikke min greie.

40 min er med bil, ikke med bil og tog. Det tar nesten 1,5 timer. Kjører ikke i Oslo. Der vil jeg nok erte på meg 98% av andre bilister. Og så koster det skjorten i parkering. Togbilletten koster 110 hver vei.

Interessert i både natur og kultur. Tenkte å gå en tur til Akershus. Har lest boken «slavene på Akershus», så litt lyst til å se stedet de forteller om. Det har jo en vanvittig lang og trist historie, men vet ikke om det er åpent.

Jeg betaler ikke for hotellet selv. Det gjør arbeidsgiveren min. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Mest interesser som ikke passer i et bysentrum… sånn egentlig. Liker stillhet.. men jeg bør jo komme meg ut når jeg først er der. Har interesser som å gå turer i skogen og gjerne steder det ikke er mye folk. Liker å lese, så det kommer jeg uansett til å gjøre. Men kan ikke fordra å se på tv, så da kan det bli skikkelig kjedelig på et hotellrom.

Så det du sier, er at du helst vil gjøre det samme i Oslo som du gjør hjemme? Det går kjapt å komme seg opp i marka, men du må ta en eller annen form for kollektivtransport for å komme dit. Og folk må du nesten forvente på en lørdag ettermiddag/kveld i sentrum av en by med 700 000 innbyggere pluss turister. Du gjør det ikke litt vanskelig for deg selv her, kanskje?

Anonymkode: 6da90...765

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Du vet at Oslo ligger rett inntil marka?
En kort tur med t-banen linje 1 til Frognersetra og du har stillhet og skog

Anonymkode: 7f070...a47

Skrevet

Maleriene er ikke nye

Og maleriene er helt nye også?

Kjenner ingen som skal dit sammen med meg, men blir jeg kjent med noen, så går jeg jo ut med dem så klart. Kjøpesenter er ikke min greie.

40 min er med bil, ikke med bil og tog. Det tar nesten 1,5 timer. Kjører ikke i Oslo. Der vil jeg nok erte på meg 98% av andre bilister. Og så koster det skjorten i parkering. Togbilletten koster 110 hver vei.

Interessert i både natur og kultur. Tenkte å gå en tur til Akershus. Har lest boken «slavene på Akershus», så litt lyst til å se stedet de forteller om. Det har jo en vanvittig lang og trist historie, men vet ikke om det er åpent.

Jeg betaler ikke for hotellet selv. Det gjør arbeidsgiveren min. 

Ta med deg en god bok opp til Frognerseteren. Prøv gjerne eplekaka. Flotte turstier innover marka.
Ellers er det fint å gå langs Akerselva. Ta trikken opp til Biermannsgate, ta en kaffe på Hønse-Lovisas hus og gå  nedover langs elva. Kanskje innom Mathallen for å kjøpe noe snacks til kvelden. 

Det nye Nasjonalmuseet er nydelig. Museene i Botanisk hage er også flotte hvis du liker naturvitenskap. Historisk museum ligger midt i byen, og er verdt et besøk. 
Det jeg virkelig anbefaler er å legge igjen fordommene hjemme. Det har skjedd mye positivt med byen de siste årene, og den er langt mer hyggelig og sjarmerende nå enn for få år siden. Kanskje ser du Oslo med nye øyne, eller så finner du ut at byen fortsatt ikke er noe for deg. Uansett skal det godt gjøres å ikke finne noe å kose seg med en kveld. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ta med deg en god bok opp til Frognerseteren. Prøv gjerne eplekaka. Flotte turstier innover marka.
Ellers er det fint å gå langs Akerselva. Ta trikken opp til Biermannsgate, ta en kaffe på Hønse-Lovisas hus og gå  nedover langs elva. Kanskje innom Mathallen for å kjøpe noe snacks til kvelden. 

Det nye Nasjonalmuseet er nydelig. Museene i Botanisk hage er også flotte hvis du liker naturvitenskap. Historisk museum ligger midt i byen, og er verdt et besøk. 
Det jeg virkelig anbefaler er å legge igjen fordommene hjemme. Det har skjedd mye positivt med byen de siste årene, og den er langt mer hyggelig og sjarmerende nå enn for få år siden. Kanskje ser du Oslo med nye øyne, eller så finner du ut at byen fortsatt ikke er noe for deg. Uansett skal det godt gjøres å ikke finne noe å kose seg med en kveld. 

Og siden du liker å lese er jo det nye biblioteket et must. 

Skrevet

Det nye Deichmanske bibilotek er flott.

Skrevet

Bli på hotellrommet, det høres ut som det er best ut ifra svarene dine her. Bestill noe mat gjennom foodora og nyt alenetid. I og med at du er her på forumet regner jeg med at du har barn hjemme, så det må være deilig med en kveld alene. 

Anonymkode: 3d595...646

Skrevet

Oslo har fått nytt Munch-museum og nytt nasjonalmuseum i gangavstand. Gå dit!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...