Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2022 #26 Skrevet 21. oktober 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Hvis alle hundeeiere lot hunden bæsje fra seg i hagen sin før de gikk tur Anonymkode: 6d2bf...700 Jeg plukker opp bæsjen til hunden min og lemper det over til naboene. Katten deres bæsjer i hagen min, så da må det være greit å sende litt i retur. Anonymkode: 36e39...450
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2022 #27 Skrevet 21. oktober 2022 Jeg synes det nesten er motsatt, hunder har høy status i Norge. Prøv å gå tur med en valp liksom, du blir stoppet hele tiden. Jeg er veldig glad i hunder, skulle gjerne hatt en selv, men giftet meg med en som er veldig allergisk. Når han unngår hunder, er det ikke fordi han ikke liker de, men fordi han ikke får puste hvis det er «rette» rasen. Ei venninne av meg ble skambitt av en hund som barn, kan godt forstå at hun er redd. Kan vi ikke bare ha en gjensidig respekt da? Hvis noen unngår en hund, er det nok en god grunn og det er helt greit. Trenger ikke la de løpe opp til de som er redd eller ikke vil. Så kan vi andre kosemose de halvt i hjel. Anonymkode: a8427...715
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2022 #28 Skrevet 21. oktober 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): (...) For ikke å snakke om alt de gjør for oss mennesker, som redningshunder, bombehunder, skredhunder, narkotikahunder, politihunder, søkshunder, minehunder, terapihunder, førerhunder, hjelpere for folk med funksjonsnedsettelser, osv osv. (...) Anonymkode: 88ebb...81e NOEN hunder gjør dette mens andre kun er bråkete dritemaskiner. Anonymkode: c0005...32d
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2022 #29 Skrevet 21. oktober 2022 Jeg er veldig glad i hunder, har tre selv, men skjønner at ikke alle er som meg. Opplever egentlig aldri at noen hater hundene, men jeg holder dem alltid i bånd, så de plager jo ingen. At folk ikke liker løse hunder som kommer løpende mot dem skjønner jeg veldig godt. Anonymkode: bdabc...e5f
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2022 #30 Skrevet 21. oktober 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg er veldig glad i hunder, har tre selv, men skjønner at ikke alle er som meg. Opplever egentlig aldri at noen hater hundene, men jeg holder dem alltid i bånd, så de plager jo ingen. At folk ikke liker løse hunder som kommer løpende mot dem skjønner jeg veldig godt. Anonymkode: bdabc...e5f Og man skal faktisk ha veldig respekt for hunder. Jeg hadde en i syv år som jeg stolte fullstendig på. En kveld lå den i fanget mitt, og sønnen min som da var 7 år kom for å klappe den. Det opplevde han tydeligvis som et slags angrep på enten meg eller seg selv og bet sønnen min da helt uprovosert i ansiktet. Jeg hadde aldri i verden trodd dette kunne skje. Og jeg var jo til og med der og klarte ikke avverge det. Tror mange i vesten som nesten kun har hund som selskap glemmer at det er et rovdyr, og at mange har vokter og kampinnstinkt. Anonymkode: bdabc...e5f
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2022 #31 Skrevet 21. oktober 2022 Hunder er kjempefine... På avstand 🙈🙈 Anonymkode: 4d184...c47
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2022 #32 Skrevet 21. oktober 2022 NotNaomi skrev (5 timer siden): Det spiller jo ikke noen rolle at du er på jobb. Jeg hadde store raser selv, og møtte flere ganger både voksne og barn som stoppet når jeg kom gående. Da skjønte jeg selvfølgelig at de var redde og gikk alltid et godt stykke vekk. Noen ropte at de var redde, og da visste jeg jo hva jeg skulle gjøre. Ingen trengte å be meg korte inn båndet eller ha kontroll på hunden, det er sånt vi hundeeiere vet. Syns det er veldig merkelig å møte så mange som protesterte! Derfor måtte jeg spørre.. Det er sånt vi hundeeiere vet? Nei, det stemmer ikke. Eller det er mulig hundeeiere vet det, men å agere på det er veldig mange dårlige på. Faktisk reagerer veldig mange på spørsmål om å holde hunden sin i kort bånd som om jeg har gått opp til dem og sagt at ungen deres er stygg og slem. Merkelig å møte så mange som protesterte? Du har antagelig aldri vært i den sitasjonen der du må be mange mennesker over lang tid om å kontrollere hunden og ha den i kort bånd i og med at du åpenbart ikke er panisk redd for hunder. Så på hvilket grunnlag trekker du konklusjonen din om at det er merkelig? Anonymkode: 68308...640
Gjest NotNaomi Skrevet 21. oktober 2022 #33 Skrevet 21. oktober 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Det er sånt vi hundeeiere vet? Nei, det stemmer ikke. Eller det er mulig hundeeiere vet det, men å agere på det er veldig mange dårlige på. Faktisk reagerer veldig mange på spørsmål om å holde hunden sin i kort bånd som om jeg har gått opp til dem og sagt at ungen deres er stygg og slem. Merkelig å møte så mange som protesterte? Du har antagelig aldri vært i den sitasjonen der du må be mange mennesker over lang tid om å kontrollere hunden og ha den i kort bånd i og med at du åpenbart ikke er panisk redd for hunder. Så på hvilket grunnlag trekker du konklusjonen din om at det er merkelig? Anonymkode: 68308...640 Jeg bor i et samfunn hvor jeg møter minst fem hundeeiere på en halvtime da, så grunnlag har vel de fleste for å mene noe om hundeeiere. Men jeg ser jo at det er ulike erfaringer her. Jeg snakker jo om min erfaring. Det er selvfølgelig lite greit å be hundeeiere ha kontroll på hunden og gi dem ordre om å korte inn båndet. Da blir de nok lettere irriterte. Det er lurt å være litt smooth..
