Gå til innhold

Hjelp! Må til Oslo!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Obligatorisk kurs i Oslo. Har mye dødtid i morgen kveld, og liker ikke Oslo spesielt godt. Bor ikke mer enn 40 min unna byen, men har aldri vært det etter jeg ble voksen. Finner byen stygg, stressende og kjedelig sånn egentlig. Jeg liker ikke mye folk, og det er det jo i byer, og jeg må dit. Men jeg gidder heller ikke sitte inne på et hotellrom i 7 timer.

Så… i kort gange fra stortinget. Hvor finner man et sted som ikke er typisk Oslo?

Anonymkode: 9975b...7f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
sug lut skrev (Akkurat nå):

Bli hjemme. 

Obligatorisk betyr at man må delta…

Skrevet

Slå deg til ro på hotellet med bok, Netflix, håndarbeid eller noe annet. Turen kan du ta i marka, eller du kan rusle rundt på Akershus Festning. Oslo kan være fint.

Anonymkode: 9e67d...5ae

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Obligatorisk betyr at man må delta…

Obligatorisk å overnatte der?

Anonymkode: a76f2...99d

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Obligatorisk kurs i Oslo. Har mye dødtid i morgen kveld, og liker ikke Oslo spesielt godt. Bor ikke mer enn 40 min unna byen, men har aldri vært det etter jeg ble voksen. Finner byen stygg, stressende og kjedelig sånn egentlig. Jeg liker ikke mye folk, og det er det jo i byer, og jeg må dit. Men jeg gidder heller ikke sitte inne på et hotellrom i 7 timer.

Så… i kort gange fra stortinget. Hvor finner man et sted som ikke er typisk Oslo?

Bli på hotellrommet 

Anonymkode: 3f221...8e3

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Du bor 40 min fra byen som du sier. Bli med på det du må  og reis frem og tilbake

Skrevet

Hvorfor skal du sitte 7 timer på hotellrommet og overnatte om du bor 40 min fra byen? Du kan reise frem og tilbake...

Men om du ikke har vært i Oslo på mange år bør du jo ta turen ned og sjekke ut bydelen som har vokst frem bak operaen. Gå og se på bygningene, kanalene, restaurantene, biblioteket osv

Anonymkode: 36df9...475

Skrevet

Jeg skal overnatte.

Skrevet

Du har ikke vært i byen etter at du ble voksen, men du synes det er kjedelig der? Hvis du nullstiller deg littegrann, så kan det tenkes du kan få en fin ettermiddag og kveld. Men hvis du ikke er åpen for nye opplevelser, kan du alltids holde deg på hotellet.

Anonymkode: 6da90...765

Skrevet

Hvorfor skal du dra til et så skrekkelig sted? 40 minutter utenfor byen er et stykke, men du finner sikkert en macdonalds der. Etterpå kan du dra hjem. 

Skrevet

Du finner byen kjedelig, men har ikke vært der som voksen. 

Skjønner godt at byer ikke passer for alle, men hvis du tør å gå utenfor komfortsonen din kan jeg foreslå:

-en tur på Nasjonalmuseet med kunst i verdensklasse

-båten til Hovedøya hvis du ville ha sted med lite folk

-en tur på Folkemuseet på Bygdøy hvis lengselen til bygda blir for stor

Anonymkode: 4dd8b...d03

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Du har ikke vært i byen etter at du ble voksen, men du synes det er kjedelig der? Hvis du nullstiller deg littegrann, så kan det tenkes du kan få en fin ettermiddag og kveld. Men hvis du ikke er åpen for nye opplevelser, kan du alltids holde deg på hotellet.

Anonymkode: 6da90...765

Men jeg spør jo om det. Hvor i Oslo kan man finne steder som ikke er typisk Oslo? Det er ikke så vanskelig å svare på? Jeg er bo innstilt på å finne på noe. 

gale damen skrev (7 minutter siden):

Hvorfor skal du dra til et så skrekkelig sted? 40 minutter utenfor byen er et stykke, men du finner sikkert en macdonalds der. Etterpå kan du dra hjem. 

Det er langt nok når jeg ikke skal kjøre, tar tog, og skal på kurs på søndagen klokken 9.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du finner byen kjedelig, men har ikke vært der som voksen. 

Skjønner godt at byer ikke passer for alle, men hvis du tør å gå utenfor komfortsonen din kan jeg foreslå:

-en tur på Nasjonalmuseet med kunst i verdensklasse

-båten til Hovedøya hvis du ville ha sted med lite folk

-en tur på Folkemuseet på Bygdøy hvis lengselen til bygda blir for stor

Kort gåtur fra stortinget… jeg har fritid fra ca 16.00 lørdag, så må være noe som er åpent på kvelden

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Kort gåtur fra stortinget… jeg har fritid fra ca 16.00 lørdag, så må være noe som er åpent på kvelden

Nasjonalmuseet har åpent til 21, veldig flott museum. 900 meter å gå.

Skrevet

Munchmuseet er også åpent til 21, 1400 meter å gå.

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Munchmuseet er også åpent til 21, 1400 meter å gå.

Der har jeg vært mange ganger

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Nja.. den gang jeg var der, så synes jeg ikke det var så spennende. Alt for mye kjent kunst. Er mer høstutstilling-type

Skrevet

Anonymkode: 7b989...c3d

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Fryktelig vanskelig å foreslå noe hyggelig å gjøre som ikke er veldig Oslo , midt i Oslo sentrum. Hvis du ikke har vært i Oslo på årevis har du heller ikke vært på det nye museumet. 

Skrevet

Men ikke siden du var barn.

Skrevet

Men ikke siden du var barn.

Jo. Jeg var det mye som ungdom og ung voksen. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden):

Fryktelig vanskelig å foreslå noe hyggelig å gjøre som ikke er veldig Oslo , midt i Oslo sentrum. Hvis du ikke har vært i Oslo på årevis har du heller ikke vært på det nye museumet. 

Trenger ikke være hyggelig. Bare et sted som ikke er typisk Oslo. Jeg var der mye før, og det var så mye stressa folk. Jeg orker ikke det stresset. Vet det er åpnet en brasiliansk restaurant på Vika, men ikke helt sikker på hvor…

Skrevet

Men drit i museene. Det er typisk Oslo. Det er det man foreslår for alle. Jeg trenger noe som ikke er så typisk 

Skrevet

Trenger ikke være hyggelig. Bare et sted som ikke er typisk Oslo. Jeg var der mye før, og det var så mye stressa folk. Jeg orker ikke det stresset. Vet det er åpnet en brasiliansk restaurant på Vika, men ikke helt sikker på hvor…

Stresset skaper du selv.  
det heter i Vika . 

Skrevet

Museet åpnet i sommer.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...