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2022 #34 Skrevet 21. oktober 2022 NotNaomi skrev (6 minutter siden): Jeg bor i et samfunn hvor jeg møter minst fem hundeeiere på en halvtime da, så grunnlag har vel de fleste for å mene noe om hundeeiere. Men jeg ser jo at det er ulike erfaringer her. Jeg snakker jo om min erfaring. Det er selvfølgelig lite greit å be hundeeiere ha kontroll på hunden og gi dem ordre om å korte inn båndet. Da blir de nok lettere irriterte. Det er lurt å være litt smooth.. Det er stor forskjell på å be noen og "ordre". Du dikter fritt. Du spurte meg tidligere om hva jeg sa til hundeeiere. Det er ingenting som ligner på ordre i det jeg og mine kolleger sier: Anonym bruker skrev (6 timer siden): For det første har jeg både jakke med kommunens logo og synlig ID-kort så folk kan se at jeg er på jobb. Jeg pleier å si: Unnskyld meg. Den personen som kommer gående med kollegaen min rett bak her er dessverre veldig redd for hunder. Kunne du holdt hunden din i kort bånd til vi har passert? Anonymkode: 68308...640 Hvorfor er det lite greit å be hundeeiere ha kontroll på hunden sin? Er du en av de som ville protestert? Du sier jo at hundeeiere ville forstått det av deg selv at de skulle holde hunden tett, men at det ikke er greit å be noen som ikke gjør det om det. Anonymkode: 68308...640
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2022 #35 Skrevet 21. oktober 2022 Hater ikke hunder, men vil absolutt ikke ha en selv. Føler ikke jeg går glipp av noe som helst. Anonymkode: 1adbe...912
Gjest NotNaomi Skrevet 21. oktober 2022 #36 Skrevet 21. oktober 2022 (endret) Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Det er stor forskjell på å be noen og "ordre". Du dikter fritt. Du spurte meg tidligere om hva jeg sa til hundeeiere. Det er ingenting som ligner på ordre i det jeg og mine kolleger sier: Hvorfor er det lite greit å be hundeeiere ha kontroll på hunden sin? Er du en av de som ville protestert? Du sier jo at hundeeiere ville forstått det av deg selv at de skulle holde hunden tett, men at det ikke er greit å be noen som ikke gjør det om det. Anonymkode: 68308...640 Det er lite greit fordi du blir oppfattet som irriterende. Det er akkurat som å begynne og bry seg med andres oppdragelse av barn. Jeg kan liksom ikke se for meg, at hvis du henvender deg slik : Hei. Du, vi er ute på tur med en som er livredd hunder. Han har store problemer om de kommer for nær. Med et smil. Da er det rimelig spesielt om de svarer surt eller nekter å ta hensyn. Men det er mulig dere går turer der de verste hundeeiere bor, når 75% svarer dere på en dårlig måte og ikke vil samarbeide. Endret 21. oktober 2022 av NotNaomi
the amazing spidermamma Skrevet 22. oktober 2022 #37 Skrevet 22. oktober 2022 Jeg hater ikke hunder, men jeg er redd dem. Og jeg har møtt mange hensynsløse hundeeiere. Når den digre hunden deres hopper opp på meg og glefser etter klærne mine, er det jo bare fordi den skal leke eller er "litt ivrig". Jeg har full forståelse for at det kan være mye glede i å ha hund, men dessverre er det enkelte hundeeiere som ødelegger for andre, ansvarlige hundeeiere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå